[quote quote=10521897]Ik zou even de huisarts bellen en vragen naar Emesafene. Ik heb 2 kinderen. Bij de eerste het probleem “uitgezeten” (ik was misselijk en kon alleen kokhalzen, overgeven deed ik ook niet, tot na de 20 weken) en bij de 2e gelijk bij de eerste misselijkheid de huisarts gebeld. Die schreef dit voor. Het zorgde ervoor dat ik weer wat meer kon en niet meer zo misselijk was. Hierdoor kon ik ook weer gewoon eten. Elke week geprobeerd af te bouwen na de 12 weken, uiteindelijk was ik na 17 weken van de medicijnen af. Ik deed 2 pillen per dag; de ochtend en voor het slapen. Het is zelf even zoeken wat het beste voor je werkt. Succes![/quote]
Dit!
Ik heb wel veel gespuugd, maar het stopte grotendeels na de emesafene. Het helpt je echt functioneren als het meer dan "een beetje misselijk" is.
Bij de eerste heb ik 3 weken volgehouden met de gedachte medicijnen zijn slecht en dit hoort erbij. Ik hield voldoende binnen. Maar gaf wel 2 a 3 keer per dag over. Ik had toen een afspraak met de gyn ipv de verloskundige en die zei: ohhh, hier is wat emesafene. Alsof het niks was. Ik wilde het eerst niet. Maar na een paar dagen lezen over wat het was en meer spugen, toch maar gedaan. En ik functioneerde weer, zonder overgeven. Het haalt niet alles weg.
Bij de tweede was ik wel echt vaak aan het spugen. Soms wel 10-15 keer per dag. Diezelfde week nog emesafene gehaald en toen was het nog maar 1 keer per dag of niet.
Bij de eerste duurde het tot 12 weken en bij de tweede tot 16/17 weken. Dus zo lang heb ik het nou ook niet geslikt. Het is ongeveer hetzelfde als reistabletjes plus B6.
Het hielp inderdaad ook om de hele dag wat weg te knabbelen. Vooral drogere dingen. Droog wit brood, mariakaakjes, soepstengels, en gek genoeg kaas. En ik hield ook erg van mcdonalds haha! Het was heel wisselend wat wel en niet goed ging. Zat totaal geen logica in. Het was niet dat alle rauwkost niet ging. Of dat als gestoomde wortels vandaag goed gingen, dat ik dat morgen ook wel lustte.