Onzeker!

Ik vind het niet erg dat je veel reageerd, ik heb er erg veel aan!! Dus niet het ene oor in en het andere weer uit!! Elk beetje steun is welkom. Want onzeker ben ik heel erg. Steeds als ik weer iets leuks lees sprigen me de tranen in de ogen. Zou t leuk vinden om een beetje contact te houden met je. Mits jij dit ook oke vindt natuurlijk. Maargoed, ik lees morgen je reactie wel, ik ga nog ffkes iets voordat de man des huizes thuis komt... Nogmaals ontzettend bedankt en ik kijk al uit naar een nieuw bericht van jou!
Thanks, again!!!!

xxx

Ik zal proberen je zo nu en dan eens te schrijven, maar vandaag gaat dat denk ik niet meer lukken! Enne... dat je zo gevoelig bent komt ook door de hormonen hoor! Dan kun je overal wel om janken. Ik was 30 weken zwanger toen in mijn omgeving 2 kindjes te vroeg werden geboren en overleedden, nou dan moet je je echt afsluiten hoor! Ik kon dat heel moeilijk! Maar probeer het echt, dus lees alleen de leuke verhalen en sla de nare verhalen bewust over en kom niet in de verleiding om ze alsnog te lezen.... deed ik soms wel en kwam dus weer in een dipje... of neem jezelf voor om even niets te lezen tot je je echo hebt gehad.... dan kun je het allemaal wat makkelijk relativeren als je wel een naar verhaal leest.

Nou.... poets ze....

liefs

Afsluiten voor de moeilijke verhalen. Weet je wel wat je daar van me vraagt, hehe. Ik ben altijd al een heel erg medelevend persoon geweest en erg gevoelig. Leuk dat dit nóg erger kan gaan worden... Vandaag moet ik weer werken maar heb echt geen zin. Tzit allemaal tegen. Buikpijn, misselijk en doodmoe. Ik kom er niet overheen. Ben vanochtend met mn vriend mee opgestaan om zn brood voor t werk te smeren, zoals ik altijd doe, toen voelde ik me niet goed. Dus trug nar bed, maar helaas. Sterker nog, t lijkt zelfs erger te zijn geworden. Maar we slaan ons er maar doorheen. Geen andere keus he. Maar wederom bedankt voor je berichtje. Doet me toch best goed moet ik zeggen :D

xx

Ha meid,

Ja soms kun je je beroerd voelen hè? Maar de hormonen doen goed hun werk zo te merken. Moet je ook echt overgeven of kun je het wel binnen houden? Even 's morgens iets op bed eten, kan al helpen... dus niet nuchter opstaan maar eerst een beschuitje eten en dan na een halfuur eruit. Bij mij hielp dat meestal wel. Steeds kleine beetjes eten helpt vaak ook!

Dus jij smeert ook brood voor je partner? Ik doe dat ook, alleen 's avonds. Haha, dan hoef ik er 's morgens niet uit! Ik smeer dan bevroren brood, zodat het 's morgens nog vers is. Mijn man wil altijd kaas en ham op brood zonder boter, lekker makkelijk en zo klaar dus. Ik heb ook wel eens op maandag voor de hele week gesmeerd, nog makkelijker!! Pak je zo elke avond wat uit de vriezer.
Gaat je kerel vroeg op? Hier is het op het moment netjes: 6.15 uur. Hij is wel eens vroeger geweest! Half 6 en een tijdje 5 uur toen ie bij een andere baas werkte... nou dan draai ik me lekker nog eens om. HAHA!

Heb je nog wel gewerkt vandaag??? Of heb je lekker ziek gemeld? Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om af te bellen.... ik dacht altijd: als het voordat ik weg moet niet is weggezakt dan bel ik.... meestal was het daarvoor al weg. Soms kreeg ik het in de auto weer.... plastic zak mee.... gewoon link! Meestal ging het wel goed, mandarijnen onderweg op eten, elke keer eens stukje... dan ging het vaak wel over! NIET eten is echt funest, dus ook al ben je misselijk.... wel blijven eten dus. Het heeft echt met je suikerspiegel te maken! Hoe leger je maag, hoe misselijker je bent. Yoghurt met suiker hielp mij altijd goed.

Enne..... lekker hangen op de bank als je niet lekker bent. hoeveel films ik wel niet heb gekeken in de eerste weken.... Vooral in het weekend had ik het en dan vaak 's morgens een uur en 's middags een hele tijd.... ging ik even een dutje doen... dan ging t vaak weer weg.

Ja, afsluiten voor nare verhalen is bijna niet te doen... maar mij hielp het wel om bewust te denken: "Dat zijn hun problemen, bij ons gaat het goed. Ik ga pas zorgen als er zorgen zijn!" Niet dat het dan gelijk over was, maar als je dat tegen jezelf blijft zeggen, leer je er iets beter mee om gaan.
En.... nare dingen die in je omgeving gebeuren en die je te horen krijgt zijn niet te voorkomen, maar nare verhalen in blaadjes kun je wel overslaan. Zo kun je jezelf wel een beetje beschermen.

Dus jij bent ook een gevoelig persoon, ik ben het ook! wat kun je het dan soms moeilijk hebben en helemaal als de hormonen er nog een tikkeltje bovenop doen. Ik droomde allerlei nare dingen. Over miskramen, bloedverlies, vroeggeboorte... dan kon ik de hele dag wel verdrietig zijn. gelukkig had ik het niet elke nacht en wist ik dat het wel weer weg zakte. Maar wat was ik blij als ik die dag weer door was gekomen zonder dat het mis was gegaan. Zo'n nachtmerrie bleef me de hele dag bij. Droom je ook veel of blijft dat jou bespaard???

Nou, meid laat snel wat van je horen.... gezellig!

Zo, flink verhaal, weet niet eens waar ik nu moet beginnen, hahaha. stukje bij stukje dan maar, ff kijken...
Ik ben wel misselijk zo nu en dan maar dat is vooral als ik net gegeten heb en ik dan iemand anders zie eten. Tot nu toe heb ik alles netjes binnen gehouden! Goddank, hehe.

Ja, ik smeer brood voor mijn vent en doe dat 's ochtends. Ik vind t fijn om fatsoendelijk gedag te zeggen. Nog een beetje knuffelen enzo, heerlijk.

Vrijdag ben ik gewoon gaan werken en dat was een van de dagen dat ik me echt zwaar beroerd heb gevoeld, de hele dag door. Maar ze hadden me nodig plus ik werk er nog maar net dus ik kan helaas niet zomaar zeggen ik voel me niet lekker ik blijf thuis.. Maargoed, zo'n dag zal echt nog wel komen ben ik bang, hehe.

Dat afsluiten voor nare verhalen, tja, wat kan ik er van zeggen. Kost me echt wel moeite. Vooral omdat ik heel emotioneel ben aangelegd. Nu is t helemaal erg. Om de kleinste dingen springen er al tranen in mijn ogen. Ook als t iets leuks!

En dan nog de dromen. Ik heb altijd al veel dromen gehad. Ook heel erg rare dromen. Maar de laatste tijd is dat echt ongekend. Ik droom dingen die je echt niet voor mogelijk houdt. Niet meteen over miskraam enzo, maar rare dingen int algemeen, zoals inbrekers die alleen serviesgoed meenemen¿?!

Maar buiten dit alles is het geweldig. Onze families weten het (helaas) ook al. Maar aan de andere kant, we hadden gisteren een feestje en de familie kwam al op ons af om ons te feliciteren en mn schoonmoeder wreef me over mn buik en vroeg of alles nog in orde was. Daar geniet ik wel van. Kan niet wachten tot mn buik begint te groeien!!!

Maar genoeg over ons, hoe is het met jullie?!
xx

ha meitie.....

Ik had al eerder een reactie geschreven maar toen ik hem verzond was ie nergens..... en het was een pang verhaal ook.. ik zal in mijn herinnering graven of ik het nog eens kan opschrijven...

Hoe is het nu met je? Kun je je al een beetje ontspannen? Het is vast al iets meer doorgedrongen.

je schreef dat je familie het helaas al weet.... hoe is dat zo gekomen??? Bij ons is dat ook fout gegaan. Ik zal even vertellen hoe dat bij liep.

Ik had in november 2007 een miskraam en vond het echt rot om dit te vertellen. Niemand had verwacht dat we al bezig waren om zwanger te worden. Vanaf dat moment hield iedereen ons een beetje in de gaten. Iedereen verwacht ieder moment het goede nieuws. Dus toen ik weer zwanger was, was ik zo blij en kon ik mijn mond niet houden tegen mijn zusje J. Zij zou haar mond houden.
Mijn andere zus M (om het even ingewikkeld te maken) was ook zwanger, waar niemand wat van wist. Alleen mijn moeder. Toen ik 5 weken was beld M naar mijn moeder onder het eten. J zat aan tafel en hoorde verhalen maar wist neit dat het M was. M zei: "je mag het nu wel vertellen hoor!" Mijn moeder zei: "Nou dan zal ik het grote nieuws hier zo aan tafel vertellen." J dacht direct dat ik het was en zei: "O, dat is G die gaat vertellen dat ze zwanger is!" Iedereen: "Is G zwanger????? Geweldig!" Mijn moeder: "Is G OOK zwanger? Ik had net M aan de telefoon, die is nu 7 weken zwanger!"
Oeps, J schaamde zich rot. Ik vond het niet leuk! ik had zelf het grote nieuws willen melden.... hopelijk komt er nog eens een tweede keer. Dan vertel ik het J niet!! want die kan geen geheimen houden!! HAHA!

Nou, fijn weekend meid.... laat nog eens wat van je horen!

Heeeejjj
het heeft ff geduurdmaar hier ben ik weer, heb veel gewerkt afgelopen week, vandaar...

Maar eh lekker verhaaltje indd, jeetje.....
Bij ons is t ook ff lekker ingewikkeld... Mijn vriend komt uit een pleeggezin en zijn ouders waren op de verjaardag van de pa van een van zijn pleegbroers... Op die verjaardag waren ook de buren van de biologische vader van mijn vriend zn broertje. Maar die buren zijn heel goeie vrienden van ons, tot ieders verbazing.... En die hebben zich min of meer ook een beetje versproken. En tja, Thijs (mijn vriend) zei het al, zodra mijn moeder het weet, weet iedereen het. Dan heeft hij nog een pleegzus die in Reuver woont, waar ik vandaan kom. Laat haar nou precies tegenover MIJN oma wonen. En ze spreken mekaar regelmatig dusja...
Ons besluit: het iedereen maar persoonlijk vertellen voordat het via via via via via gaat... Een beetje balen natuurlijk, z vroeg, maar het is niet anders...

Heb je trouwens ook een Hyve? Op onze Hyve houden we nml iedereen een beetje op de hoogte..

fijne dag nog

www.thijsenmandy.hyves.nl

Terug
Bovenaan