Onzeker!!!

Ja een miskraam neemt soms plezier weg. Ik heb het zelf in 2007 gehad en daarna een gezonde dochter gekregen. Nu alweer bijna 14 weken zwanger en nog steeds af en toe een beetje angstig. We hebben 2 supermooie echo's achter de rug en ik vermoed het soms al te voelen bewegen, maar toch kan ik niet helemaal ontspannen. Het komt ook wel omdat ik in mijn omgeving de laatste weken alleen maar over miskramen en vroeggeboortes hoor. Dus ik wil eerst die 17 weken voorbij zijn... raar hè? Je kijkt gewoon naar dat ene geval en daar focus je je op. Terwijl merendeel van de zwangerschappen om je heen altijd goed is gegaan. Dus even je focus verleggen dus.

@geluksmama: donkergele afscheiding hoort erbij! Heb ik ook constant... beetje smerig maar het is een goed teken. De baarmoedermond zit dan goed dicht! Ja en zelfs van die verandering is je afscheiding kun je al zo schrikken dat je er al weer helemaal bloed van maakt. Zucht... wat maken we het onszelf toch moeilijk!

Probeer er toch van te genieten!

O ja, je maakt jezelf helemaal gek.
Ik heb onder m'n borsten al een behoorlijke buik.
Bij de vorige zwangerschappen ook.
Sta de hele dag voor de spiegel of ik het nog heb. 't Is echt van de zotte...... we maken het onszelf behoorlijk moeilijk.
Maar ik vind het zo fijn dat we elkaar hebben, zeg maar. Jullie weten hoe het is en anderen zeggen nogal makkelijk dat je nu vertrouwen moet hebben en moet genieten.

Ik ben de zondag goed doorgekomen en daarna is er toch iets van me afgevallen. Echt raar, want in principe weet ik nog niks meer dan daarvoor.
Maar ben nu dus echt langer zwanger dan de vorige keer!
Ik ben nog steeds erg misselijk en moe. Verder ben ik heel emotioneel, ik huil echt overal om!
Maar iedere dag dat ik dat weer heb ben ik helemaal blij!
Geluksmama, ik hoop dat het nu weer goed met je gaat en dat je woensdag een mooie echo met kloppend hartje hebt!!!!

Terug
Bovenaan