Onzeker over eerste zwangerschap

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier. Ik ben net 35 geworden en ook in verwachting van ons eerste kindje. Ik zit nu in mijn zevende week. 15 september eerste echo, en dit wachten duurt heel lang kan ik jullie vertellen. Ik voel me de laatste tijd best onzeker omdat ik 'nog' geen symptomen heb. Voel me goed, soms wel wat moe maar dat is het enige. Heb een paar weken (rond week 5 en 6) wel buikkrampen gehad. Maar had ook een (sorry voor de info) een verstopping. (Kan wat lastig naar het toilet momenteel). Hoe hebben of ervaren jullie de eerste weken? Ik vind het zo spannend allemaal en hoop zo dat we straks een kloppend hartje gaan zien.
Veel liefs.
 
Hoi, ik lees veel herkenning! Ook ik ben 35, nu 5.5 weken zwanger van de eerste. Ik voel me ook prima, vorige week wat krampen gehad en heb lage rugpijn. Mijn borsten zijn een beetje gevoelig. Verder ben ik niet moe en niet misselijk.
Wij hebben 20-9 de eerste afspraak bij de verloskundige. Wachten duurt lang….
 
Hoi hoi, ik herken mij in allebei jullie verhalen! Ik ben ook 5 weken zwanger, in het begin wel de innesteling wat gevoeld en wat lichte andere klachten. Nu een aantal dagen nagenoeg geen symptomen meer. Waar ik dus echt enorm chaggerijnig van wordt (misschien is dat een symptoom?;)). Maar vooral doordat ik bang ben wordt ik sjaggie. Ik heb 23 sept mn eerste echo, dan ben ik (hopelijk) iets verder dan 7 weken..
Ik ga voor jullie duimen dat et gewoon allemaal goed is!
 
Oh ik vond de eerste weken ook zo ontzettend spannend. Bijna tot geen symptomen. (Achteraf best wel lekker) maar zorgde voor heel veel onzekerheid. Er gebeurd zoveel in je buik maar je voelt er (soms) niks van. Ik ben nu 32 weken zwanger en pas toen ik m'n kleine man echt voelde kon ik mijn lichaam een soort van begrijpen. En natuurlijk de bolle buik ... Ook leuk ;) Ik heb de verloskundige wel verteld dat ik t allemaal erg spannend vond en een beetje onrustig werd van het niks weten dat ik elke week even langs mocht komen om te kijken, of t hartje te luisteren vanaf het moment dat dan kon. Heel blij mee want dan was ik weer een week rustig ?? Neem je verloskundige lekker mee in je gevoel. Ze doen vaak echt veel en zijn heel erg begripvol. Over het algemeen dan. Oohhh .. en natuurlijk, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! ?
 
[quote quote=10484174]Oh ik vond de eerste weken ook zo ontzettend spannend. Bijna tot geen symptomen. (Achteraf best wel lekker) maar zorgde voor heel veel onzekerheid. Er gebeurd zoveel in je buik maar je voelt er (soms) niks van. Ik ben nu 32 weken zwanger en pas toen ik m'n kleine man echt voelde kon ik mijn lichaam een soort van begrijpen. En natuurlijk de bolle buik ... Ook leuk ;) Ik heb de verloskundige wel verteld dat ik t allemaal erg spannend vond en een beetje onrustig werd van het niks weten dat ik elke week even langs mocht komen om te kijken, of t hartje te luisteren vanaf het moment dat dan kon. Heel blij mee want dan was ik weer een week rustig ?? Neem je verloskundige lekker mee in je gevoel. Ze doen vaak echt veel en zijn heel erg begripvol. Over het algemeen dan. Oohhh .. en natuurlijk, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! ?[/quote]Wat fijn om te lezen zeg. Ik denk als ik straks een kloppend hartje hoor ook redelijk ben gerustgesteld en wat rustiger ben. Jij nog veel succes met je zwangerschap. En dankjewel voor de felicitaties. ?
 
Wat spannend ook voor jou. Misschien is dat wep een symptoom. Mijn beste vriendin was de hele zwangerschap een heks zei ze. Haha! Heel veel succes en natuurlijk gefeliciteerd!
 
Hoi Marinademix,
Het is net of ik mijn eigen verhaal lees ;-)
Ben ook 35, zwanger van eerste, en ben nu 6,5 weken zwanger. De eerste weken vond ik veel te spannend, was er helemaal niet gerust op. Kan ook te maken hebben met een eerdere miskraam. Voelde er ook vrij weinig van.
Vanaf deze week verlang ik terug naar het hebben van geen symptomen; voel me namelijk behoorlijk misselijk. Mijn eerste echo al gehad en een kloppend hartje ❤️ Desondanks durf ik ben ik bang pas echt blij te zijn als de eerste drie maanden voorbij zijn!
 
Terug
Bovenaan