Onverwacht zwanger...

hoi,
ik werd ook ongepland zwanger toen ik net geen 20 was. heb intussen een zoontje van bijna 2 en ben al weer 16 weken zwanger van de tweede. intussen studeer ik nog steeds, nu wel m'n laatste jaar, hoewel ik wellicht nog een en ander zal afwerken volgend jaar. m'n vriend is afgelopen zomer afgestudeerd en werkt intussen. we wonen op een appartement dat we voor een redelijke prijs kunnen huren en waar ik al enkele jaren woonde met een vriendin. wat baby spullen betreft: tweedehands beurzen, tweedehands op internet, maar vooral andere mensen die nog wat hebben liggen dat je kan lenen (eventueel via de verloskundige praktijk) zijn een goede optie. wij hebben echt geen hopen geld uitgegeven, juist aan een goede buggy en en fietszitje, de dagelijkse vervoersmiddelen. en de oma's kopen ook altijd graag wat.

veel succes ermee, en moest je eventueel zin hebben om te mailen, laat maar een berichtje achter, ik kijk hier vaak. zit nu wel in een examen periode, maar over een dikke week heb ik weer meer tijd.

jasm.

Ik hoor hier al lang niet meer thuis, ben sept 07 mama, maar ik was van mijn tweede ook onverwacht en ongewenst zwanger. Ik was wel al 31, maar alleenstaand met een kind van 2. MIjn wereld stortte helemaal in (ik had het namelijk maar 1 keer gedaan in de maand dat ik zwanger werd, nooit gedacht dat ik zo vruchtbaar was), ik heb ook echt niet van die zwangerschap kunnen genieten. Ik had eerst een jongetje en de tweede was een meisje, dus ik moest ook andere kleertjes gaan kopen enzo, en dat   van een uitkering met een vader die totaal niks heeft bijgedragen. Vraag me niet hoe, maar het is allemaal gelukt. Alles is echt op zijn pootjes terecht gekomen. Ook toen mijn dochter geboren werd, het was gelijk goed, ondanks dat ik niet blij zwanger was. Nu vind ik haar het mooiste en liefste meisje van de wereld :)

Ik kan je alleen maar zeggen dat het echt goedkomt, zeker als je je kindje straks in je armen houdt :)

Ik wens je een goede zwangerschap toe!

Hi meis,

Gelukkig bestaat er marktplaats, en kun je als je een beetje goed oplet goedkope spullen halen.
En je kindje houdt echt niet minder van je als je tweedehandse spullen hebt.
X

Hoi,

Ik ben zelf 19 en ben inmiddels 7 weken zwanger, de baby was totaal niet geplant maar wel zeer welkom.
Ik zou op 28 januari beginnen met een nieuwe opleiding maar deze heb ik helaas opgezecht om te gaan werken.
Gelukkig heeft mijn vriend wel een vaste baan wat wel scheeld in de kosten.

Helaas geven mijn ouders maar weinig suport en zeuren alleen maar me oren van me hoofd
Ze vinden niks goed wat ik doe, en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Helaas zit ik voorlopig nog aan hun vast want we wonen bij hun.

Gelukkig staat me vriend wel 100% achter me
Ik hoop dat het allemaal binnenkort voorbij trekt en we lekker kunnen genieten van onze zwangerschap.

Lotje veel succes met jou zwangerschap en geniet ervan.

groetjes margo

Hoi Hoi
ik wil je ten eerste even heel hartelijk feliciteren

ik was 18 toen ik onverwachts zwanger raakte van mijn dochter
maar ik wist gelijk dat ik er voor 1000% voor wilde gaan,ik heb de hele zwanger schap genoten,en totaal niet nagedacht over hoe nu verder,ik heb op mijn intuitie vertrouwd en dat was goed,want nu is mijn mooie dochter inmiddels bijna 7 en nog geniet ik elke dag van haar.k heb nog nooit 1 dag gedacht was het maar anders.
zoveel geld hoeft een baby trouwens niet te kosten,dat ligt helemaal aan jezelf
neem je genoegen met luiers van etos of wil je persee pampers wil de de spulletjes van zwitsal of neem je genoegen met kruidvat merk.
wil je alles nieuw of ben je in staat om bij gratis optehalen te kijken op marktplaats.
een rommelmarkt,kindermarkt kan ook uitkomst bieden.
probeer te genieten,voor je het weet is het voorbij,en heb je net als mij een grote meid of grote jongen
liefs Francisca

hallo, sinds afgelopen 3e kerstdag weet ik dat ik zwanger ben. het was totaal niet gepland. ik slikte ook gewoon de pil. mijn vriend en ik hebben het er best moeilijk mee gehad, gewoon het feit dat er kindje zou komen. nu zijn we gelukkig allebei heel erg blij. ik heb mijn eerste echo al gehad en ik bleek al bijna 10 weken te zijn. we wonen in een groot appartement, mijn vriend is bijna 30 en ik ben 24, dus ons kindje is zeker wel welkom.

heel veel succes met alles.
kus an

Wat een ontzettend leuke en lieve berichten! Hier heb ik zo veel aan.
Gelukkig steunen mijn ouders (en mijn vriend nu ook, gelukkig maar!) me enorm.
Zelf kan ik er nu alleen nog maar het positieve van inzien. Mijn studie wil ik proberen af te maken (zit nu in het 2e jaar van de pabo  maar heb altijd alles zonder moeite gehaald). Het zal niet allemaal even makkelijk gaan, maar ik ben altijd al wel een doorzetter geweest. Gewoon proberen denk ik dan maar!
Mijn schoonfamilie is er, in tegenstelling tot mijn familie, totaal niet blij mee. Ik trek me daar verder weinig van aan. Ik weet zeker dat als  alles een plekje heeft (het vinden van een leuk huisje enz enz) het vast goed komt.
Nu maar hopen dat de zwangerschap goed zal verlopen.
Nogmaals ontzettend bedankt voor de leuke reacties! Ik hoor graag meer..

Heel veel gezondheid en liefde toegewenst tijdens de zwangerschap!

Liefs,
Lotje

quote: jassie_mien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-01-2008 16:06:31'));

hoi,
ik werd ook ongepland zwanger toen ik net geen 20 was. heb intussen een zoontje van bijna 2 en ben al weer 16 weken zwanger van de tweede. intussen studeer ik nog steeds, nu wel m'n laatste jaar, hoewel ik wellicht nog een en ander zal afwerken volgend jaar. m'n vriend is afgelopen zomer afgestudeerd en werkt intussen. we wonen op een appartement dat we voor een redelijke prijs kunnen huren en waar ik al enkele jaren woonde met een vriendin. wat baby spullen betreft: tweedehands beurzen, tweedehands op internet, maar vooral andere mensen die nog wat hebben liggen dat je kan lenen (eventueel via de verloskundige praktijk) zijn een goede optie. wij hebben echt geen hopen geld uitgegeven, juist aan een goede buggy en en fietszitje, de dagelijkse vervoersmiddelen. en de oma's kopen ook altijd graag wat.

veel succes ermee, en moest je eventueel zin hebben om te mailen, laat maar een berichtje achter, ik kijk hier vaak. zit nu wel in een examen periode, maar over een dikke week heb ik weer meer tijd.

jasm.

Lijkt me hartstikke leuks!

Terug
Bovenaan