Onverwacht zwanger...

A

Anoniem

Guest
Hallo Iedereen,

Sinds een aantal dagen weet ik dat ik zwanger ben (nu 6 weken)  en dit kwam totaal onverwachts. Mijn vriend en ik studeren allebei nog en zijn er eigenlijk (vooral mijn vriend) nog niet aan toe. Toch is het kindje van harte welkom en wil ik er het beste van maken. Abortus is voor mijn geen optie.
Graag kom ik in contact met andere jonge (aanstaande)  moeders (begin 20) die hetzelfde hebben meegemaakt of tips hebben.

Liefs,
Lotje

Hallo Lotje,
Ik val niet in de categorie meiden die je zoekt (ben 36 en zwanger van mijn 3e kindje) maar ik wil je wel veel sterkte wensen!
Groetjes, J

heyhey.

mijn eerste zwangerschap was ook totaal niet gepland!
ik ben nu 19. was toen 18.
we zaten met onze handen in t haar.
ik studeerde nog, mijn vriend werkte via een uitzendbureau.
we woonden niet samen. we hadden gewoon helemaal niks.
daarnaast was onze relatie nog maar pril. (  4 maanden)
toch besloten we dat we het kindje zouden houden.
abortus is voor mij uit ten doene.

gelukkig waren mijn ouders erg behulpzaam en mijn vader ging gelijk op zoek naar een woning. mijn moeder kocht digen die ik nodig had voor in het huis.
en godzijdank had ik een leuk bedrag gespaart op mn rekening.

na ruim 3 maanden bleek ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben.
ik heb in die periode heel veel gehuild en weer heel veel steun gehad van mn ouders.

nu denk ik: het had gewoon zo moeten zijn.
ik was totaal nog niet klaar voor een kindje.

nu we alles op orde hebben, raakte ik in mei weer zwanger. maar nu bewust.
onze drang op kinderen was heel groot na mn bbz.
ik was nog net niet afgestudeerd. een maand later pas.
dus kon dit gewoon afmaken.en mn vriend kreeg een vast contract bij een bedrijf.

in je verhaal vertel je dat je het kindje dolgraag wilt houden.
ik weet dat het een zware beslissing is.
waarschijnlijk zal je je studie ervoor moeten opgeven.
ook moet je goed bedenken of het qua financien gaat lukken.