Onzekerheden over mijn lichaam

Lieve mede-mama's,
Ik wil niet klagen maar af en toe voel ik me zo onzeker tijdens mijn zwangerschap. Ik merk zoveel veranderingen in mijn lichaam, ik voel me af en toe helemaal "happy" en daarna helemaal niet lekker in mijn vel. Ik merk dat mijn zintuigen beïnvloed worden hebben jullie dit ook??!! geuren worden sterker en mijn smaak veranderd graag hoor ik of jullie hier ook last van hebben. Hier een wanhopige mama wachtend op reactie :cry:
 
Je hoeft hierover echt niet wanhopig te zijn. Dat je lichaam verandert tijdens de zwangerschap is volkomen normaal. Ook dat je geur en smaak is veranderd, is volkomen normaal. Dat trekt na de bevalling echt wel weer bij. Het zwanger zijn is vooral een magische tijd dus probeer er ook zoveel mogelijk van te genieten.
 
Ah excuus voor mijn verlaten berichtje, bedankt voor je reactie! Ik heb deze week mijn best gedaan om er wat meer van proberen te genieten. Het gaat steeds beter maar af en toe valt het nog steeds zwaar...... hoe ervaar/de jij dit? Heb je nog tips?
 
Praat er ook over met je verloskundige.

Psychische problemen kunnen helaas ook ontstaan of verergeren tijdens een zwangerschap.
Emoties worden geregeld door hormonen, en je hormoonhuishouding verandert als je zwanger bent.
 
Mijn advies zou zijn om af en toe gewoon wel lekker te klagen. Natuurlijk wil je zelf genieten en je goed voelen tijdens je zwangerschap. Maar af en toe is het gewoon klote. Ten minste, ik vond er zelf geen bal aan, dat zwanger zijn, en ik heb er geen seconde van genoten. Het was voor mij niet magisch. En dat is oké. Het hoeft niet alleen maar rozengeur en manenschijn te zijn. Jij voelt je zoals je je voelt, laat dat er zijn.
 
Poeh ik was 9 maanden kotsmisselijk en aan het overgeven daardoor verandere mijn lichaam wat traag haha. Maar het is echt helemaal oke als je het lastig vind om de veranderingen te accepteren in je lijf. Er gebeurt een hele hoop in die 9 maanden en dat is niet zo 1,2,3 geaccepteerd. Vooral niet schuldig voelen. Kleed voor zover dat met een zwangere buik lukt leuk aan, lekker make uppie en je haren gedaan scheelt al een stuk met hoe je jezelf ziet. althans dat geldt voor mij.
 
Terug
Bovenaan