Onzeker!

Wij weten nu sinds een week ongeveer dat we zwanger zijn. En ik zit in de 6e week nu. Echt geweldig!!! Maar door vele verhalen van mensen waarbij het is misgegaan maak ik me zorgen dat het bij ons ook mis zal gaan. Zo hoorde ik gisteren van iemand dat zelfs de helft van de vrouwen een miskraam krijgt!! Iemand tips om rustiger te worden wat van dit nieuws werd ik niet vrolijk. En ik was al zo ontzettend onzeker, door de vrijwel voortdurende buikpijn. Alles is welkom!!!
Groetjes Mandy

Hallo,

Logisch dat je onzeker bent.
Ik heb met 7 weken en 2 dagen een eerste echo gehad en het hartje klopte goed.
Nu vandaag ben ik 8 weken en 2 dagen zwanger, maar kan niet wachten totdat ik 10weken ben omdat ik dan nog een echo krijg.
Probeer wat afleiding te zoeken en leuke dingen te doen, zodat je er niet constant aan denkt. Ook al doe je dat toch, doe ik ook.
Het klopt wel dat een miskraam veel voorkomt, maar blijf positief, want het komt goed!
Bij mij is het de vorige keer misgegaan, maar dat was gewoon vette pech zoals de gynaecoloog het zei.
Probeer te genieten en luister niet naar alle verhalen, vergeet ze, want bij ieder persoon is het weer anders.
En je moet maar zo denken, zolang je geen bloeding hebt dan heb je een super grote kans dat het goed zit!!
Wanneer heb je de eerste echo?

Meid, succes en probeer echt te genieten zover lukt.
Groetjes van Patries.

Hoi Mandy,

Onzekerheid hoort er ook een beetje bij, maar probeer je te focussen op al het leuke dat komen gaat, zoals de eerste keer naar de verloskundige etc.
Het komt allemaal goed...en keep in mind dat een miskraam, jou en je baby, behoedt voor een niet goed (genetisch) ontwikkeld kindje...soort bescherming van de natuur...

Veel plezier met de zwangerschap,

Groetjes Yvette (17 weken)

Hoi Yvette en Patries

Ontzettend bedankt voor jullie positiviteit! Kan ik nu wel gebruiken. Mijn vriend zegt ook steeds dat t wel goed komt, maar ja. Ik ben en blijf toch een vrouw! De 1e afspraak moet ik nog maken, daar moet ik vandaag of morgen nog ff voor bellen, maar dat is zo gedaan. We zijn pas verhuisd dus vandaar dat ik alles nog moet uitzoeken.
Maar in elk geval nogmaals ontzettend bedankt. En Patries, als je mij zo nu en dan op de hoogte zou kunnen/willen houden?!

Groetjess

Ha meid,

1 op de 10 vrouwen in de leeftijd van 20 - 30 jaar maakt een keer een miskraam mee. vanaf 30 jaar wordt dat 2 op de tien en vanaf 40 jaar 4 op de tien.
dan weet je hoe je kansen liggen. Het gaat dus meestal goed! maar goed natuurlijk ben je bang dat je in de categorie valt die een miskraam krijgen. Ik heb er ook één gehad. ik vond het best eng, maar het valt reuzemee... je bloed wel maar iets heftiger dan met een menstruatie en het komt allemaal goed. Je lichaam weet precies hoe het moet. daarna vond ik het wel moeilijk. Je weet dat het beter is zo, maar ik voelde me zo verdrietig... ik miste het zwanger-gevoel zo!
Maar hou je eraan vast dat het meestal niet gebeurd, maar dat het ook rëeel is om er in je achterhoofd rekening mee te houden. Het kan wel! Mar zolang je niet bloed en geen buikpijn hebt, hoef je je geen zorgen te maken. dan is er niets aan de hand. En als je na 8 weken nog steeds niet bloed, is de meest kritieke fase voorbij. Nog 2 weekjes dus!
wanneer mag je voor een echo??? Zoek veel afleiding.... en richt je niet op je lichaam, want kwaaltjes komen en gaan en zijn geen teken van een goede/slechte zwangerschap. sommige vrouwen zijn elke dag misselijk en krijgen een miskraam, sommige vrouwen hebben geen klachten en krijgen er ook één. Afnemen van zwangerschapsklachten zeggen dus niets over het feit of je een miskraam krijgt of niet. Je lichaam probeert zich elke dag meer aan te passen aan het hormoonpeil, de ene dag lukt dat beter dan de andere dag. vandaar dat de verschijnselen op en neer gaan.

Je kunt dus maar één ding doen: zo goed mogelijk de tijd doorkomen die je rest tot de echo! Sort je in je werk of plan veel vrije momenten vol met leuke dingen. Het zullen misschien wel de langste weken van je zwangerschap worden, maar bedenk.... elke dag is er weer één op weg naar de echo en elke dag die goed gaat is een ZEER GOED teken dat het allemaal prima gaat in je buik! geen klachten zijn alleen maar heel positief!!! Hou je daaraan vast!

Succes, wanneer moet je voor een echo? Of heb je nog niet gebeld?

Trouwens, ik was na mijn miskraam binnen 3 maanden zwanger en heb een gezonde dochter van 8 maanden nu! Ik lees hier vooral mee en probeer her en der mensen te 'helpen'.

Die buikpijn van jou is eigenlijk alleen maar een goed teken (als je niet bloed), je baarmoeder zet uit en dat is een teken dat jullie kindje als kool groeit! Die buikpijn gaat vanzelf over. volgens mij mag je gerust een paracetamolletje nemen als het even te heftig wordt. Is het een zeurend gevoel? Of zijn het echt heftige krampen? ik ken wel een zeurend gevoel en af en toe steken.... na 14 weken was dit over!

Hee Bloempje27
Die buikpijn komt met vlagen en het is erg zeurend. Verder heb k niet veel "klachten" gelukkig. Zo nu en dan e ngolf van misselijkheid, maar dat is meestal als ik trek heb of juist wanneer ik net gegeten heb. En ik bloed niet! Dus das een goed teken?! Voor die echo moet ik nog bellen maar kan indd niet wachten. Ik werk op dit moment parttime, maar volgende week ga ik er weer vol tegenaan! Dus ik hoop dat de tijd dan indd wat sneller gaat. DUs na 8 weken heb ik de meest risicovolle weken achter de rug? Maar het is verstandig om het pas na 12 weken wereldkundig te maken, toch?
Groetjes Mandy

Ha meid,

Ik lees het al.... het gaat hartstikke goed. dat zeurende gevoel is gewoon het uizetten van de baarmoeder, je kindje groeit!!! wees blij dat je dit voelt! En niet bloeden is altijd een superteken! Maar zelfs als je bloed, kan het nog goed gaan. Als je bloed verliest heb je 50 % kans dat het gewoon goed gaat... dus jij zit helemaal safe nu! Maar ik snap je angst heel goed. ik heb hetzelfde gehad na die miskraam. ik heb verschrikkelijk veel huilbuien gehad.... angst angst... maar met 9 weken zag ik een heel beweeglijk mensje met een kloppend hartje. Dus vraag of je met 9 weken mag komen (bij een regelmatige cyclus... als je onregelmatig was zou ik wat later afspreken, dan heb je een betere kans op een duidelijke echo).
De meeste mensen vertellen het pas na 12 weken, maar wij hebben het aan onze familie met 6 weken verteld en de rest na de echo. Als je echo met 9 weken goed is, dan zegt dat echt iets over de toekomst. Dus wij hebben het toen verteld. Vroeger vertelden ze het met 12 weken omdat ze toen pas het hartje konden horen. Want als je kindje toch niet leeft wordt het meestal voor de 12 weken afgestoten. Daarna komt bijna niet voor. daar wachtten ze vroeger altijd op. maar nu met echo's kun je na de goede echo van 9/10 weken gerust vertellen dat je zwanger bent. Dan gaat het meestal gewoon goed.

Het gebeurt in je lichaam en je hebt er totaal geen controle over... daarom is het zo onzeker! En dat blijft ook wel hoor. Maar als je straks een goede echo hebt gehad zul je zien dat je het iets beter los kunt laten. En als je het hartje rond 14 weken gaat horen, zul je echt heel blij zijn! En helemaal als je beweging gaat voelen (ik voelde dit al bij 16 weken en was daarbij wel een uitzondering. Meestal bij de eerste voel het rond 22 weken!) dan wordt je meer zeker. elke beweging is een teken "Het gaat goed!"

En meid, dit mooie gebeuren staat jou nog te wachten. Het is zo heerlijk, echt waar!

Terug
Bovenaan