onwelgeworden van een te lage bloeddruk

Hoi meiden,

afgelopen avond ben ik onwel geworden....waarschijnlijk van een te lage bloeddruk.
Hij was bij de laatste controle al 100/60 vrij laag maar toen ik gister om half 12 wakker werd van de dorst dacht ik ik pak even een glaasje water...Nou dat heb ik geweten. Ik werd helemaal misselijk en dacht dat ik over moest geven maar ipv daarvan werd ik duizelig kreeg ik helemaal tintelingen door mijn hele lijf en ging heel raar ademhalen...man geroepen die had mijn gestommel al gehoord en doen was ik even weg. Heel in de verte hoorde ik hem wel maar ik had zo'n instand hoofdpijn en oorsuizen dat hij niet echt doorkwam. Na een paar tellen ging het wat beter. Badend in het zweet kwam ik weer bij om het vervolgens ijskoud te krijgen. die nacht nog wel hoofdpijn gehad en tintelingen in mijn handen maar toen ik wakker werd ging het vrij redelijk dus toch maar naar mijn werk geweest.
Daar tot 2x toe heel veel sterretjes gezien dus op de terug weg even de vk gebeld. Kon gelukkig gelijk even komen. Ik snel erheen gereden en op de parkeerplaats even goed doorgestapt (haasthaast) en zelfs met die haast had ik een bloeddruk van 100/58....Dus als ik stil zit kan hij tot onder de 55 zakken en val je dus flauw/ zie je sterretjes.....Kleine gehoord die doet het prima, ook eigen hartslag gehoord inderdaad vrij langzaam :)
Nu aan de zoute drop hele dagen om hem een klein beetje omhoog te helpen.
Iemand suggesties behalve zoute drop en laurierdrop dat goed helpt want om er nou kilo's aan te komen om je bloedruk op peil te krijgen gaat ook wel een beetje ver vind ik????

groetjes

Zoethout thee!! En idd toch echt zoute drop.. Paar dropjes per dag kan al genoeg zijn. Ik ben ook al een paar keer niet goed geworden door mijn lage bloeddruk, waar ik nog nooit eerder last van heb gehad.. Mijn bloeddruk was de eerste controle 95/60. Maar zoethoutthee en zoute drol zorgen er nu voor dat ie op 105/75 kwam... Toch al iets hoger. Succes, weet uitvervaring hoe akelig het voelt...

En dan ook nog naar je werk gaan... Dat stukje verbaasde me even. Ik ben net thuis van m'n werk dus herken het verantwoordelijkheidsgevoel wel, maar zou in jou geval thuis zijn gebleven.
Doe alsjeblieft even rustig aan voor jezelf!

Liefs

erg vervelend.
ik heb eens een keer zo iets gehad.
voelde me ineens niet lekker gauw me jongste op bed gelegd voelde me duizelig en wat misselijk en warm dat ik het had. gauw broodje gesmeerd en drinken gepakt en op de bank gaan zitten beetje bij komen en nog eens 2 broodjes gesmeerd had gewoon ontbeten hoor, maar voelde me nog niet goed. gelukkig ging het na een tijdje beter. maar heb me echt piep gevoeld. daarna ook koud, door al het zweten.
doe rustig aan!
groetjes

Hoi meiden,

na een nachtje slaap gaat het al wat beter...en al aardig wat dropjes zitten eten helpt ook goed.
Ik hou alleen wat hoofdpijn en druk op mijn oren hopen dat dit nog wegtrekt maar het schijnt normaal te zijn bij een lage bloeddruk.
Zometeen even lunchen in de kantine met bruinbrood en een zout soepje en dan kijken we wel
om 4 uur komt manlief me al ophalen dus dan is het ook weer genoeg.
dank voor jullie berichtjes ik ga vanavond ook gelijk aan de zoethout thee!!
groetjes

Terug
Bovenaan