Onze Joost is geboren

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Joost.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat/komt met hem.
Ik lees geen hyves dus ik hoop dat iemand af en toe even dit wil kopieren zodat de niet hyvers ook de hoogte blijven??!!

Ik zal effe in het kort iets neerzetten omdat in mijn hyves het verhaal net effe te persoonlijk word, en dit toch een openbaar forum is.

Joost is binnen 8 minuten na de eerste wee geboren. Veel te snel dus. Daardoor is het vruchtwater niet genoeg uit zijn longen gedrukt waardoor hij zijn zuurstof niet zelf op pijl kan houden. Hij heeft maandag aan een machine gelegen die druk in de longen gaf zodat hij zelf minder moeite moest doen om te ademen. Hij mocht 's avonds laat over op een zuurstofslang in zijn neus. Die zit er nu nog steeds en ze bouwen de zuurstof steeds een beetje af. Verder krijgt hij antibiotica omdat een infectie ook nog niet uitgesloten is. Hij is al zo vaak geprikt, voor allerlei bloedwaarden etc etc, heel zielig. Hij krijgt sinds dinsdag borstvoeding, via een sonde en hij drinkt ook wel aan de borst, maar niet voldoende, dus ik moet na iedere voeding kolven. Dat lukt wel aardig.
We buidelen iedere dag met hem en hij gaat langzaam aan vooruit. Maar we zijn er nog niet. Morgen weer een gesprek met de kinderarts, misschien weten we dan meer.

Ppfff meid, dat klinkt heavy zeg! En ja, dat prikken, ging mij bij Tijn ook door merg en been...
Fijn dat jullie mogen buidelen en je hem ook al borstvoeding kunt geven (al is het maar om lekker bij zijn mama te zijn!).

Wens jullie heel erg veel sterkte en dat het maar heel snel beter mag gaan met jullie kleine man!

Sterkte met het gesprek morgen en hoop ook wat meer duidelijkheid!

veel liefs

Natasja

Terug
Bovenaan