Onzeker na een miskraam.

Lieve allemaal.<br />Vorig jaar juli helaas een miskraam gehad... Vorige week had ik weer een positieve test..<br />Maar ben erg onzeker...<br />Heb enorme testdrang, en inmiddels zijn we ook al 6 testen verder...<br />Deze lopen wel op, en de clearblue gaf zelfs afgelopen donderdag 3+ aan.<br />Een feit is alleen dat ik bijna geen kwaaltjes ervaar...<br />Ik ben wat sneller moe, maar dit ben ik eigenlijk altijd al snel door ziekte van crohn...<br />Ik heb geen gespannen borsten,<br />Voel af en toe wat kramp in de buik... Maar het is zo anders...<br />We hebben al een dochter van 4. De zwangerschap van haar verliep met misselijkheid in de avond, extreme vermoeidheid.<br /><br />Doordat ik nu niks voel, ben ik onzeker...<br />Ik ben zo bang dat er weer iets mis is.<br />17 februari heb ik de eerste echo.. <br /><br />Zijn er meer dames die dit Herkennen?<br />
 
Ik had ook nauwelijks klachten, uiteraard maakte ik mij daar ook zorgen op. Ondertussen 28 weken zwanger. Geen een zwangerschap is hetzelfde dus het zegt gelukkig helemaal niks. Gefeliciteerd en ik hoop dat je er evengoed van kan genieten!
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel herkenbaar hoor, die onzekerheid. Ik had deze zwangerschap ook nauwelijks klachten, tot ongeveer 6 weken, toen waren de misselijkheid en extreme vermoeidheid volop terug. Ik dacht dat ik bij mijn zoontje eerder al misselijk was, maar tegelijkertijd: ik herinner me waarschijnlijk vooral de ergste weken en zo is het destijds vast ook niet begonnen. En bij twee andere zwangerschappen was ik kotsmisselijk en heb ik alsnog een miskraam gehad... Kwaaltjes zeggen gelukkig niet zoveel en zeker niet als ze er gewoon vanaf het begin af aan niet zijn. Maar ik snap de onzekerheid en het niet teveel durven te hopen goed. Na een miskraam is het gewoon allemaal extra spannend, maar gelukkig is het ook alweer vrij snel 17 februari. Hopelijk blijft het deze keer wel goed gaan en heb je de 17e een mooie eerste echo!
 
Ja, heel veel herkenning. De onbezorgdheid is er dan wel vanaf he... Voor mij hielp de vroege echo bij 7 weken wel ter geruststelling, maar ik moet zeggen dat ik me nu alweer naar de 10 weken toe sleep. Ik vrees dat die onzekerheid erbij hoort. Het enige advies dat ik je kan geven (en zelf ook zou moeten volgen) is zoveel mogelijk afleiding zoeken. Je hebt er immers zelf geen invloed op.

Succes en hopelijk goed nieuws bij de echo!
 
Wat een lief en fijn bericht,Het is erg spannend en kijk ook echt uit naar de echo!
Nou ben zo bezorgd, angstig..het helpt idd niet. Maar het gaat een soort van vanzelf. Wanneer mag jij weer voor een echo?
 
Realiseer me heel goed dat alle gevoelens en gedachtes me niet helpen.
Want dat veranderd ook niks maar het gaat vanzelf.
Ik zoek veel afleiding en gelukkig heb ik mijn werk ook. Ik werk met kinderen van 0 tot 12 jaar, dus genoeg afleiding.
Maar hoe makkelijk ik het ook schrijf.. Heb het er best moeilijk mee.
 
Dankjewel. Hopelijk is de 17e meer duidelijkheid.
Ik heb tot nu toe 2 miskramen gehad.. Waarbij beide keren nooit een kloppend hartje tezien is.
De eerste keer heb ik alleen wel een curretage ondergaan, de tweede keer deed mijn lijf het zelf.
Ik ben dan zo bang dat het net zoals de eerste keer is. Maar jaa, wat jij ook zegt. Geen zwangerschap is gelijk. Daar probeer ik me maar aan vast te houden.
Gelukkig heb ik ook een hele lieve verloskundige waar ik altijd heen mag bellen.
 
Terug
Bovenaan