Onze meid nu ook naar psz

De zomervakantie zit er in deze regio op. En vandaag is Minoux voor het eerst naar de psz (na 1x voor de vakantie een ochtendje met mij langs te zijn geweest)
Er zijn hier al meerdere topics geweest over kids die naar de psz gingen. En nu is dat hier dus ook het geval.
Tsjonge...typisch dat ik het er toch moeilijker mee heb dan gedacht. En dat terwijl ik zelf ook in het onderwijs zit.
Maar dan wordt ze ineens zo groot....het lijkt/is wel het begin van het loslaten en dan invloeden van buitenaf komen nu veel meer binnen. Mijn moppie in andermans handen...Terwijl ik toch echt een goed gevoel heb bij de juffen hoor. En naar mijn idee gaat Minoux het ook heel leuk vinden.
Nou, ik kan hier wel een heel lang verhaal over typen...zal ik maar niet doen. Maar ik wilde toch even mijn verhaal kwijt, nu ik hier in zo'n stil huis zit...

Groetjes, Bianca

Hoi,

Wat spannend en leuk voor Minoux, voor jou is het natuurlijk toch weer een stukje loslaten, nu waakt idd een ander over je kindje.
Hopelijk heeft ze een leuke dag, ze leren natuurlijk ook veel nieuwe dingen en daar zijn ze op een bepaald wel aan toe.
Hier gaat de jongste vanaf 1sept naar ´school` dat is altijd de 1e dag van het schooljaar dus gaan dan voor het eerst alledrie de jongens naar school, ik vind het ook wel spannend worden nu, hij vraagt dagelijks,; mag ik nu ook naar school?
Denk dat ook ik het er wel even moeilijk mee heb.
Al is het een troost dat hij er zoveel zin in heeft en hij mag dan met de schoolbus mee, iets wat hij zo graag wil,,haha
Nou meid probeer te genieten van je rustmoment, je kleine meid heeft het vast enorm naar haar zin!

Liefs MJ

Hoi,

Wat spannend!!!
Ben benieuwd hoe ze het gehad heeft.
Ik vind het ook heel moeilijk Nynke gaat volgende week dinsdag voor het eerst.
Dan moet ze van 8.45 tot 11.45 en ik zie er best tegenop.
Ook omdat ik niet weet of ze het leuk gaat vinden...
Ze speelt niet zovaak met kindjes en vind het vaak een beetje eng.
Ik mag er niet bij blijven.... we zijn wel al een keer wezen kijken toen kregen we een kennismakingsgesprek en daar waren toen de kindjes niet bij dus het wordt wel heel erg spannend.
Dan worden ze inderdaad echt groot en dat loslaten lijkt me zo moeilijk.

Maar ja het is wel goed voor ze en uiteindelijk vind ze het vast leuk.

Liefs Stefanie

Spannend hoor, als er plek is gaat Renske per 1 september. Dan is ze 2,5 jaar. Ik vind het zelf ook wel lekker hoor. Ze gaat nu al 1 dag in de week naar het kdv, dus het spelen met kindjes bij een juf is ze wel gewend.
Emma is vannochtend weer voor het eerst dit jaar naar school gegaan en Renske wilde ook kindjes spelen. Dat komt wel goed dus!

Ik vond het ook moeilijk, bij mijn 1e kind.
Maar je went er snel aan hoor,e n die paar uurtjes even rust om je heen in huis is ook een leuke bijkomstigheid!
Lenthe gaat niet naar de psz, voldoende kids hier in huis om mee te spelen!
Vind het heerlijk dat ze nog 1,5 jaar om me heen drentelt, dan gaat ze naar de kleuterschool, pff....over wennen gesproken...zijn ze 5 dagen in de week 'weg'....
En o ja, het ophaal-moment is juist weer heerlijk hoor, als je meissie met open armen op je af komt rennen!

en hoe vond je meisje het:):)

caithlyn moest vandaag ook weer voor het eerst (maa voor zomervakantie ging ze al paar wekn) en ook ik moet steeds wennen haha ze zwaait altijd heel lief en ze vind het geweldig vandaag heeft ze zelfs 2uur geslapen toen ze thuis kwam dus het was weer nodig voor dr:p

ze is vandaag ook voor het eerst zonder luier gegaan en dat ging helemaal goed

er zijn zelfs kids van ruim 3 die nog niet zindelijk zijn dat vind ik dan wel schattig hihihi

Hoi hoi,
bedankt voor jullie reacties.
Nou het ging redelijk. Niks geen open armpjes toen ik haar kwam ophalen want ze wilde nog boekjes lezen, haha. Dat vond ik ergens toch ook wel fijn om te zien.
Toen nog even aan de juf gevraagd hoe het ging. Ze heeft toch wel een paar keer gehuild...:-(. Maar ze was dan gelukkig steeds snel te troosten/af te leiden.
Dat huilen is natuurlijk niet leuk, maar ook wennen denk ik. Moet me er zelf niet te veel een voorstelling van maken, want dan wordt ik ook niet blij. Maargoed, ik kan me wel voorstellen dat ze soms even verdrietig was, want de oma's passen op en verder is ze een "vreemde"situatie waar papa of mama niet bij zijn, niet gewend. En dan is 3 uur "alleen" toch lang.
Ben toch weer benieuwd hoe het morgen gaat...

Terug
Bovenaan