Onzekere mama

Hoi allemaal, 
Sochtends krijgt hij rond 7 uur de 1e fles. Dan gaat hij tussen 8.30 en 9.00 uur weer even slapen tot ongeveer 10.00 10.30 uur. Dit doet hij nu beneden in de kinderwagen. Tussen de middag dus op bed en vaak eind van de middag nog een klein tukje of als we gaan wandelen. 
Hij geeft duidelijke signalen af als hij moe is maar vecht 9 van de 10x enorm tegen zn slaap. Soms werkt wiegen ook niet en ben ik een uur bezig.
Groetjes J.

Zijn schema ziet er  als volgt uit
Circa 7 uur fles 180 ml
Tussen 8.30 en 9 uur slapen beneden in de wagen
Circa 11 uur fles 150 ml
Tussen 12 en 13 uur op bed
Circa 15.00 uur fles 150 ml
Meestal gaat hij dan rond half 5 5 uur nog slapen in de wagen of als we een rondje lopen. 
Circa 19.00 uur fles 150 ml. Soms slaapt hij daarna weer vanaf 20.00 uur 
Tussen 22.00 en 23.00 laatste fles 180 ml en op bed. Hij slaapt door tot ongeveer 6 uur

Hoi,
Wat de andere mama’s zeggen, je doet het super en geeft hem alle liefde. Iedereen is wel eens onzeker. 
Luister dus vooral niet naar andere die advies willen geven waar je je niet in thuis voelt. Ik heb onze dochter nooit bewust laten huilen op die leeftijd. Totaal nutteloos en ging ook in tegen mijn natuur. Ze hebben vooral liefde nodig en laten huilen zul je vast wel eens doen op een wat latere leeftijd. 
Wat betreft bed, probeer hem structureel na 1,5 uur weer te laten slapen. Eigenlijk ook elk slaapje in bed proberen. Zelfde ritueel, wakker, voeden, spelen, slapen. Loop niet meteen weg als hij in bed ligt maar blijf op zijn kamer en zing wat, rommel een beetje in zijn kast en kijk of hij in slaap valt. Desnoods blijf je er net zo lang bij totdat hij slaapt. Het kan misschien even een investering zijn maar dan heb je er wel wat aan!? Ook als hij na 45 minuten wakker wordt, laat hem even liggen. Misschien valt hij weer in slaap. 
De voeding, ik zou geen 210 geven. Het 7e schepje hebben ze niet nodig en is eigenlijk ook te veel. Probeer eerst 4 x 180 en maak je niet druk als hij het niet opdrinkt. Ik heb wel geleerd dat ze echt wel drinken als ze honger hebben. Was zo gefixeerd op die fles altijd. Bij 4 maanden kun je eventueel ook al starten met wat oefenhapjes. 
Succes ?

Allereerste doe je het hartstikke goed. Ons zoontje is 7 weken te vroeg geboren en wiegen we ook in slaap als het nodig is. Hij heeft die geborgenheid nodig. Als hij rustig is proberen we hem zo in bed te leggen en de ene keer gaat het goed en de andere keer niet en dan wiegen we hem toch in slaap. Volg je gevoel en dan doe je het altijd goed

Terug
Bovenaan