Onzeker na 1e echo

<p>Mijn man en ik proberen al heel lang eem kindje te krijgen, maar o mdat dit voor ons zo moeilijk gaat zijn we 2 jaar geleden begonnen met Ivf.</p><p>De afgelopem 2 jaar ben ik doormiddel van ivf 3x zwanger geweest, maar heb ik ook 3 miskramen gehad. </p><p>Nu ben ik voor de 4e keer zwanger. We hebben afgelopen week onze eerste echo gehad, met 7 weken en 2 dagen. En voor de eerste keer zagen we een kloppend hartje. Uiteraard zijn we hier dolgelukkig mee, maar toch komt de opluchting ook nog niet helemaal. Ik heb minder gevoelige borsten als een week geleden, ik ben niet misselijk.. Alleen maar moe. En dus heel erg onzeker.  </p><p>Mijn man heeft het volste vertrouwen dat het deze keer allemaal goed komt. Nu kunnen  we ook pas 31 jan. trrecht bij de verloskundige voor een intake en termijn echo.. </p><p>Is dit voor iemand herkenbaar? Is het normaal, of nodig om te blijven twijfelen na een goede echo? </p>
 
Hier bij 2 zwangerschappen alleen moe als kwaal,gehad die 1e weken. Ik snap heel goed dat je onzeker blijft. Zeker na 3 miskramen. De kans is er natuurlijk altijd dat het niet goed gaat. Niet stressen en afwachten is enige wat je kan doen nu. 
 
[quote quote=10281105]Hier bij 2 zwangerschappen alleen moe als kwaal,gehad die 1e weken. Ik snap heel goed dat je onzeker blijft. Zeker na 3 miskramen. De kans is er natuurlijk altijd dat het niet goed gaat. Niet stressen en afwachten is enige wat je kan doen nu.[/quote]
Dankjewel voor je reactie. Ik google me helemaal suf met de vraag of het wel normaal is.., maar ik kan idd alleen maar afwachten..
 
Ja t is herkenbaar ik had de eerste weken amper kwaaltjes maar als je je zo obzeker blijf voelen bel de verloskundige en leg uit dat je al 3x een miskraam heb gehad wie weet kunnen ze een extra echo aanbieden 
 
Hoi hoi,
 
gefeliciteerd met je zwangerschap, jullie verhaal komt erg overheen met ons verhaal.
ook via een lange weg ivf en een miskraam zwanger geworden en erg onzeker.
vraag gewoon in het ziekenhuis nog een echo aan ze snappen dit heus wel en doen het met alle liefde. wij hebben hierdoor 3 echo’s gehad voor de termijn echo gewoon om ons gerust te stellen. 


overigens waren bij mij ook alle symptonen weg maar nu inmiddels 14 weken zwanger zegt helemaal niks maar snap de onzekerheid, gewoon bellen! 
 
Dat wachten is vreselijk! Ik heb na een miskraam bij de volgende zwangerschap meerdere echo’s gehad; bij 7, 9, 12 en 15 weken. Ik had uitgesproken dat ik heel gespannen was, en om mij gerust te stellen kreeg ik deze echo’s. Heel fijn! Iedere keer kreeg ik meer vertrouwen dat het goed zat. Dus gewoon om vragen! 
Qua symptomen, dit ging bij alle kanten op. Soms misselijk en dan weer dagen nergens last van. Dit zegt niks hoor! Verschilt per persoon. 
veel succes! 
 
Bedankt voor de reacties en de tip om te bellen! Ik voel me heel snel bezwaard om om hulp te vragen, en omdat de verloskundige aan de telefoon zei dat het zo druk is ben ik dan bang om lastig of vervelend te zijn ofzo.
Ik probeer mezelf eerst nog maar even gerust te stellen en af te wachten, maar als dat niet meer lukt ga ik inderdaad maar gewoon bellen!
Dankjewel! En gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! 
 
Bedankt voor de reacties en de tip om te bellen! Ik voel me heel snel bezwaard om om hulp te vragen, en omdat de verloskundige aan de telefoon zei dat het zo druk is ben ik dan bang om lastig of vervelend te zijn ofzo.
Ik probeer mezelf eerst nog maar even gerust te stellen en af te wachten, maar als dat niet meer lukt ga ik inderdaad maar gewoon bellen!
Dankjewel! En gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! 
 
Terug
Bovenaan