Onzeker

Hoi allemaal,
Ik wil graag even het volgende van mij afschrijven.
De afgelopen ander halve week ben ik al thuis omdat ik me verschrikkelijk beroerd voel. Misselijk, duizelig, maagpijn. Zolang ik rustig lig gaat het wel maar als ik denk laat ik de was eens ophangen komt mijn karige ontbijtje eruit! Einde van de dag gaat het meestal beter en dan probeer ik dus ook genoeg te eten zodat ik niet afval en dat lukt tot nu aardig.
Nu werd ik vannacht wakker omdat ik gruwelijk misselijk was en heel erge buikkrampen had. Nu maak ik me heel erg druk dat dit een voorbode voor een miskraam is. De kramp kwam volgens mij niet direct van mijn baarmoeder maar die voelde ik wel erg goed. Soort gloeiende bol die ik drukkend voelde in mijn onderbuik met uitstraling naar mijn liezen.
Uiteindelijk gelukkig wel weer in slaap gevallen.
Nu lig ik nog steeds in bed om dat ik me beroerd voel. Ook mijn baarmoeder blijf ik duidelijk voelen in mijn onderbuik met steekjes naar mijn schaambeen en navel.
Ik ben nu 8 weken en 4 dagen maar ben zo bang dat ik nu een miskraam krijg. Maandag heb ik mijn eerste echo dus heb dan pas meer zekerheid dat alles goed is.

Sorry voor mijn lange klaag verhaal maar ik wilde graag weten wat jullie ervan denken.

Liefs
 
Hoi Mila,

Vervelend hè dat je je soms opeens zo onzeker kunt voelen....
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met mk, maar zo lang je geen bloed verliest, moet je denk ik toch proberen je niet te druk te maken en positief blijven.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je baarmoeder aan het groeien is, daar heeft de een ook meer last van dan de ander.....

Nou meid, ik hoop dat het meevalt en dat je maandag een goede echo hebt!

Liefs
 
hoi mila.

ik heb daar de eerste zeven weken heel erg last van gehad.. ik was ook echt bang voor een mk. Maar sinds 2 weken geen buikpijn meer maar wel heel erg misselijk. donderdag hebben we ons kindje goed kunnen zien en ook het hartje zien kloppen en gehoord.. zolang je geen bloedverlies hebt is het goed en als je toch twijfeld even de verloskundige bellen.

Succes maandag met je eerste echo.

Groetjes kelly
 
Hi Mila,

Als je echt twijfelt of het nog wel goed gaat kan je het weekendnummer van de verloskundige gewoon bellen. Leg je verhaal uit, en afhankelijk daarvan zal ze je misschien vandaag nog uitnodigen voor een echo om even te kijken. (zo gaat in iedergeval bij mijn verloskundige). Gewoon doen hoor! Ook vanwege dit soort dingen zijn ze altijd bereikbaar!

Sterkte meis!
En hou ons op de hoogte!

Liefs,
Marieke
 
He meid
ik herken je onzekerheid wel.. zoals jij het omschrijft heb ik ook heel erg gehad.. maar is nu weer over.. en wij hebben echt al 2 goede echo's gehad. Ze zeggen dat die buikpijn van een groeiende baarmoeder komt.
Ik heb in januari een mk gehad en had nergens last van tot ik bloed ging verliezen toen pas kreeg ik erge kramp..
Meid probeer positief te blijven! En het is zo maandag! Ondanks dat ik al 2 keer een kloppend hartje heb gezien ben ik ook zenuwachtig voor maandag.. dan hebben wij de termijnecho en intake.

Good Luck! Liefs
 
Ik heb ook een miskraam gehad.
Je voelt dan diep van binnen dat het niet goed zit. De artsen zeiden dat er niks was. Maar ik wist het al. En toen ging ik bloed verliezen. En na een week bloedverlies kreeg ik pas buikpijn.
Ik ben morgen acht weken. En maak me elke dag druk. Maar de zwangerschap voelt dit keer erg goed. Maar onzekerheid blijft. En zolang je misselijk ben en kwaaltjes hen gaat het goed zeggen ze.
Mijn Vriend zei tegen de verloskundig: ik vraag me af tot hoe verre de misselijkheid goed is voor het kindje dat ze draagt. Daarop antwoorde de verloskundige: hoe beroerder hoe beter! Haha.
Dus zolang ik me ellendig voel van de geur van koffie en door van alles misselijk word. Maak ik me geen grote zorgen.

Meid ik zou me niet te druk maken. Zoals ik het nu begrijp is alles van binnen gewoon aan het groeien.
En dat kan behoorlijk zeer doen zeggen ze. Sommige hebben het de hele zwangerschap en sommige af en toe. Ik was in het begin ook bang. Maar werd door iedereen gerust gesteld en diep van binnen voel ik dat het goed gaat!

Veel plezier met je eerste echo
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Voel me al stukken beter. Geen buikkrampen meer. Ik denk dat het gevoel idd van een groeiende baarmoeder komt. Mijn buikje lijkt namelijk ook gegroeid. Vooral opgezette darmen natuurlijk. En de heftige kramp denk ik omdat mijn baarmoeder op mijn darm leunt. Ik heb pds dus mijn darmen zijn overgevoelig voor prikkels. Ik ben ook gewoon heel erg zwanger met alle ongemakken van dien en dat is natuurlijk heel gezond!
Bedankt voor jullie steun en op naar een mooie echo morgen.

Liefs
 
Hoi Mila,

Wat vervelend dat je je zo rot voelt, helaas kan ik daar niet over meepraten, behalve dat ik zo moe ben heb ik nergens last van en ik heb al een goede echo gehad.
Een nicht van mij had ook erge pijn in haar buik, maar het bleek dat haar darmen een beetje in de knoop zaten, het is dan wel belangrijk dat je genoeg vezelrijk voedsel eet, deze tip kreeg ik van haar. Nu is zij zwanger van de 2dde en 5 weken verder dan ik.

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.
Probeer wel van je zwangerschap te genieten en ik zal maandag voor je duimen voor een goede en mooie echo.

Liefs Mariska
 
Terug
Bovenaan