Onverzadigbaar

@Ananasss nou dat denk ik niet, ze geeft zelf heel goed aan als ze niet meer wil en volgens mij is het advies vanuit cb voeden op verzoek, ja ook bij de fles. Als ze niet meer wil duwt ze zelf de fles weg en als het niet nodig was dan was ik ook echt niet naar 210 gegaan maar ga jij maar eens de hele dag met een huil baby lopen waarvan je weet dat het honger is en je dan een vrolijke, gezonde en actieve baby hebt. Bovendien zijn er heel veel mensen die 210 geven en zelfs 240 dus dat jij het niet gewend bent (ik ook niet bij mij oudste) betekend niet dat het niet normaal is.
Alleen probeer ik nu wel te voorkomen dat het niet meer word omdat ze normale voeding moet gaan eten maar dat krijgt ze dus niet en dus mist in haar dag schema wat jouw baby van 6 mnd misschien wel krijgt....
Jij vraagt tips en waar je goed aan doet. Ik blijf bij mijn mening dat deze hoeveelheden in 1x echt mega zijn. En het fenomeen gewenning en opgerekte maag bestaan gewoon. 6x 180 geven zou ik zelf beter vinden dan 5x 210 wat uiteindelijk op hetzelfde totaal uitkomt. En tuurlijk gaat ze dan eerst brullen omdat ze gewend is dat ze meer krijgt. Maar hee, doe er mee wat je wilt. En nee, ik ken echt niemand die ooit 240 heeft gegeven. En ben daar zelf ook echt op tegen. Nogmaals, probeer zelf eens zo’n hoeveelheid in eens weg te klokken.
Stel ik nog wel een keer de vraag: krijgt ze voeding voor hongerige baby’s?

Jij vraagt tips en waar je goed aan doet. Ik blijf bij mijn mening dat deze hoeveelheden in 1x echt mega zijn. En het fenomeen gewenning en opgerekte maag bestaan gewoon. 6x 180 geven zou ik zelf beter vinden dan 5x 210 wat uiteindelijk op hetzelfde totaal uitkomt. En tuurlijk gaat ze dan eerst brullen omdat ze gewend is dat ze meer krijgt. Maar hee, doe er mee wat je wilt. En nee, ik ken echt niemand die ooit 240 heeft gegeven. En ben daar zelf ook echt op tegen. Nogmaals, probeer zelf eens zo’n hoeveelheid in eens weg te klokken.
Stel ik nog wel een keer de vraag: krijgt ze voeding voor hongerige baby’s?
Ieder kind is anders. Die aanbevolen hoeveelheden zijn geschikt voor de gemiddelde baby. Mijn dochter heeft 1x in haar leven een fles van 180ml leeggedronken, voorafgaand aan een groeispurt. Maar meestal dronk ze slechts 90 a 120ml. Tot grote verontrusting van het consultatiebureau. Die richtlijnen hebben ons veel onnodige stres bezorgd. We hebben haar lange tijd voor en na iedere bv gewogen. En hebben een jaar lang bij de kinderarts gelopen. En nadat het proces bij de kinderarts was afgelopen. Wilde het consultatiebureau ons weer door verwijzen naar de kinderarts....
Die richtlijnen zijn niet heilig. Meer een indicator, bij grote afwijkingen om nader onderzoek te doen.

@Ananasss ik snap je ook wel alleen voor mij is het heel vervelend als je al twijfelt of je het goed doet, onzeker bent en het niet zo goed weet omdat mijn oudste dochter klein is en juist weinig dronk om dan berichtjes te lezen waarin het lijkt alsof je word weggezet als moeder die haar kind overvoed...

Maar nee ze krijgt geen speciale voeding op advies van cb. Op kdv geven ze aan meerdere kindjes te hebben die op 210 zitten, waarvan 1 van 4mnd. Dus je hoort ook wisselende verhalen en nu overgaan naar 5x 180 zou dan misschien een optie kunnen zijn ja

@Essil
Ik heb net toevallig geprakte banaan geprobeerd, ging heel matig, misschien daar maar iets meer mee gaan oefenen, vond dat zelf eng (net als broodkorstjes) omdat ze gepureerde groente en fruit al niet weg krijgt.

Terug
Bovenaan