onze kindjes bij het kerstdiner

A

Anoniem

Guest
Ik zit erover te denken hoe het zal gaan tijdens het kerstdiner met mijn dochtertje. Bij mijn schoonouders eten we waarschijnlijk pas rond half 7. Dat is veel te laaat voor mijn dochter, dus dan geef ik haar eerder iets anders te eten denk ik....??

Bij mijn ouders gaan we gourmetten. Ik denk dat ze het wel leuk vindt om te zien, maar dat duurt ook langer dan een normale avondmaaltijd.

Heeft iemand (misschien met oudere kinderen) hier ervaring mee? Hoe gaan jullie dit doen? Of even aan tafel laten eten en daarna laten spelen? Maar dat vind ik weer gevaarlijk met kaarsen enz.

Ik hoor graag jullie reacties!
Groetjes Babybelle

Da's een hele goeie! De eerste kerst met patrick was heel makkelijk; hij was net een week oud, dus toen sliep ie tijdens het eten, ha ha ha! Zijn 2e kerst was ie dus net een jaar oud. We hebben toen gegourmet, maar dat duurde idd wel lang voor hem dus hebben we hem nog een potje gegeven en daarna lekker laten spelen.
Moeilijk is dat he? Je wilt het die kleintjes ook naar hun zin maken en die worden er echt niet vrolijk van als ze een uur aan tafel moeten zitten!

x miranda

Hoi,

Ik zou het zo doen:
Als je weet dat het eten wat later zal zijn dan anders, zorg dan voor een bodempje (een extra boterham, fruit of alvast een bakje yoghurt of vla). Neem de kinderstoel mee naar je (schoon)ouders en laat je meissie lekker mee peuzelen van wat ze lekker vindt.
Als ze onrustig wordt aan tafel, dan kun je haar eventueel voor de TV zetten (in haar kinderstoel). DVD'tje mee ofzo, dan kunnen jij en je man nog rustig aan tafel blijven zitten.  Misschien kun je een nieuw speeltje kopen wat haar een tijdje bezig houdt aan tafel. Of haar lekker rond laten lopen, maar dat kan natuurlijk alleen als het kinderveilig is allemaal. Zelf zit je dan wel minder rustig.

Wij hebben toen de meiden (die van mij en mijn zus) nog jonger waren wel eens met z'n allen gegourmet. De meiden vonden dat prachtig! Mijn moeder had ook pannenkoeken beslag gemaakt, dus dat ging er wel in bij de dames. Toen ze onrustig werden hebben ze samen een film gekeken....

De tijd van eindeloos tafelen is helaas even afgelopen vrees ik. Toch vind ik zelf kerst met de kleintjes ook heel bijzonder.
Dit jaar eten we waarschijnlijk bij mijn ouders. Er zal dan voor de kinderen waarschijnlijk gewoon een pan spaghetti worden gemaakt. Daar doe je ze uiteindelijk het aller grootste plezier mee.

Karin

Ja lastig hoor, maar ze zullen ook wel een beetje snoepen enzo, Dus misschien redden ze het dan wel tot half 7.
En idd hun eerst lekker eten geven en als ze het zat zijn gewoon van tafel laten spelen... Met het toetje weer aan tafel!!
De kaarsen zou ik dan ff hoog zetten of gewoon uitblazen!

Zoiets??? Zeg maar wat er in me op komt.. Niet te moeilijk denken. Doe ik ook hoor!! Eerst alle scenario's in je hoofd afspelen en als puntje bij paaltje komt gaat het allemaal vanzelf goed....

Hoe doen die mannen dat eigelijk... denken die er ook aan???????

gr. Ilone

Hoi Babybelle,

Ik zou haar op de gewone tijd een potje geven. Dan met gourmetten aan tafel zetten en haar lekker mee laten snoepen van stokbrood en dat soort dingen. Dat zal haar wel even bezig houden. De tip van een kinderstoel en een dvd vind ik ook wel een goede. Marissa is wel een kind dat gewoon zou blijven zitten tijdens het eten met een lekker hapje. Ze vermaakt zich al heel erg met naar iedereen kijken. Maar jij kunt het beste inschatten wat ze aan kan. Misschien voor de zekerheid een filmpje en wat speelgoed mee?

groetjes Linda

Ik denk dat ik het even aankijk. Maar goed ik geef gewoon rond normale tijd eten en daarna mag ie lekker gaan spelen hoor!

Dat duurt idd veel te lang voor die koters!

Ik denk dat je je niet druk moet maken meid! Laat maar gewoon op je afkomen! Enne gelukkig is het bij familie thuis, die begrijpen toch wel dat ze niet een hele avond aan tafel kan zitten!

X saskia
mv Rik 04-07-07

ja die kerst...ik zat me ook al af te vragen hoe dit te doen.
Maar ik denk dat ik zorg dat ik voor Sarah wat eigen eten meeneem en dat al vroeger geef op haar normale eettijd en dan inderdaad als we allemaal gaan eten kan ze mee smullen voor de lol zeg maar. Ik hoop dat ze het vol gaat houden, dat is mijn enige vraag want thuis is ze 's avonds vaak moe en niet meer zo gezellig.
En inderdaad speelgoed en DVD'tje mee.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan bij iedereen.

Groetjes,
Tamar

Voor Eline neem ik een potje mee. Die krijgt ze voor het diner. Tijdens het diner zet ik haar aan tafel en kan ze nog wat meeeten. En zodra ze het zat is gaat ze gewoon lekker naar bed.

De oudste zette ik gewoon voor de tv op een gegeven moment. Die houd het ook geen uren aan een tafel vol. Samen met de neefjes en nichtjes lekker dvd tje kijken en dan kunnen de grote mensen nog gezellig borrelen.

Kaarsjes enzo daar kan je toch rekening mee houden. Bij mijn ouders en schoonouders word daar rekening mee gehouden. Koffie drinken enzo gebeurt ook alleen als Eline in de kinderstoel zit...

Terug
Bovenaan