onzeker en niet zo'n klein beetje ook...

hey Marisca,

ik dacht ook dat Tijmen teveel kreeg hij kreeg al 900 cc nou ik hoefde me daar echt geen zorgen over temaken volgens het CB. hij had een enorme groeispurt gemaakt bleek uit het meten en wegen en daar heeft hij energie voor nodig, ook zei ze dat ik me niet aan het "lijstje" hoefde te houden, elk kind is anders een rustig kind heeft minder nodig dan een actief kind en het ene kind heeft gewoon meer honger. zo lang je een tevreden kind hebt komt het best goed.
dat werd mij verteld en ik moet je zeggen dat ik daar ook heel onzeker over was, nu niet meer ik geef hem gewoon wanneer hij het nodig vind, maar hij houd zich keurig aan zijn schema.
hij krijgt nu 910 cc op een dag ongeveer en is 55 cm en 4600 gr. hij is 2 maand oud.

liefs, Karin

ps ben wel benieuwd of ze jou ook gerust hebben kunnen stellen of dat ze zeurden.

Hallo Dames,

Wat een bijzondere dag vandaag...

om te beginnen zit er ineens 4 uur tussen elke voeding ipv 3 ze lijkt minder honger te hebben... heeft volgens mij wel een groeispurt gemaakt zo aan der broekjes en schirtjes te zien....

Op naar CB met lood in mijn schoenen.....
wat blijkt onze dame is 57 cm en weegt 5080 gram.... dus qua gewicht tegen de boven lijn en qua lengte er boven.. nou toen kwam de voeding ter spraken toch maar eerlijk gezegd dat ze dus op 7 voedingen zit van 150 cc water daar schrok ze van en vroeg of ik al over gestapt was naar hongerige voeding dus ik uuh jaa..... maar vertelde gelijk dat ze vandaag al wel op de 6 voedingen zat... dus dat was dan weer goed.

ze was verder zeer te spreken en zeer tevreden over Amy dus mamma helemaal trots en blij.
dus als ze dit nu volhoud zijn we er.....

Tip: zoek op wat je kindje nodig heeft en wat normaal is voor haar leeftijd. Zeg dit bij het CB. Stan (11 maanden) was een flinke knaap bij de geboorte (4200). Hij dronk echter nooit heel veel, maar was toch tevreden en vrolijke baby. Is hij nog steeds. Hij weegt nu net 9 kg. En ligt qua groei precies op de middenlijn. Het cb zei altijd dat hij meer moest drinken omdat hij ook een grote baby was! Wat een onzin. Ik kreeg er echt niet meer in dan hij dronk. Een baby neemt wat hij nodig heeft.

Misschien kun je een voeding voor hongerige babies nemen Of gewoon zoals mijn vriendin met een hongerige baby al rijstebloem bij de fles doen. Hier worden ze niet dk van, maar dit zorgt er gewoon voor dat de voeding langer in het buikje blijft. Of johannespitbrood of zoiets.

Verder wil ik je zeggen dat je niet teveel naar andere mensen moet luistere, je doet het zo te horen helemaal prima als mama van Amy! En als jij gelukkig bent is je baby dat ook! En een flesje meer of minder..... wat maakt het uit. Zoalng je baby maar met 2 maanden geen 8 kg weegt toch?

Gewoon je gevoel volgen meid dat is het allerbeste. Jij bent haar mama en voelt prima aan wat ze nodig heeft hoor. Twijfel niet aan jezelf. Dat heeft geen zin. Borstvoedingkindjes mogen heel de dag door drinken. Dus gewoon voeden als ze honger heeft. En eventueel in haar laatste fles rijstebloem. Is nog wel vroeg maar in duitsland zit het er al standaard door heen.

Terug
Bovenaan