Onzeker en niet gehoord worden.

Vanwege astma sta ik onder controle van de gynaecoloog. Vandaag (bijna 31 weken zwanger) ben ik weer op controle geweest bij haar. Ze was 45 minuten uitgelopen en dat was te merken. Voor ik het wist stond ik weer buiten en bedacht ik me of ik nu eigenlijk wel alles gevraagd had wat ik wilde vragen. Had ze niks gezegd over mijn gewicht, nu toch al weer 98,6 kg. (nu dus bijna 10 kilo aangekomen) Ik had nog net begrepen dat de kleine het goed doet en dat ik twee nieuwe afspraken moest maken.
Ik had wel meer verwacht van onder controle staan bij de gynaecoloog. Er wordt amper doorgevraagd en puur fysiek gekeken. Ik weet ook wel dat je zelf je mond open moet doen en dat ze niet aan je neus kunnen zien of er iets is, maar zelfs daar kreeg ik vandaag de kans niet voor.
Erg jammer, dus vandaar dat ik even een berichtje op het forum zet. Ik ben namelijk heel onzeker over mijn gewicht (helemaal na een opmerking van een tante dat ik toch wel erg ben aangekomen op mijn heupen, terwijl ik zelf het idee heb dat het vooral in mijn buik zit) En ik zie ook best op tegen de bevalling met mijn astma.
 
10 kilo is hellemaal niet veel! Ik ben zelf 32 weken zwanger en ook 10 kilo aangekomen. Ik hoor van iedereen dat het heel normaal is om 12 kilo aan te komen. Deze 12 kilo ben je waarschijnlijk ook heel snel weer kwijt na je zwangerschap.

Liefs mij
 
ik ben 29 weken zwanger en ook bijna 10 kilo aangekomen en was ook wel onzeker daarover omdat ik bij de eerste maar 12 kilo in totaal was aangekomen. bij mij zij de verloskundige dat het niet erg is als je zelf maar weet dat het niet komt door teveel snoepen( dat is het bij mij dus wel; ben een echte snoepkont nu nog meer dan anders...) Ze zij ook dat je bijv als je zwanger ben wel 8 sneetjes brood mag op een dag. Dit was allemaal te zien op voedingswijzer kreeg ik te horen ; kun je precies zien wat je binnen moet krijgen.
 
Ik ben in mijn zwangerschap 13 kg aangekomen! Ben nu twee wk geleden bevallen en er zit nog 4kg aan! Ik vind dat je dus qua kg heel netjes bent! Wel snap ik dat je het vervelend vind dat er maar zo kort de tijd voor je is genomen! Gewoon aangeven hoor! Ti's wel je kindje en jij moet je wel goed voel! Succes nog.


En over je astma, misschien is het handig om een zwangerschapscursus te doen! Je leert hier heel goed te ademen!! Ik weet alleen niet of t nog kan met 31 wk zwangerschap maar dat zou je even kunnen informeren. Tenzij je natuurlijk al een cursus heb gedaan!

Gr. Tamjo
 
Als ik op controle moet en met vragen zit dan zorg ik dat ik, voor ik wordt binnen geroepen, klaar zit met mijn vragen lijstje. Zodra een gyn vraagt hoe het er mee gaat, roep ik direct dat ik vragen heb en zwaai met mijn lijst! Haha, het staat misschien infantiel maar het werkt prima. De gyn. heeft bij me aangegeven dat hij het juist erg prettig vind wanneer mensen met een vragen lijstje komen, omdat hij/zij idd geen gedachte kan lezen.
Zoals andere al zeggen, 10 kilo is niet vreemd. Je gyn zal waarschijnlijk wel iets gaan roepen als je plots, in korte tijd,veel meer aan komt. ( ivm gevaar van suiker). Over opmerkingen van anderen ( en ook tantes) zou ik me niet zo druk maken. Als zwangere krijg je vaak zoveel opmerkingen/verhalen te horen.

Gr. Judith
 
maak je niet te druk! die 10 kilo is helemaal niet te veel! Ik was met 34 weken al 20 kilo aangekomen en ik ben geen snoepkont hoor! ik eet ook niet te veel dus het is allemaal buik en billen! Grappig genoeg ben ik nu 38 weken zwanger en in die 4 weken helemaal niks meer aangekomen. Als je onzeker blijft bedenk dan maar dat het bij het zwanger zijn hoort! heel veel zwangeren krijgen die opmerkingen te horen!

gr...
 
10 kilo is niet veel hoor. Ik ben in totaal 25 kilo aangekomen de eerste zwangerschap en was met 30 weken echt al over die 10 kilo heen.
Je zorgen maken hoort een beetje bij het zwanger zijn. Geniet van je zwangerschap, want voor je het weet is het voorbij en mis je die dikke buik!
 
10 kilo is niet veel, maar je bent er natuurlijk nog niet. Ligt er aan hoeveel je in totaal aan gaat komen. Maar als de gyn er niets over zegt zal het wel goed zitten toch? Ik kwam gemiddeld 7 kilo aan tijdens al mijn zwangerschappen, ben nu 34 weken zwanger en nu ook 7 kilo aangekomen. Weeg nu 101 kilo, heb ongeveer een maand op 100 kilo gestaan en kwam tot een maand geleden ongeveer 1,5 kilo per maand aan.
 
Terug
Bovenaan