onzeker over voedingschema!

hallo, mama;s
ik ben mama geworden op 9 januarie 2011 van zoontje sem!
laatste tijd hoor ik verschillende meningen over de voeding van mijn zoontje.
zijn schema ziet er als volgt uit:
8:30 fles 200ml
10:00 diksap
11:30 2 boterhammen en beker jogurt met fruit er door heen(aangezien hij sóchtend geen fruit wil)
en wat diksap.
15:00 liga en of rijstewafeltje met wat diksap.
17:00/17:30 warm eten na eten half bekertje jogurt.
19:30 fles 200ml.

is dit nu normaal of doe ik toch nog iets verkeerd, mensen zeggen dat hij sochtend fruit moet i.p.v. smiddags na boterham maar sochtend heeft hij genoeg aan zijn fles en wilt hij geen fruit rond 10:00uur.
hopelijk kunnen jullie mijn twijfel beetje afnemen.
 
Hooi,
Allereerst: laat je niet gek maken. Jij weet toch hoe hij reageert als je het anders doet?

als je er wat aan hebt, hier is ons schema, dat is al een tijdje onveranderd
6.30 : fles van 150ml water + 5 KV en een boterham
10 : fruit + water
13-14 : 2 à 3 boterhammen + water / sap
15-16 : rijstkoek / brood / soepstengel / lekkers + water / sap
18.30 : warme maaltijd en een toetje uit een beker (evt extra water / sap)

het fruit van 10 uur schiet er nu zijn slaapschema wat is veranderd wel eens bij in, dan krijgt hij ook wat fruit bij de lunch (en evt minder brood).

maar het schema van jou klinkt goed toch?
Succes
 
Meid,

Het maakt allemaal niks uit als ie maar groente en fruit genoeg krijgt. En op welk tijdstip dat is maakt helemaal niks uit. Ik doe zelf wat ik makkelijk vindt. als we in de namiddag weg gaan geef ik tussen de middag de warme hap en dan een boterham voor 's avonds. Die kan makkelijk uit het vuistje gegeten worden.
Volgens mij doe je het prima en trek je niks aan van andere mensen of het cb... die hebben overal wel wat op.
 
Laat je niet gek maken!

Mijn dochter ontbijt 's ochtends (ca. 8.30/9u) met een boterham (+ fles na voor zoveel ze nog wil). Rond 12u warm eten met joghurt als toetje. En dan in de middag (ca. 15u) fruit (vers of uit een potje). Als avondeten rond 18.30u dan nog een papje en voor het naar bed gaan, rond 19.30/20u, nog een fles melk.

Als tussendoortje een rijstwafel bijv. En de hele dag water, ze lust geen sap of thee.

Zo zie je maar, weer heel anders opgebouwd. Ze slaapt 1x per dag ongeveer 1,5u. We proberen dat te laten gebeuren nadat ze gegeten heeft rond 12u, maar dat lukt ook niet altijd. Dan slaapt ze dus minder, omdat ze dan van de honger wakker wordt.
 
He ik zie dat er bij jullie niet zo veel flessen meer op het menu staan... Jasmijn krijgt 's ochtends en 's avonds een fles van 210 + 7 met pap en om 2 uur voor het middagtukje ook nog een 180 +6 zonder pap dan..

Wat een verschil dan weer met die menu's.. Jasmijn eet tussen de middag 1 boterham, ik zie hier 2 of 3 stuks voorbij komen..! Wat een vreetmonsters hahaha!

Zolang ze maar groeien, aankomen, gezond en gelukkig zijn..!
 
ja, inderdaad groot verschil in eten. Nu weet ik wel dat wij een vreetzakje in huis hebben, hoor ;-)
wij zijn gestopt met de pap toen hij doorkreeg dat boterhammen erg lekker zijn (hij is er dol op, het liefst zonder beleg). Ook 's avonds geen pap meer omdat hij nu gewoon avondeten eet, en die extra voedingsstoffen niet meer nodig heeft (en ook zelf niet wil). Momenteel krijgt hij 's ochtends nog kunstvoeding en tussen de middag sinds kort gewone melk. (hij is ruim 11 maanden)
 
Jasmijn heeft een koemelkallergie en mogen pas in januari dat proberen te provoceren met een schepje standaard kv bij de pepti.. Dus ik kan nog geen fles laten vallen omdat ik het niet kan vervangen met gewone melk.. Jasmijn is gelukkig erg gek op der melk en pap al merk ik wel dat er nu in elke fles wel wat overblijft, wat natuurlijk helemaal niet erg is...
 
Terug
Bovenaan