Onzeker

Beste allemaal, misschien is dit niet de juiste plek om hiermee te komen, maar ik zit ergens mee. Gisteren heb ik een miskraam gehad en ik vind het echt vreselijk. Ik begin langzaam uit mijn totale depressie te raken, maar het kost me wel veel moeite. Nu wilde ik graag weten of er vrouwen zijn op dit forum bij wie de eerste zwangerschap ook is misgelopen....ik zou het namelijk heel graag nog een keer proberen, maar aan de andere kant ben ik zo bang dat het dan weer misgaat. Hoe lang hebben jullie gewacht en is zo'n nieuwe zwangerschap wel te doen? Of maak je je de eerste weken eigenlijk alleen maar zorgen? Ik hoor het graag van jullie.....
 
Hai Sandra,

Ik heb ook een miskraam gehad bij mijn eerste zwangerschap. Dat was in maart 2004. Ik ben daarna 1 keer ongesteld geworden en ben daarna gelijk weer zwanger geworden. 25 januari jl. ben ik bevallen van een gezonde zoon. Het blijkt dat een heleboel vrouwen miskramen krijgen. Je moet dat niet als een reden zien om het niet meer te proberen. Kop op. Heel veel liefs Monique
 
Hoi Sandra
Ook ik heb bij mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad. Ik ben gelijk weer zwanger geraakt en de eerste 16 weken bloedverlies gehad, dus de onzekerheid was des te groter.
Gelukkig ging alles goed en heb ik nu een zoon van 1.5 jaar. Ik ben nu weer zwanger en weer de eerste 10 weken bloedverlies en dus weer die onzekerheid, maarja weer gaat het goed, ik ben nu 22 weken zwanger.
Ik wil hier alleen maar mee zeggen, een zwangerschap is in de begin weken altijd onzeker. Maar als je al eens een miskraam hebt meegemaakt blijft die onzekerheid. Ik begon me pas goed te voelen toen ik de kleine voelde bewegen. En ik kan je zeggen dat is alle onzekerheid waard.
Heel veel succes en sterkte

groetjes Christel
 
Mijn eerste zwangerschap is ook fout gegaan, bij mij kwamen we er bij de verloskundige pas achter.
Ik heb toen een ongesteldheid afgewacht en daarna weer geprobeerd en het was meteen weer raak. Ja het jammere ervan is dat je nooit echt meer van een zwangerschap in ieder geval niet in het begin goed kunt genieten. Ik heb nu een zoon van 1.5 en de tweede is op komst.
 
Hoi Sandra,

Ook mijn eerste zwangerschap is misgegaan. Ik wist niet precies hoe lang het daarna zou duren voor ik weer voor het eerst ongesteld moest worden en toen het heel lang duurde bleek ik direct na mijn miskraam weer zwanger geworden te zijn. Wat mij onzettend hielp was om te bedenken dat de kans op 2 miskramen achter elkaar echt ontzettend klein is. Ik heb mij die zwangerschap ook totaal niet meer druk gemaakt en had direct het gevoel dat het goed zat. Mijn zoontje is inmiddels volgende week 1 jaar en ben inmiddels 18 weken zwanger van de 2e. Hopelijk gaat het bij jou vanaf nu net zo goed! Sterkte ermee.
 
hoi meisje

in april 2004 kreeg ik na 12 wkn een missed abortion, het vruchtje bleek al 4 wkn dood te zijn maar mijn lichaam stoote dat niet af en we kwamen er achter in t ziekenhuis door een echo.....daarna ben ik 1 keer ongi geweest en toen meteen weer zwanger, ik ben nu al weer 35 wkn zwanger en ga in maart bevallen van een meisje, ik weet dat je de periode na een bevalling of miskraam erg vruchtbaar bent dus als je er aan toe bent zou ik zeggen veel klussen meid dan heb je grote kans dat je weer snel zwanger bent!

liefs
daantje
 
Terug
Bovenaan