Onzekerheid 4.5 week zwanger

Hoi,

Sinds afgelopen woensdag weet ik dat ik 4. 5week zwanger ben. Wat een bijzonder gevoel was dat, toen we de 2 streepjes op de test zagen, wauw!

Maar gelijk had ik zo veel vragen. En nu hangt vooral de vraag 'blijft het wel goed gaan de komende 9 maanden?!' als een soort donderwolk boven mij heen hangen.

Op sommige momenten denk ik echt 'ja, ons kindje blijft zitten'. Dan voel ik mij gelukkig. Maar het kan zijn dat ik een kwartier later ineens het gevoel heb dat dat dus niet zo is en mijn zwangerschap mis gaat. Is dat dan mijn onzekerheid/angst, of geeft mijn lichaam dat gevoel aan en is het ook echt zo?

Ik heb ook weinig kwaaltjes, behalve erg moe en geen menstruatie uiteraard. In het begin pijnlijke borsten, maar dat is nu ook echt een stuk minder..
Ik had mij er gewoon zo iets anders bij voorgesteld. Ik voel mij zo onzeker, en eigenlijk niet zwanger. Alsof ik er niet echt van kan genieten ofzo.

Als dit 9 maanden doorgaat, dan wordt het echt verschrikkelijk ben ik bang. Ik ben van nature al vrij angstig, maar die karaktertrek is nu zo niet gewenst.. Ik wil zo graag echt genieten, mij zwanger voelen en blij zijn dat er een minimensje in mij groeit. Want zeg, hoe bijzonder is dat?!
Mijn gevoelens gaan echt alle kanten op...

Hoe hebben jullie dat? En hoe gaan jullie daar mee om?
 
Die onzekerheid hoort er een beetje bij. Iedere vrouw heeft dat wel in meer of mindere mate denk ik. Maar zorgen maken levert je niks op. De stress doet eerder kwaad. Neem je vitamines en ga uit van het beste. Kwaaltjes kunnen ineens over zijn, of nooit komen en dat is heel normaal. De kans dat t goed gaat is veel groter dan dat het mis gaat. Maar pas als je je baby dagelijks voelt krijg je de bevestiging dat t goed zit. Probeer het los te laten omdat je er niks mee opschiet, en probeer uit te gaan van het beste. Gefeliciteerd!
 
Logisch hoor! Ik rende de eerste tijd continu naar de wc om te kijken of ik geen bloed zag. Na de eerste echo wordt het anders, want dan heb je je kindje gezien. Op een gegeven moment gaat je buik groeien en ga je je kindje voelen. Dan ga je vanzelf meer genieten. Mocht je bang blijven, laat je dan doorverwijzen naar de POP-poli
 
Over dat naar de wc rennen: ik doe dat ook! Mijn lijf voelt aan alsof het ieder moment ongesteld kan worden. Gelukkig (nog?) geen bloedingen.

Het loslaten is zo lastig. Over 3 weken hebben we onze eerste echo. Dat worden 3 lange weken vrees ik haha!
Ik had van te voren inderdaad bedacht aan te geven hoe angstig en onzeker ik ben, zij kunnen daar vast mee omgaan en hebben er tips voor. De Pop-poli heb ik nog niet van gehoord, daar ga ik mij ook even in verdiepen!

Dank voor de tips dames!
 
Wat spannend en leuk! Gefeliciteerd!!
Wanneer ben jij uitgerekend?

En wat een opluchting te horen dat jij dat ook hebt zeg! Verwarrend allemaal he. Ik kan echt niet wachten totdat de eerste echo geweest is en ik al mijn vragen aan de verloskundige kan stellen. Het voelt zo raar om nu gelijk al te bellen haha.
 
Ooh die onzekerheid herken ik. Ik heb die onzekerheid gehad tot de 20 weken. 
Had zelf ook geen kwaaltjes op moe zijn na. Op het moment dat ik haar dagelijks ging voelen was de onzekerheid pas voorbij.
Ik leefde elke keer naar de echo's en controles toe. Verschrikkelijk vond ik het en kon er ook niet van genieten. Nu gelukkig wel. 
Ik kan alleen maar zeggen die onzekerheid gaat weg
 
Terug
Bovenaan