Onzeker en 6 weken zwanger

Nou baarmoedermond is niet je baarmoeder... daar is gelukkig niks mee gebeurd... Maaar goed je weet nooit wat voor impact zulke dingen hebben op een menselijk lichaam en hoe het lichaam reageert. Maar ik ben ook erg blij wat dat betreft.. en hopen idd dat het erin blijft zitten ?

Hier ook vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger!
Ik heb dan geen kanker gehad maar onzeker ben ik ook zeker!
Dit wordt onze eerste en we zijn er super blij mee maar het brengt wel veel onzekerheden met zich mee! Ik heb vooral de vraag; ben ik hier wel klaar voor ?
De krampjes enzo heb ik ook, ook continu bang dat het fout gaat. Mij mij is verteld dat tussen de 6 en 7 weken een belangrijke week is. Dat in de 6e week het hartje zal moeten gaan kloppen..Als we deze week voorbij is dan kan je voorzichtig zeggen dat er niet veel meer fout kan gaan! (Weet niet of dit klopt maar dit gaf mij ergens een geruststellend gevoel.
Een spannende week dus maar ik denk ook veel opluchting als deze week voorbij is!

Liefs! 

Hier ook vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger!
Ik heb dan geen kanker gehad maar onzeker ben ik ook zeker!
Dit wordt onze eerste en we zijn er super blij mee maar het brengt wel veel onzekerheden met zich mee! Ik heb vooral de vraag; ben ik hier wel klaar voor ?
De krampjes enzo heb ik ook, ook continu bang dat het fout gaat. Mij mij is verteld dat tussen de 6 en 7 weken een belangrijke week is. Dat in de 6e week het hartje zal moeten gaan kloppen..Als we deze week voorbij is dan kan je voorzichtig zeggen dat er niet veel meer fout kan gaan! (Weet niet of dit klopt maar dit gaf mij ergens een geruststellend gevoel.)
Een spannende week dus maar ik denk ook veel opluchting als deze week voorbij is!

Liefs! 

Hier ook vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger! Ik heb dan geen kanker gehad maar onzeker ben ik ook zeker! Dit wordt onze eerste en we zijn er super blij mee maar het brengt wel veel onzekerheden met zich mee! Ik heb vooral de vraag; ben ik hier wel klaar voor ? De krampjes enzo heb ik ook, ook continu bang dat het fout gaat. Mij mij is verteld dat tussen de 6 en 7 weken een belangrijke week is. Dat in de 6e week het hartje zal moeten gaan kloppen..Als we deze week voorbij is dan kan je voorzichtig zeggen dat er niet veel meer fout n geruststellend gevoel.) Een spannende week dus maar ik denk ook veel opluchting als deze week voorbij is!   Liefs! 

Hoi!
Allereerst van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
Ik herken je onzekerheid. Ook ik heb lisexcisies gehad voordat ik zwanger raakte (nu 32 wkn). Die onzekerheid hoort ook echt bij het eerste trimester, bijna alle vrouwen hebben angst om het te verliezen. De krampen horen erbij, je lichaam is heel hard aan het werk en ondanks dat het vruchtje nog heel klein is, begint je baarmoeder al te groeien en maken je darmen al ruimte. Bloedverlies komt ook veel voor in het eerste trimester, zolang dit donkerrood is en qua hoeveelheid wel mee valt hoef je je hier geen zorgen om te maken. Ook de kwaaltjes (pijnlijke borsten, misselijkheid, etc) komen en gaan.
Wat betreft de lisexcisies: ik heb vanaf week 16 al iedere 2 wkn een inwendige echo gehad om de cervix op te meten en te controleren hoe het met de druk gaat. Dit hebben ze gecontroleerd tot week 24. Ik had toen nog voldoende lengte over en ook nog geen tekenen van vroege ontsluiting. Ik mocht dus gewoon weer terug naar mijn eigen vk. 
Liefs

Aaah wat fijn. Maakt me wel iets zekerder. Ik houd me maar voor nu, zolang ik geen echt bloed verlies, zit het nog goed. 
Dank je wel voor je bericht. En jij nog een fijne zwangerschap

Terug
Bovenaan