Onze echo pas met 11 weken

Ik heb vandaag contact gehad met de verloskundige en ik krijg de eerste echo pas in week 11. Was een beetje teleurgesteld want da's echt nog 5 weken wachten! Ik lees van veel van jullie dat je al veel eerder een echo krijgt/ hebt gehad. Is dat dan allemaal met een medische indicatie?

Volgens mij krijg je alleen eerder een echo als je al eerder een miskraam hebt gehad of als het vermoeden is dat het niet goed is. Ik heb mijn echo gisteren gekregen bij 11 weken en 2 dagen! Het wachten is echt moeilijk, maar ja, het is niet anders!

Hoi Karientje,

Ik kreeg een echo met 8 weken en met 11 weken.
Ik liep onder behandeling bij een gynaecoloog vanwege vruchtbaarheidsbehandelingen. Daarom dus extra echo's.
Omdat ik precies wist wanneer de eisprong was en ik eerder een test had gedaan (ik ben erg ongeduldig ;-) moest ik ook bijna 5 weken wachten op de eerste echo.
Dat vond ik toen heel lang! Achteraf is het best snel gegaan. En de echo met 11 weken vond ik ook veel leuker! Toen was de kleine aan het bewegen en aan het verstoppen enzo!! Was echt een leuke echo!!
Succes met wachten.

Liefs Sonja

Hi hi, ik heb er nu al zin in! Vandaag wel moeders voor moeders over de vloer gehad en weer een hele mooie snelle bevestiging van de zwangerschap gekregen- Da's ook best leuk!

Ik heb een medische indicatie en zal flink in de gaten gehouden worden. Heb vandaag al mijn 3e echo gehad, terwijl ik pas 7 weken ben. Geeft aan de ene kant spanningen, aan de andere kant was het vandaag een fijne bevestiging!

Hoi Karientje,

Dat is nog lang wachten zeg. Ik ben zelf ook direct bij de gynaecoloog onder behandeling in overleg met mijn huisarts. Ik heb namelijk epiepsie wat kan zorgen voor extra problemen. Ik heb met 12 weken weer een echo en met 20 weken een uitgebreide type 1 echo. Dat schijnt nog uitgebreider te zijn dan de reguliere 20 weken echo. Dat wist ik ook niet. En dan heb ik ook nog eens een afspraak bij 16 weken... Zover als bekend komt daar geen echo bij.

ook ik heb met 7 weken de eerste echo gehad en met 10 weken de tweede echo. Dit kwam doordat ik zwanger ben geraakt met een icsi behandeling. Wel weet ik als je geen miskraam in het verleden hebt gehad of voor medische indicatie je wel eerder om een echo kan vragen als je je echt zorgen maakt.
Maar zolang het goed gaat met je zwangerschap moet je er van uit gaan dat alles goed gaat.

groetjes daisy
11w+5d

Terug
Bovenaan