Onwijs misselijk

Hi!

Ik ben 6+ 3 zwanger en ben continu misselijk. Alles kost mij teveel energie, bijvoorbeeld het lopen naar de wc al. Elke keer als ik sta wil ik snel weer zitten omdat ik mij niet goed voel. De verloskundige raad medicijnen niet aan, zeker niet omdat ik niet overgeef. Hebben jullie tips? Ik werk op een kinderdagverblijf en kan daar niet echt zitten gedurende de dag

Ik was vanaf 6/7 weken ook heel erg misselijk, dit hield tot ongeveer 16 weken aan bij mij. Ik kon echt niet werken om 07.00u in de ochtend (werk in de zorg en begin iedere dag om 07.00).
Mijn werkgever zei direct dat ik later kon beginnen en rustig opstarten thuis, vaak was ik er rond een uur of 10/10.30u want dan voelde ik mij iets beter. Ik bleef misselijk, maar ik kon nog wel een beetje functioneren dan.

Het is heel rot.. want het is natuurlijk super druk in de kinderopvang, maar als je zo misselijk bent kun je ook niet fatsoenlijk werken lijkt mij..
Overleg misschien met je leidinggevende of er iets mogelijk is?
De ergste misselijkheid wordt vanzelf minder.. maar je ‘moet’ er even doorheen.

Bij mij werkte het een beetje door gedurende de dag steeds te blijven eten (droge lu crackertjes, wat fruit etc.)
Door de misselijkheid heen eten werkte soms het beste..

Sterkte! ☺️

Ik zou even de huisarts bellen en vragen naar Emesafene. Ik heb 2 kinderen. Bij de eerste het probleem "uitgezeten" (ik was misselijk en kon alleen kokhalzen, overgeven deed ik ook niet, tot na de 20 weken) en bij de 2e gelijk bij de eerste misselijkheid de huisarts gebeld. Die schreef dit voor. Het zorgde ervoor dat ik weer wat meer kon en niet meer zo misselijk was. Hierdoor kon ik ook weer gewoon eten. Elke week geprobeerd af te bouwen na de 12 weken, uiteindelijk was ik na 17 weken van de medicijnen af. 

Ik deed 2 pillen per dag; de ochtend en voor het slapen. Het is zelf even zoeken wat het beste voor je werkt. Succes!

Ah wat ontzettend vervelend is die misselijkheid hè! Bij mij werkte het echt om 'trek/honger' voor te zijn, dus echt vaak een klein beetje eten. Zodra ik dacht 'oh ik lust zo wel iets' was ik al te laat en werd ik misselijk ;) Maar dan alsnog eten hielp wel om het weer te laten zakken. 
En: probeer een beetje toe te geven aan wat je lijf vraagt. Ik at veel droge crackers en appels. Maar 's avonds heel veel pizza en macdonalds haha. Ook magnetronmaaltijden waren ineens favoriet (terwijl ik normaal altijd vers kook) omdat die zo klaar waren en ik dus niet misselijk werd van kooklucht. Dan kon ik snel een paar happen naar binnen schuiven voor ik misselijk werd. 
Qua medicatie geen tips voor je, ik hoefde niet veel te spugen gelukkig dus dat heb ik niet genomen. Hier hield de misselijkheid spontaan op met 12.1

[quote quote=10521897]Ik zou even de huisarts bellen en vragen naar Emesafene. Ik heb 2 kinderen. Bij de eerste het probleem “uitgezeten” (ik was misselijk en kon alleen kokhalzen, overgeven deed ik ook niet, tot na de 20 weken) en bij de 2e gelijk bij de eerste misselijkheid de huisarts gebeld. Die schreef dit voor. Het zorgde ervoor dat ik weer wat meer kon en niet meer zo misselijk was. Hierdoor kon ik ook weer gewoon eten. Elke week geprobeerd af te bouwen na de 12 weken, uiteindelijk was ik na 17 weken van de medicijnen af. Ik deed 2 pillen per dag; de ochtend en voor het slapen. Het is zelf even zoeken wat het beste voor je werkt. Succes![/quote]
Dit!
Ik heb wel veel gespuugd, maar het stopte grotendeels na de emesafene. Het helpt je echt functioneren als het meer dan "een beetje misselijk" is. 
Bij de eerste heb ik 3 weken volgehouden met de gedachte medicijnen zijn slecht en dit hoort erbij. Ik hield voldoende binnen. Maar gaf wel 2 a 3 keer per dag over. Ik had toen een afspraak met de gyn ipv de verloskundige en die zei: ohhh, hier is wat emesafene. Alsof het niks was. Ik wilde het eerst niet. Maar na een paar dagen lezen over wat het was en meer spugen, toch maar gedaan. En ik functioneerde weer, zonder overgeven. Het haalt niet alles weg. 
Bij de tweede was ik wel echt vaak aan het spugen. Soms wel 10-15 keer per dag. Diezelfde week nog emesafene gehaald en toen was het nog maar 1 keer per dag of niet. 
Bij de eerste duurde het tot 12 weken en bij de tweede tot 16/17 weken. Dus zo lang heb ik het nou ook niet geslikt. Het is ongeveer hetzelfde als reistabletjes plus B6. 
Het hielp inderdaad ook om de hele dag wat weg te knabbelen. Vooral drogere dingen. Droog wit brood, mariakaakjes, soepstengels, en gek genoeg kaas. En ik hield ook erg van mcdonalds haha! Het was heel wisselend wat wel en niet goed ging. Zat totaal geen logica in. Het was niet dat alle rauwkost niet ging. Of dat als gestoomde wortels vandaag goed gingen, dat ik dat morgen ook wel lustte. 

Wat jammer voor je zeg! Hier gaf de verloskundige aan dat je sowieso kan beginnen met suprimal, van die reistabletten. Daarmee ben ik de dag wel doorgekomen. Ik heb bij allebei mn zwangerschappen ook niet overgegeven.

Terug
Bovenaan