Onzeker m.n. als kind huilt

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk geen klagen, want mijn kindje huilt niet meer dan 'normaal' volgens mij, maar toch maakt het me soms onzeker.

Met name op bijvoorbeeld een terrasje of buiten, dan heb ik het gevoel dat ik een slechte moeder ben omdat ik haar niet stil krijg. Ik denk dan dat anderen dit denken...

Thuis voel ik me soms schuldig als ik het huishouden niet gedaan krijg, maar als ik haar dan laat huilen voel ik me ook weer schuldig.

Ik kijk er ook naar uit om straks weer te gaan werken...en je raadt t al...daar voel ik me dan ook weer schuldig over...zucht...zijn er meer mama's die hier 'last' van hebben?

Of die tips hebben waardoor ik me minder aan trek van anderen (die er volgens mij minder last van hebben dan ik als mijn kindje huilt)...?

Alvast dankjewel! :)

Ik denk dat de meeste moeders daar last van hebben. Ik mag ook niet klagen. Dochter van 11 weken huilt bijna niet. Dit denk ik omdat ik haar signalen nu zo goed als herken. Mocht ze toch gaan huilen op het terras ofzo dan trek ik mij er nu niks meer van aan. De meeste mensen hebben dit meegemaakt met hun eigen kinderen denk ik dan. Je hoeft je eigen echt geen slechte moeder te voelen. Je moet doen wat jij prettig vind. Ik heb nu sinds een paar weken een soort van ritme gevonden waardoor ik het huishousen etc. Kan bij houden. Dit lukt ook niet altijd! Als mijn dochter huilt als ze bijv. Niet moe is of honger heeft dan pak ik ze lekker bij me. Dan maar even geen huishouden. En anders vraag ik aan mijn partner of hij wil stofzuigen etc. Mijn dochter staat nu op 1..

Hoe oud is je kleine?

Ze is nu 7 weken.

De ene week lukt t me beter dan de andere om t huishouden te laten liggen.

Ik denk dat ik (op veel vlakken) te hoge eisen aan mezelf stel.

Ik 'moet' alles goed doen...dus én zorgen voor mn kindje, zorgen voor t huishouden, een leuke vrouw zijn voor mn man, en dan wil ik ook nog t liefste die rot zwangerschapskilo's zo snel mogelijk kwijt.

Maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Dat is al fijn en voor mij de bevestiging dat het niet overal 'facebook'fantastisch is ;)

Al hou ik natuurlijk zielsveel van mn schatje ;)

Pffff schuldgevoel en het gevoel dat ik alles fout doe en t bij anderen allemaal van n leien dakje gaat zorgt ervoor dat ik me nu midden in de nacht een ontzettend slechte moeder voel...en t idee heb dat niets wat ik doe goed is...

Even een flinke huilbui...hart gelucht tegen mn man en nu hopelijk toch nog een beetje slapen...

Zijn er meer van die 'vreselijke moeders' of ben ik de enige waarbij het niet altijd rozengeur en maneschijn is?

@spoenk2016..7 weken is nog vroeg om alles te kunnen. Ik herken mezelf daar ook in. Wil ook alles het liefst meteen goed doen. Het liefst doe ik elke week grote schoonmaak beneden en boven. Maar dat gaat echt niet. Heb mij erbij neergelegd dat een keer doekje over de tafel heen halen stofzuigen en dweilen dat dat in ieder geval schoon blijft genoeg is. Het wordt eigenlijk nooit echt vies maar dat zit in mijn hoofd natuurlijk. Ik heb het geluk dat mijn partner overdag thuis zit. Heb nu nog 2 weken vakantie. Anders had ik het echt niet allemaal zo kunnen doen. Maar als ik ga werken zal het voor mezelf weer even duren voordat het naar mijn idee rustig en goed verloopt. Dit heeft allemaal echt tijd nodig. Komt echt wel goed.

En een keer even alles eruit gooien lucht altijd even op. Probeer lekker van je kleine te genieten. En zet de rest wat lager op een pitje. Als je het je man uitlegt zal hij het denk ik wel begrijpen.

<p style="text-align: center;"></p>

Dankjewel voor je reactie.

Het is wss net als met heel veel andere dingen, het lijkt bij anderen altijd goed te gaan,terwijl iedereen natuurlijk zn moeilijkheden heeft.

Nu het weer dag is voelt het allemaal alweer wat minder heftig...maar het zal nog wel even (en misschien wel tot ons moppie volwassen is) zo nu en dan onzeker blijven...

Ik ben in elk geval blij dat ik niet de enige ben...

Heb nog een paar uurtjes meegepakt gelukkig.

Heb zometeen een afspraak bij de welness...eventjes tijd voor mezelf en misschien dat ik daar nog even kan powernappen...

Terug
Bovenaan