onzeker en niet zo'n klein beetje ook...

hallo dames,

alles goed met jullie....
hier gaat eigenlijk alles lekker en goed.. alleen ik ben en wordt zo onzeker over de voeding voor onze Amy....

geef ik niet te veel
wordt ze niet te dik
CB zal het wel niet goed vinden
en van iedereen om me heen goed bedoelde adviezen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.....

en Amy die heeft nergens last van is erg tevreden zo lang ze haar flesje maar krijgt......

Moet morgen naar CB en weet nu al dat ze zullen zeggen dat ze te veel krijgt...............

haar voedingsschema is als volgt:
7uur 150 cc water + 5 schepjes hongerig
10:00 150 cc water + 5 schepjes hongerig
13:00 150 cc water + 5 schepjes hongerig
16:00 150 cc water + 5 schepjes hongerig
19:00 150 cc water + 5 schepjes hongerig
22:00 180 cc water + 6 schepjes hongerig
3 a 4 uur 150 cc water + 5 schepjes hongerig

ik kom nu boven de 1000cc per dag uit....
ze geeft soms een klein mondje terug en laat heel soms 20 cc staan?????

ik kan der niet opmeten maar merk aan der kleertjes dat ze aardig gegroeid is in lengte.....

wordt er echt gek van want zodra ik minder geef komt ze nog eerder omdat ze honger heeft....
ik weet het effe niet meer en ben benieuwd morgen wat cb zegt..... ben over niks onzeker ondanks dat het mijn eerste is en ik van nature mega onzeker ben over alles normaalgesproken, maar met en over Amy volg ik altijd mijn gevoel alleen met die voedingen pfffff wordt er echt gek van...

ik hou jullie op de hoogte en sorry voor het lange verhaal, voelt wel lekker om effe van me af te schrijven....

Lekker doen waar jij je als moeder goed bij voelt. Het CB heeft toch altijd wat te zeuren. Daardoor durven veel jonge moeders niet meer op hun moedergevoel te vertrouwen. En geloof me: als er iets is met je kindje weet je het gewoon. Jij ziet haar de hele dag, zij maar 1x per maand en dan een paar minuten. Ieder kind groeit en ontwikkeld op zijn/haar eigen manier. Op het CB werken ze volgens een standaard lijstje. Natuurlijk is het goed dat ze het een beetje in de gaten houden. Maar vaak beginnen ze al veel te vlot te mekkeren.
Volg dus lekker jouw eigen gevoel! Als je kindje tevreden is en zich gewoon ontwikkeld zou ik me niet druk maken over dat CB. Sommige dingen moet je gewoon niet vertellen aan ze.

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij beide kinderen. De oudste was altijd te klein en te licht. Maar ze konden me ook niet vertellen wat ik dan moest doen. Hij was wel een tevreden baby. Maar ik werd er onzeker van. Toen ik wat aan hem zag (kleine schokjes) legde ik mijn zorgen (epilepsie, ik herkende het nl) uit aan de arts én de verpleegkundige. Wat ik wel niet dacht.... Er was niks aan de hand met hem. Maar een half jaar later (en veel leuren bij CB en HA) is hij doorgestuurd en getest. Ik had wel gelijk!
Na de geboorte van onze dochter zwoor ik dat ik me niet meer zo zou laten opfokken door het CB. Dat is een paar keer toch gebeurd...

hoi hoi..
hoe oud is ze nu precies?
je schema ziet er goed uit hoor. volgens mij is het niet al teveel. en die aanbevolen 900 cc is ook per kind verschillend.

Trek je aub niets aan van wat het cb zegt! Zij vinden zichzelf vaak alwetend maar dat zijn ze echt niet. jij kent je kindje het best!
Ik werk op een dagverblijf en hoor af en toe verhalen over het cb, je wordt er alleen maar onzeker van. Ze zijn heus wel goed hoor, voor vragen over andere dingen en ziektes, maar zij zijn zo gefocust op voeding! ik heb nu 2 kindjes en trek me over dat onderwerp niks van hun aan. en ze doen het super hahaha...

Wat zou ik dan moeten verzwijgen ???

Misschien vraag ik wel gelijk hoeveel voeding ze zou moeten krijgen omdat ik daar onzeker over ben en dan zeg ik gewoon op wat zei zegt dat ze dat krijgt...

pffff gedoetjes allemaal.

hey meid... vervelend dat het je zo onzeker maakt!

maar dat zou je idd wel gewoon kunnen vragen hoe en wat verder hoeven ze het niet te weten...

hopelijk ben je morgen wat gerustgesteld nadat je er geweest bent...

Hoi,
Ik ben van het september 2010 forum. Vervelend dat je zo onzeker bent. Hoort er allemaal bij als jonge moeder. Vanzelf krijg je meer vertrouwen dat JIJ weet wat het beste is voor je kindje,

En over die voeding: Je hebt ook speciale flesvoeding voor "hongerige" kindjes. Daar kun je meer van geven, zodat ze verzadigd is. maar krijgt ze niet teveel caloriën binnen. Ik zou dat morgen even overleggen bij het CB. En anders gewoon doen.

Sterkte!

Terug
Bovenaan