Onverzadigbaar

Onze dochter is volgende week vrijdag 6mnd.

Ze sliep echt heel goed en zat op 4 flessen van 210, meestal rond 19.00/19.30 laatste fles en een enkele keer rond 03.00/04.00 een klein flesje van 90cc waarmee ze tot de volgende ochtend 07.30 sliep.

Nu word ze sinds een week elk half uur wakker en gingen we rekken met een speen, tot we dit zelf niet meer volhielden en nu krijgt ze dus om 00.00 nog een extra fles van 210 en daarmee sliep ze tot 06.30. Nu is het alweer 2 nachten nog erger en red ze soms 00.00 al niet eens en is het speentjes erin om maar iets te rekken, dan 210fles en nu komt ze om 05 00 alweer.

Ze lijkt wel onverzadigbaar en ze krijgt eigenlijk al veel te veel, maarja wat moet ik anders. Gewone hapjes eet ze niet, daar komt een pre-logopedist voor.

Is is ook een grote baby, erg lang en 8 kilo, wel netjes in verhouding maar het cb denkt mee maar gaf aan dus dat die 5 flessen 210 wel max zijn maar nu heeft ze dus vannacht om 05.00 weer 90cc gehad zodat ze toch nog even ging slapen. Speen werkt elke keer voor 10 minuten.

Ik weet echt niet waar ik goed aan doe
 
Het kan er goed aan liggen dat ze inmiddels echt aan vaste voeding toe is, en melk gewoon niet meer verzadigd. Al pap gebrobeerd?
 
@Essil ja dat vermoed ik ook maarja dat eet ze dus niet terwijl ze het 2x per dag aangeboden krijgt! Maar daar krijgen we dus al hulp bij. Pap gaan er idd proberen, vandaag gehaald alleen van d'r. Brown hebben ze hier in de kruidvat/etos geen speen voor papfles dus die moet online besteld worden.. maar volgens cb werkt dit bij meer kinderen niet dan wel
 
Mijn dochter was met 6 mnd 74+ cm en 8+ kilo. En die kreeg echt geen 5x 210. Ik vind dat echt exorbitant veel klinken. En al helemaal 210 in 1x. Probeer het zelf eens naar binnen te schrokken. Klinkt bijna als gewenning voor mij, icm met een opgerekt maagje. Van de week schreef je namelijk dat die 5e fles de oplossing was, nu dus toch al weer niet en een extra 90cc erbij.
Welke voeding krijgt ze? Al de variant voor hongerige baby’s geprobeerd?
 
Geen idee of het goed advies is, naar ik vraag me af, wat er gebeurt als je hem gewoon minder geeft, of hij dan van de honger vanzelf echt eten accepteerd?
 
@Ananasss nou dat denk ik niet, ze geeft zelf heel goed aan als ze niet meer wil en volgens mij is het advies vanuit cb voeden op verzoek, ja ook bij de fles. Als ze niet meer wil duwt ze zelf de fles weg en als het niet nodig was dan was ik ook echt niet naar 210 gegaan maar ga jij maar eens de hele dag met een huil baby lopen waarvan je weet dat het honger is en je dan een vrolijke, gezonde en actieve baby hebt. Bovendien zijn er heel veel mensen die 210 geven en zelfs 240 dus dat jij het niet gewend bent (ik ook niet bij mij oudste) betekend niet dat het niet normaal is.
Alleen probeer ik nu wel te voorkomen dat het niet meer word omdat ze normale voeding moet gaan eten maar dat krijgt ze dus niet en dus mist in haar dag schema wat jouw baby van 6 mnd misschien wel krijgt....
 
@Essil ik geef haar de voeding al vlak voor de fles in de hoop dat ze honger heeft maar ze gebruikt haar tong gewoon niet en ze snap het lepeltje niet dus er komt niks binnen, dus ook pap niet. Daarom komt er een pre logopedist even meekijken waar dat aan ligt omdat ze het al vanaf maand 4 aangeboden krijgt.
 
Terug
Bovenaan