Onzeker over vk

wat vervelend!
Het lijkt me niet fijn om dat gevoel te hebben. Ik ben ook nogal intuïtief, maar zit gelukkig bij een groepspraktijk.

Ik weet wel uit mijn vorige zwangerschap dat degene die ik niét bij de bevalling wilde hebben (en die ik uiteraard wél kreeg) het fantastisch heeft gedaan, dat viel echt 200% mee, waarschijnlijk ook omdat ik er weinig van verwachtte. Hoe onhandig ze bij de spreekuren ook was, tijdens de bevalling zelf ontpopte ze zich als een heel goede vk mét veel humor. De bevalling was appeltje-eitje, ondanks dat ik een supergroot kind had. En door de ontspannen sfeer ben ik niks niet ingescheurd (wat een wonder mag heten bij zo'n groot eerste kind), had ik geen spierpijn oid achteraf en voelde ik me de tweede dag alweer zo fit dat ik naar buiten mocht.

Wat betreft de grootte van het kind: de handen van een vk zeggen meer dan een echo. Mijn zus heeft die ervaring, dat ze op de kinderafdeling in het ziekenhuis waar zij werkte altijd van de vk uitgingen en niet van de echo.
Bij mijn vorige zwangerschap zei de gyneacoloog op basis van een echo 2 (!) dagen voor de bevalling dat het kindje hooguit 7 pond zou zijn en het was dus ruim 91/2! Nogal geen verschil!!! Ik heb dus geleerd (uit eigen ervaring en van verhalen van de kinderartsen die ik via mijn zus hoor) om eerder op de vk dan op een apparaat te vertrouwen.

Maar: gevoel ís heel belangrijk. Bedenk goed wát je voelt. Of je in een spiraal zit, zodat ze ook echt niets meer goed kan doen, of dat je gevoel eerlijk is. Als het dat laatste is, dan zou ik idd gaan informeren bij vrienden ed voor een andere praktijk.

Heel veel succes!!

Erica

Hartstikke bedankt voor jullie reacties, ik voel me in ieder geval gesteund en geholpen! Ze heeft inderdaad een eenvrouwspraktijk en heeft het daar volgens mij veel te druk mee om van elke dikke buik te onthouden welk verhaal erbij hoort. Na het verhaal van de vorige bezoekjes  dat ik te veel was aangekomen, stuurde ze me afgelopen maandag weer naar de dietiste terwijl ik ten opzichte van de vorige keer bijna 2 kilo was afgevallen!  Toen ik daar wat van zei, pakte ze pas mijn gegevens erbij. En  ze vertelde  me dat mijn kindje een gemiddelde grootte heeft met gemiddeld gewicht. Dat was, los van de vorige ervaringen uiteraard, voor mij het moment om even een stevig gesprek te voeren (het scheelde ook dat mijn man er dit keer niet bij was, dus er was niemand om me te behoeden te kort door die bocht te gaan ). Ik moet zeggen, het luchtte voor mij erg op en ik hoop dat ik haar ondanks alles geen slapeloze nacht heb bezorgd...Ze deed in ieder geval alsof ze me begreep en durfde ook toe te geven dat ze het niet helemaal handig had aangepakt (ik geloof dat ik nog niet had verteld dat ze me een stapel folders over het syndroom van Down heeft meegegeven nadat het haar een keer niet gelukt was het hartje te beluisteren, wat achteraf werd veroorzaakt door de bodylotion op mijn buik, dat schijnt te storen met dat apparaat. Jullie kunnen je wellicht mijn reactie daarop voorstellen!). Ik ga over een week nog een keer bij haar langs en dan wordt het erop of eronder. Ik heb wel al een andere praktijk gebeld en gehoord dat ik altijd langs mag komen, dus dat heb ik in ieder geval achter de hand!

Goed zo meid!!!!

Dat zal je in elk geval meer rust geven. Denk er vooral aan dat JIJ je prettig moet voelen!!!

Heel veel succes de laatste weekjes!!!

Groetjes,

Jolanda

Terug
Bovenaan