Onze echo pas met 11 weken

Bij onze vk krijg je al extraatje altijd bij je eerste bezoek een echo, maar dit komt omdat zij zelf een apparaat heeft staan (en het zelf ook heel leuk vind volgens mij!) Maar inderdaad bij een miskraam mag je vaker bij ons en dat zal overal wel zo zijn.
Jammer voor je, maar straks extra genieten! Echo's na een miskraam zijn ook niet echt heel leuk hoor, heel spannend eerder!

hoi,
wat mij normaal leek was gewoon rond de 12 weken een echo, maar ik hoor om me heen zoveel vroege echoos dat ik dacht ,'dat wil ik natuurlijk ook!!!!'
ik ben naar de dokter gegaan om een doorverwijsbrief, ik bellen voor een afspraak, inderdaad,gewoon met 11 weken...was dat even tegenvallen want mijn dokter had gezegd dat ik dan waarschijnlijk meteen al een echo kon krijgen bij 8 weken..
ik de dokter weer bellen en zij heeft toen voor mij een afspraak gemaakt, met 8 weken, dus nog een weekje wachten...en dat duurt al zo lang;)
laat staan 11 weken...
maar ik had geen medische indicatie, hoogstens een onregelmatige cyclus.

Ik snap dat je ook vroeg een echo wilt, maar de meeste dames die zon vroege echo krijgen, hebben daar meestal niet zon leuke reden voor. Als er niks aan de hand is, kun je toch gewoon wachten tot 11 a 12 weken?

Het is wel leuk om al zo vroeg een echo te krijgen, maar je ziet er zo weinig op. Alleen een vruchtzakje met een licht vlekje erin wat je heel snel ziet bewegen: dat is dus het hartje. Het is uiteraard magnifiek om te zien, maar op een 12 weken echo zal je veel meer zien. Maar ondanks dat er op onze 8 weken echo nog weinig baby te zien is, staat ie vol trots in een fotolijstje!

Ik heb nooit een miskraam of andere zwangerschap gehad en mijn eerste echo stond eigenlijk gepland als ik 11 weken en 6 dagen ben.
Doordat ik erg veel pijn had en een aantal klachten, vermoedde men een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en heb ik tussentijds met 8 weken, 6 dagen een spoedecho gehad. Dat was dus op medische grond. En fijn was dat niet, ik was heel erg zenuwachtig!

Gelukkig is alles met 't kleintje goed. Ik sta nu wel onder controle en heb alsnog die 1e termijn echo met 11 wkn, 6 dgn. Dan ga ik vast veel meer zien, dan de vorige keer en hopelijk niet meer inwendig. (al gaf dat wel een erg mooi beeld!)

Ik heb met 9wk+3 mn eerste echo, ben nu 6wk+5, moet dus nu nog ruim 2 weken wachten.. Ik denk dat ik iets eerder mag, omdat ik twijfel hoever ik echt ben. Denk namelijk dat ik verder ben, omdat ik paar wkn na het stoppen van de pil last van mn borsten kreeg en dat nu nogsteeds heb.. ben 1x beetje ong. geworden, maar was veel minder en korter dan anders.. Stiekem hoop ik dat ik ook echt verder ben... hihi spannend!

Terug
Bovenaan