Onzeker en 6 weken zwanger

<p>Hai hai,   Ik ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger.  Ik ben 34 jaar en in 4 jaar tijd 2 lisexcissies gehad ivm dat er al kankercellen waren geconstateerd op mijn baarmoederhals. Vandaar dat het niet is gelukt om eerder zwanger te worden.  Ik ben erg onzeker.  Ik weet  niet goed hoe ik me moet voelen.  Ik heb weinig kwaaltjes maar sinds vandaag (vanmiddag en vanavond) behoorlijk wat krampjes in mijn onderbuik. Niet specifiek links of rechts maar centraal.  Vanmorgen klein beetje donkere afscheiding gehad maar de rest van de dag weer “normale” kleur.  Tevens is de gevoeligheid van mijn borsten erg wisselend ene uur kan ik ze voelen en zijn ze meer gespannen, Ander uur voel ik niks.. herkent iemand deze “klachten”.   </p>Liefs onzekere vrouw

Wat fijn dat het ondanks alles toch is gelukt om zwanger te raken. Gefeliciteerd! Is de kanker nu wel onder controle en wat voor invloed heeft het verder op je zwangerschap?

Hoi girafje, 

Ja dat is gelukkig onder controle.  Ip zou er geen invloed moeten zijn behalve dat ik straks meer kans heb op een vroeggeboorte.  Ik heb de assistente van de verloskundige gesproken die gaf alleen aan dat er ip goed contact was met de gynaecoloog in het zkh  plus zou ik ip met de 20 weken echo naar het zkh moeten want dan gaan ze kijken of alles het nog houd.  Ik heb nl niet veel baarmoedermond meer.. verder moet ik alles op mij af laten komen.. 

Bedankt voor je berichtje trouwens

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook bruine afscheiding gehad...ik dacht misschien oud bloed van de innesteling nog. En die krampen herken in ook van zo rond de 6 weken, ik werd er zelfs wakker van zo pijnlijk was het toch. Ik was toen ook bang dat het op een miskraam zou uitlopen, maar dit is niet gebeurd. Probeer vertrouwen te hebben dat het goed zal gaan, meer dan dat kan je niet doen. Hopelijk heb je binnenkort een echo mét een kloppend hartje, van harte gefeliciteerd! 

Ik hoop dat je kindje in ieder geval tot week 37 wil blijven zitten met de nodige controle en eventueel extra zorg. Ik ben zo blij voor je dat het ondanks deze ellende toch is gelukt om zwanger te raken. Eigenlijk heb je nu een klein wondertje in je buik!

Terug
Bovenaan