Onzeker tot eerste echo

<p>Eindelijk, het is zover! 11 maanden later had ik 3 dagen terug eindelijk dan toch een positieve test in handen. nouja niet 1,  uiteraard liggen er nu 4 testen positief in de badkamer haha. Maar nu, overbezorgd als dat ik ben, wachten tot we eindelijk het hartje mogen zien kloppen. Natuurlijk kan ik zeggen dat ik gezegend ben met weinig klachten op zeer zware borsten wat maagzuur, lage rugpijn en rommelende darmen na ( iets wat door prikkelbaardarm syndroom niet geheel onbekend is). Maar ik had altijd verwacht dat je een zwangerschap zo duidelijk moest voelen dat ik nu ( blij) verrast ben dat dat ( Tot nu toe)  minimaal is ( jullie horen me waarschijnlijk wel als de misselijkheid begint straks) maar op een 1 of andere manier maakt het me ook onzeker of alles wel goed gaat daar. Het is ons eerste kindje en ik ben zo intens gelukkig met deze ( lang op gewacht) zwangerschap.   Ik weet het antwoord, geduld hebben en genieten maar wilde het toch graag van je afschrijven, mijn partner is zo heerlijk nuchter en omdat we pas net 5 weekjes zijn wil ik het nog niet verder vertellen aan vrienden of familie.</p>
 
Hoi septembervrouwtje :)
Het lijkt net alsof ik het heb geschreven! Ik heb wat gevoelige borsten die met de dag groter worden, rommelende darmen en ben een beetje misselijk als ik honger heb of zwaar/vettig/zoet heb gegeten (maar daar had ik voor de zwangerschap ook al een beetje last van, in mindere mate iig). Ik ben nu ook 5 weken en voel me ook onzeker hoor. Mijn man is erg nuchter en vind het niet leuk als ik daar over begin “want wij kunnen dat toch niet beïnvloeden”, zegt hij dan. En hij heeft gelijk, wat gaat gebeuren zal ook gaan gebeuren.
Wij hebben 1,5 jaar op de zwangerschap mogen wachten, als je het ‘willen’ mee telt is dat al 3 jaar.. dus ik weet zoooo goed hoe je je voelt! 
Wij hebben het al wel aan alleen onze ouders verteld en dat voelt ook goed!
Ik hoop voor jou (ons allebei :)) dat alles goed blijft gaan en we er ons beter en zekerder onder gaan voelen!
Wanneer ben je uitgerekend? En wanneer heb je je eerste echo? 
 
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook minimale klachten gehad waardoor ik mij soms wel eens afvroeg of ik überhaupt wel zwanger was. Ook tijdens de eerste 12 weken heb ik eigenlijk alleen last gehad van pijnlijke borsten. Maar inmiddels ben ik bevallen en is mijn zoontje al 11 weken oud dus het gaat helemaal goedkomen! 
Gefeliciteerd met je zwangerschap. 
 
Gefeliciteerd!
het is heel herkenbaar. Eerste dag ook 4 testen gedaan en daarna nog eens 3 ?? wij zijn ook totaal 4 jaar bezig geweest. 
Maar de onzekerheid en het ongeloof. Morgen de intake en eerste echo met 7+3 dus hoop dat het dan allemaal doordringt.
Ook ik ben namelijk gezegend met weinig tot geen kwaaltjes. Al begint het nu wel rustig aan op te komen.
 
 
Ooh wat herkenbaar!
Ik ben nu 6+5 en heb kort na de test een klein beetje bloedverlies gehad.
Hierna gelukkig niet meer. De ene dag heb ik wel pijnlijke borsten, de andere dag opeens niet en kan ik me behoorlijk zorgen maken. Voor de rest voel ik me eigenlijk wel goed, dus ook voor Mn gevoel wel eens te goed.
S avonds na het eten wel een opgeblazen buik en wat last van Mn darmen. Misselijk eigenlijk nog geen 1x alleen wat eerder moe. 
Woensdag mag ik voor de eerste echo om te zien of t ondanks het bloedverlies allemaal goed zit. Mijn man is ook wat rustiger en zegt we zien het wel. Je echt geruststellen kan ik niet echt alleen dat onze symptomen overeenkomen, en ik duim voor je dat alles goed mag gaan ! 
 
Lekker van genieten!
Ik heb 1x met 7 weken gespuugd daarna helemaal niks! Nouja helaas een voedselvergiftiging gehad met 8 weken waarbij ik in 1 nacht wel 8 keer heb gespuugd?
De ene keer wat meer moe dan de andere keer maar verder echt geen kwaaltjes!
 
Hoi dames! Ik herken de onzekerheid ook wel hoor, maar ik moet zeggen dat die bij mij langzaam aan het wegtrekken is. Ik begin ook wel steeds meer kwaaltjes te krijgen, dus dat helpt (ben nu 7+1). Komende week heb ik voor het eerst een echo, dan zal het allemaal nog beter voelen hoop ik.
Verder, als mogelijke geruststelling: 5 weken is echt nog behoorlijk vroeg voor kwaaltjes hoor! Je hormoonpiek begint pas echt rond de 6 weken, dus als je je voor die tijd nog niet overdreven zwanger voelt: dat kan best kloppen :) Ik hou het er voor mezelf steeds maar op dat zolang ik geen bloed verlies, het allemaal wel goed zal zitten.
Succes met wachten!
 
Terug
Bovenaan