onzeker

Dag dames,

Zijn jullie ook zo onzeker over wat je kleintje allemaal al zou moeten kunnen? Toen ik nog zwanger was riep ik nog heeeeel hard dat het me niet zou overkomen maar nu heb ik er toch last van.
Vorige week op het Cb tilde Jeske haar hoofdje nog niet op. Dat was toch wel errug slecht volgens de verpleegkundige. Inmiddels doet ze het wel maar toch....dan denk ik weer...is dat niet te laat. Telkens als ik haar ergens naar zie grijpen denk ik....ze grijpt wel vaak mis. Ik weet dat het stom is maar toch. Manlief zegt dan heel nuchter....wat ze MOET helemaal niks. Maak je niet druk.

Misschien is het makkelijker als je een tweede hebt maar ik ben toch wel een beetje onzeker. Jullie ook?

Hee J_u_f,

Ik herken je onzekerheid. Die wordt m.i. ook wel een beetje aangewakkerd door het CB.
Maar het is wel zoals je man zegt, niets hoeft. Elk kindje heeft zijn/haar eigen tempo.

Zwaai,
Laura

hey juf,

laat jezelf niet gek maken...tuurlijk doe je en gaat het allemaal hardstikke goed met jeske...
misschien word ze morgenvroeg wakker en dan pak ze ineens een speelgoedje ofzo..het kan in een keer zo snel gaan..
en inderdaad ze moeten niks..behalve lekker baby zijn dan natuurlijk....
je moet maar zo denken de een is wat sneller dan de ander maar over een paar jaar zijn ze allemaal hetzelfde..
nou ik zou zeggen maak je niet te druk, sonde van de tijd, die kun je beter gebruiken om te genieten...

groetjes marleen

Een eerste of tweede maakt wat dat betreft niet uit. Ik was juist bij Kyna zekerder. Ik had toen weinig (geen) vergelijkingsmateriaal, was de eerste in mijn vrienden- en familiekring die aan kinderen begon. En ik wist helemaal niet dat er forums als deze bestonden!
Nu hoor en lees ik juist zoveel dingen, dat ik veel vaker twijfel dan bij Kyna.
Vanmiddag bijvoorbeeld: ik was aan het lunchen met 2 vriendinnen en vertelde wat ik had gelezen over een extra bilplooi en dat Lynn die ook had... Eén van die vriendinnen zei dat ik zo snel mogelijk daarmee naar de huisarts moest en doorverwezen moest worden . Zij krijgt eind dit jaar haar 2e kunstheup, dus als iemand verstand heeft van heupafwijkingen... Ik wilde eigenlijk gewoon volgende week afwachten, dan moet ik toch naar het cb. Maar nu twijfel ik toch of ik niet deze week even langs de huisarts moet.

heee,

ik ben ook wel eens onzeker, maar veel minder dan in het begin. Nu is het vooral genieten, want als je onzeker bent voelt je kleine dat ook. En over haar ontwikkeling moet je je denk ik geen zorgen maken. Je bent niet de eerste waarbij het kindje iets niet doeT bij het CB en thuis wel en het CB heeft volgens mij altijd wel iets op te merken. En ze gaan nu zo snel in hun ontwikkeling. Ik zie het aan Amber iedere dag gaat ze met sprongen vooruit lijkt het wel!

Groetjes,

Melanie, mama van amber 9-12-06

Ha,
Onzeker? Tuurlijk dat is volgens mij iedereen wel soms. Als je het maar een beetje los kan laten is het volgens mij geen probleem. Elk kindje is anders en doet het ene sneller dan het andere. Dat is toch ook juist het leuke er aan? Ik vind het geweldig om te zien wat Willem  het eerst gaat ontwikkelen en wat later aan de beurt komt. Dat is echt per kind verschillend.
Janne was heel snel met bv kijken naar handjes en heel geconcentreerd pakken naar mobiel, heel geduldig dus. Jacob was juist heel snel, kon in de 1e week al heel lang z'n hoofd omhoog houden, snel bezig met omdraaien en kruipen,  keek niet om naar mobiel, veel te saai.  En Willem? Hmm, die lijkt denk ik het meest op Janne,  kan ook heel lang kijken naar mobiel en ligt nog vrij  stil in de box, nog geen tekenen van omdraaien oid. Lekker rustig hoor.
Chrisja  

Ha Juf!

Ik ben soms ook best wel onzeker. En dat komt voornamelijk door het CB. Echt vreselijk wat ze daar allemaal zeggen wat ze moet kunnen en ze nog niet kan.
Ook ik heb altijd gezegd dat dat mij niet zal overkomen, maar misschien wil ik wel gewoon te snel. Ze zeggen dat kindjes die wat langzamer zijn het later wel weer inhalen. Ik weet het ook niet.  
Wat mij wel opviel is dat Anne een paar weken terug heel veel aan het brabbelen was en nu heb ik  haar al 3 weken niets meer horen zeggen. Alleen maar schreeuwen om drinken....  Is dit een terugval? Kan ze niet goed praten? Zal ze het ooit wel leren? Ach, eigenlijk maak ik me veel te druk.
Jammer is wel dat ze op het CB nooit iets positiefs zeggen. Ik heb daar steeds het gevoel alsof ik het niet goed doe en Anne daar de dupe van is.  

Groetjes,
Natasja  

Hee!

Vreselijk hè? die onzekerheid!  wilde even reageren op Natas, ik merk bij Daantje ook dat ze veeel minder 'kletst' dan eerst. Ze kan nog wel lachen, maar kletsen doet ze nog nauwelijks! In 'oei ik groei' las ik dat dat een tijdelijk verschijnsel kan zijn van een groeisprongetje. Ze zijn nu meer met hun bewegingen bezig, maar het kletsen komt terug! Geen nood!!!! hihi... het komt sowieso wel goed met al onze baby's!

Groetjes
Astrid

Terug
Bovenaan