Onzekerheid 1ste trimester 1ste zwangerschap

Hallo iedereen,

Sinds vorige week dinsdag weet ik dat ik zwanger ben (uitgerekend 22-04). Wij hebben er bewust voor gekozen en gelukkig was het na ronde 2 al raak. Nu heb ik totaal geen idee wat me te wachten staat. Ik heb zo'n 5 dagen lichte buikkrampjes en hele erge gevoelige borsten gehad maar sinds gisteren neemt het af. Mijn vk heeft mijn afspraak van 23 september gelukkig naar volgende week donderdag verplaatst. Ik voel me echt heel onzeker. Zijn er meer meiden die af en aan zw verschijnselen hebben(gehad)?

Groetjes Anna.

Hoihoi,

Ik ben op dit moment niet zwanger ben 10 weken bevallen van een dochter, maar ik ken je onzekerheid. Ik had zo goed als nergens last van. Niet misselijk geweest geen andere reuk niet ergens anders zin in noem maar op. Wel weet ik nog goed sinds ik wist dat wij zwanger waren dat ik die dag heel veel buikkrampen had. En toen ik mijn eigen druk maakt op mijn werk het gelijk onderin mijn buik schoot en flinke buikpijn had. Ik was ook heeeeeel erg met mijn eten. De gekste dingen opzoeken of ik het wel mocht. Mocht je iets niet vertrouwen dan zou je de verloskundige kunnen bellen. Niet denken van ooh ik ga weer bellen. Nee deze mensen zijn er echt om je vragen te beantwoorden en te helpen. Ik had rond 12 weken wat bloed verloren tijdens het plassen en zo wat verloren. Dit is een paar keer gebeurd. Ik heb toen ook gelijk gebeld. En was blij dat ik dat gedaan had want daarna was ik gerustgesteld en maakte ik mijn eigen niet meer druk.

Super fijn dat je nu eerder kan komen bij je verloskundige. Hopelijk kunnen ze jou wat gerust stellen.

Succes en veel plezier met je zwangerschap

Hoi Anna,

Ik ben 14w5d zwanger en ik herken je onzekerheid in de eerste paar weken volledig! Zodra ik geen zwangerschapsverschijnselen voelde, was ik bang dat het niet goed ging, maar als ik hele erge krampen had was ik ook bang dat het fout zat. Ik kon me de ene dag heel zwanger voelen, moe, misselijk, emotioneel, buikpijnen, en de andere dag eigenlijk helemaal niet. Dus ja, het is zeker herkenbaar.

Het is, zoals Tamara90 zei, heel verstandig dat je de vk gebeld hebt. Zij kunnen bewijs geven en je geruststellen. Mijn vk gaf bijvoorbeeld bij mij aan dat de onzekerheid juist ook een veel voorkomend zwangerschapsverschijnsel is (vanwege de hormoonhuishouding).

Wat mij ook erg geholpen heeft, is toch al meerdere mensen vertellen dat ik zwanger ben. Eigenlijk wilden we dat niet, maar gezien mijn onzekerheid leek het toch verstandig, eerst aan mijn zus en beste vriendin en later ook aan mijn (schoon)ouders. Ik kon daar mijn onzekerheid kwijt, en zij konden mij ook geruststellen in de avonduren. Erover praten in plaats van er in mijn hoofd mee blijven zitten. Misschien dat dit bij jou ook kan helpen.

Succes de komende week en als het lukt hoop ik dat je er ook nog een beetje van kunt genieten!

Hoi Anna,

Ik ben nu ongeveer 4 a 5 weken zwanger. De symptomen die jij beschrijft die heb ik nu ook. Krampjes in mijn onderbuik en vooral gevoelige borsten. Gister had ik een goede dag, was mijn krampjes een beetje minder. Vanmorgen voelde ik me een beetje zwakjes, en moest ik ook eventjes gaan liggen. Bijna het gevoel dat ik moest spugen, maar gelukkig zette dat niet door. Het klinkt bijna stom, maar ik zit ook nog steeds op m'n menstruatie te wachten. Bang dat mijn lichaam het evengoed nog gaat afstoten denk ik.

Ik heb eigenlijk nog helemaal geen contact gehad met een vk of iets. Ik dacht dat ik eerst de weken dat het goed gaat moet afwachten. In de eerste weken kan er nog van alles misgaan. Ik wil m'n hoop er nog niet op vestigen denk ik. Wanneer is het de goede tijd om een afspraak te maken met een vk? Ga je daarvoor eerst voor naar de huisarts? Voor een verwijsbrief, neem ik aan?

Hoi Anna,

Ik heb idd eerst gebeld naar mijn huisarts, maar dat was niet nodig. Je kan een verloskundige praktijk in de buurt opbellen, en daar een afspraak maken (zij zullen dit dat aan je huisarts vertellen) Ik ben nu zelf 6 wkn zwanger van onze eerste, en heb gebeld voor een afspraak de dag na mijn positieve zwangerschapstest. En ook ik ben onzeker, wat nou als het misgaat. Wat kan ik blijven doen (ben zangeres, moet ik nu minder gaan springen en gek doen op het podium?) Maar heb verloskundig idd wat vragen gesteld. En voel me nu een stuk beter. Ik heb weinig zwangerschapsverschijnselen; niet misselijk, alleen wat sneller moe en pijnlijke borsten.

Mijn eerste afspraak bij de verloskundige is als ik 10 wkn zwanger ben. En dat duurt een eeuwigheid!

Succes met je zwangerschap!

<p style="text-align: left;">Hey anna,</p>
<p style="text-align: left;">ik snap je gevoel. Begin wel wat kwaaltjes maar toen ineeens niks meer. Je twijfelt of het er nog wel zit dus weer opnieuw testen. Na de eerste echo veranderd dat wel. Daarna af en toe wel weer kwaaltjes. 3 week later weer een echo en had dat ook echt weer even nodig om bevestiging te krijgen. Proberen wel los te laten en vertrouwen te hebben hoe lastig ook.</p>
<p style="text-align: left;">Succes</p>

Snap je wel vandaag 5 weken zwanger en dan vandaag een enorm goede dag dan denk ik meteen weer oei het zal toch niet misgaan :( maar nee nog steeds in blijde verwachting ik heb ook in mijn 10e week pas een echo dat vind ik prima dan weet ik meteen of het goed zit. En het is mijn tweede zwangerschap en bij mijn eerste had ik veel heftigere kwalen dan nu (7jaar terug. Of ben ik gewoon harder voor mijzelf geworden dat kan ook nog ;) iig je hebt er minimale invloed op als het verkeerd gaat dus geniet ervan en zolang je niks geks hebt prima toch

Ik heb ook toen de huisarts gebeld om te vragen hoe het nu verder ging. Ze hebben het gelijk genoteerd en mocht die middag allerlei folders en brieven komen ophalen. Daarna een verloskundige gezocht en gebeld. Mijn eerste echo was toen rond 8 weken geloof ik.

Succes met jullie zwangerschap! Hoop dat jullie allemaal kunnen gaan genieten, het lijkt nog heeeeeeeeel ver weg, maar voor je het weet en alles gaat goed dan ben je bevallen en denk je terug dat het eigenlijk best wel snel is gegaan. Ik mag helaas over 3 weken weer gaan werken. Heb nu 3 weken vakantie na mijn verlof. Dan komt deze onzekere periode of andere mensen wel voor je kleine kunnen zorgen, want niemand kent je baby beter dan jij en je eventuele partner!

Terug
Bovenaan