Onzekerheid 1ste trimester 1ste zwangerschap

En dan ga ik ineens reageren op een post over onzekerheid in het begin van je zwangerschap. Ik ben 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik vind het allemaal maar onwerkelijk. En daarmee dus fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik denk ook het ene moment "ow wat gaaf"! En het volgende moment "ik voel niks, misschien is het wel mis".

Ik heb het al wel aan m'n zusje en m'n vriendin vertelt zodat ik met iemand erover kan praten. Ik kocht op aanraden van m'n zusje ook een heel gaaf zwangerschapsboek (van de wereld van Snor), maar ik durf er nog niet in te schrijven want stel dat.. Hetzelfde geldt voor het kopen van een nieuwe BH. Straks koop ik die voor niks. Hebben meer van jullie dat? Ik wil wachten tot de eerste echo is geweest. Die is trouwens op 14 september.

Dag lieve Anna,

ik begrijp je gevoelens als geen ander! Ik was ook zwanger, had ook pijnlijke borsten, was erg moe, bepaalde dingen smaakten anders etc.

ik kreeg een bloeding, gelijk vk gebeld die mij gerust stelde en vertelde dat het of een late innestelingsbloeding was of, omdat de baarmoeder nu goed doorbloed raakt, er een bloedvaatje was gesprongen, wanneer dit bij een beetje bloed bleef, was er niets aan de hand! Gelukkig!! Ook bij mij namen de symptomen af.

Een klein weekje later waa bovenstaande weer het geval, maar nu om de dag. Vk vroeg mij nogmaals een test te doen en deze gaf tervergeefs niet zwanger aan.

Die middag is ons wondertje ook af gekomen!

ik wil je niet bang maken, het kan ook niks zijn maar ik kan het op het moment niet mooier maken als dat het is.

bij de eerste bloeding voelde het al niet goed en ik ben ervan overtuigd dat mijn lichaam zich klaar aan het maken was, om ons wondertje af te stoten....

ik heb hier nog steeds heel veel verdriet van.

ik hoop van harte dat alles bij jou prima gaat verlopen, mocht dit helaas toch niet zo zijn wil ik je als tip/kracht meegeven. Gun je die tijd om te rouwen om dit verlies en neem de "goed bedoelde" reacties van mensen, hun dat niet kwalijk!!

Liefs, Kelly

Terug
Bovenaan