onzeker bij het kolven

Hoi,

Lees je berichtje nu pas. Je hebt al veel adviezen gehad qua het Bv forum! Super!

Kwestie van vraag en aanbod he! Hoe vaker jij kolft, des te hoger de produkltei zal gaan worden.

Overigens bewaar ik de melk altijd in van die ijsblok zakjes Dan leg ik het in de vriezer. Je kunt zo heel precies pakken wat je nodig hebt! 1 ijsblokje is 10 a 15 cc. Als je een bakje op een keukeweegschaal zet kun hje het heel precies afmeten!

Op het ijsblokzakje zat ik de datuim waarop de melk is gekolfd.

he sacha,

Sluit me bij de andere meiden aan. Ik ben nu weer gaan werken, en dus kolven, heb een derde kindje.
En ik heb ook niet genoeg om mee te geven.
overigens kolf je echt meer, als je straks weer gaat werken. Je baby is dan ouder en drinkt meer bij je!

Ik meng dus ook wel eens hypo allergene flesvoeding er door bij de oppas! Want ik heb geen zin om de overige dagen te kolven.

Ik heb dan bijv 100 cc in een bekertje, en laat er dan 2 schepjes fv bij doen met 60 cc water.
Dit doe ik pas als ik hoor dat mijn baby niet genoeg heeft bij de oppas.

Nu drinkt hij 2x 100cc bij de oppas (hij is bijna 4 maanden) en zoals moon zegt: ze halen het echt in bij je!
Mama is toch ook veel fijner dan dat flesje ;)

Ik had bij de eerste een handkolf van avent, en bij de tweede een enkele electrische avent.
Ik doe nu het volgende: zet op één kant de elektrisch, wacht tot ik een TSR heb, en dan gelijk handmatig de andere kant. Ben in 10 minuten klaar op mijn werk. Misschien een tip voor jou?
en een foto van je baby meenemen! Of het geluidje van je baby op een MP3 tje, wil vast ook helpen.

Maar dé clou van kolven is: ontspannen!

Terug
Bovenaan