Onzeker.

Hoihoi

Bij ons worden ook roosters op elkaar aangepast bij mensen die beiden onregelmatig werken. Ik zou eens kijken of dat mogelijk is. In eerste instantie staan ze niet te springen maar er zijn zoveel te korten in de zorg dat ze vaak wel bereid zijn iets voor je te doen om je te houden..
En met een heel kleintje kun je miss kijken of je tijdelijk minder kunt werken dmv ouderschapsverlof?

Wij hebben flexibele opvang betalen dan ook per uur. Heb wel vast op contract 24 uur in de maand die ik wel vast moet afnemen. Omdat ik wel vaste dagen nodig heb. De overige dagen zijn oma's en ik ben zelf een vaste dag vrij.
Werk in de gehandicaptenzorg zelden diensten als ts. Maar incl slaapdiensten.
Man werkt vrij regelmatig.
Kdv/bso zijn van. 6.30 tot 19.00 open uitzondering tot 19.30.
Soms werk ik een week 40uur en moet hij 2 dagen naar de BSO en oma. en de andere week werk ik er soms maar 8. En is mijn zoon gewoon thuis bij ons omdat hij dan helemaal niet heen hoeft. Hij gaat nu bijv. al 2 maanden niet heen. Zonde van het geld inderdaad maar als ik opvang nodig heb op t laatste moment heb ik altijd plek.

Probeer je rooster een beetje af te stemmen waar mogelijk. Zoek een flexibel kdv en/of gastouder. En in de zorg heb je vaak wel recht op een vaste vrije dag.
En is 20 tot 24 uur naast BBL nog een optie? Dan heb je net even wat meer speling misschien?

Romyv. Ik heb zelf 10 jaar op een kdv gewerkt dus ik weet hoe het daar soms gaat. Je wilt op tijd naar huis en die ouders die hun kind zo lang en vaak brengen of op een vrije dag belachelijk. Zo word er vaak gereageerd. Heb dat nooit begrepen waarom pedagogisch medewerkers vaak zo reageren! Sommige mensen moeten hard werken om rond te komen. En dat kan oorzaken hebben.
Of mensen zoals wij met een hart voor de zorg die door vele personeel te korten elke dag moeten bij springen. Omdat je nou eenmaal een bewoner niet kan laten liggen. En zij ook 24 uur per dag zorg nodig hebben.
Probeer je daarin een beetje in te leven! En meer begrip te tonen!

@RomyVM ik lees vaak je reacties en vaak vind ik je zo betrokken en lief! Maar dit vind ik best een harde reactie. Als je voor kinderen kiest, moet je ook maar meteen veel thuis zijn? Ik ben het helemaal eens dat extreem lange dagen niet fijn zijn voor een kindje, maar het is wel achterhaald dat ouders niet kunnen werken als ze kinderen hebben. Ons zoontje gaat drie dagen, komt altijd vrolijk thuis, is blij ons te zien en ontwikkelt zich hartstikke goed met andere kinderen. Als je de luxe hebt twee dagen te werken en het maakt je gelukkig, superfijn! Maar als dat niet kan… hoef je toch niet meteen je kinderwens te schrappen?

In reactie op de topicstarter, ik weet niet waar jullie wonen maar er zijn specifieke opvanglocaties voor ouders die onregelmatige diensten werken in bijvoorbeeld de zorg/politie etc. Die doen ook aan weekenden, onregelmatige tijden etc. Wie weet ook bij jullie in de buurt? En anders zou ik het gesprek toch eens aangaan met je schoonouders, wie weet zien zij kansen. Of iets in combinatie met je schoonzussen. Waar een wil is… heel veel succes!

Ik heb onregelmatig gewerkt en wij hadden flexibele opvang. Onze opvang is voor de flexkinderen open van 7.00 tot 19.00 uur en wij konden elke maand de dagen aanvragen die we nodig hadden. Als ik een dagdienst had dan zaten onze kinderen van 7.00 tot 16.00 of 17.00 uur op de opvang. Bij een late dienst bracht ik ze pas om 10.00 of 13.00 uur. Als ik slaapdienst had, dan bracht mijn vriend ze om 7.00 uur en kon ik ze om 13.00 uur ophalen. 
Wij hebben ze dus nooit daadwerkelijk van 7.00 tot 19.00 uur daar gehad. Wij hadden wel als voordeel dat mijn vriend gewoon regelmatig werkt. Nu werk ik regelmatig en gaan ze 3 hele dagen naar de opvang. Wij hebben wel altijd gezegd dat we 3 dagen opvang het maximale vinden, maar ook dat is voor iedereen anders. 

Bij sommige kinderopvang organisaties kun je ook kiezen voor een gastouder aan huis. Willicht is dit handig voor jullie? En anders zou ik gaan voor een gastouder, zij zijn vaak flexibeler in uren en soms ook dagen dan een kdv. Bij het kdv betaal je meestal gewoon een volledige dag en bij een gastouder is dit beter bespreekbaar vaak.

Een gastouder aan huis zou je kunnen overwegen, en mocht het uit kunnen misschien een au pair of nanny? 

Bedankt allemaal voor jullie reacties,  nu zie ik ook wel dat er mogelijkheden zijn en dat het wel losloopt, uiteindelijk.  Persoonlijk beklemde de reactie van Romy mij wel even,  moet ik dan toch mijn al zo lange wens maar laten gaan?  Maar andere reacties waren heel warm en die inzichten had ik wel echt even nodig.  Het is inderdaad 8 uurtjes per dag voor mij, max 28u in de week. Dit is dan inclusief school straks. De begin en eind tijden zijn vooral iets om rekening mee tehouden.   
En mijn partner, er is nu natuurlijk nog niks overlegd met onze werkgevers, dus wellicht dat het tegen die tijd wel allemaal goed geregeld kan worden. 
Voor mij is het echt heel belangrijk om al zoveel mogelijk te hebben uitgezocht, voor de rust.   Nu heb ik ook wat informatie opgedaan naar gast ouders en denk dat het wel op hen neerkomt mocht het zover zijn. 
Heel erg bedankt! 

Terug
Bovenaan