Onzekerheid en echo’s

<p>Dag lady’s,</p><p>mijn eerste zwangerschap was helaas geïndigd door een missed abortion.</p><p>ben nu voor de 2e keer zwanger (7weken).</p><p>ik heb met 6 weken een vroege echo gehad en heb gelukkig het hartje zien kloppen!</p><p>maar de onzekerheid blijft nog steeds, vooral als mijn borsten minder gespannen zijn.. dan denk ik al zal het weer mis zijn gegaan? ik word er echt gek van!</p><p>ik heb mijn termijnecho 2 januari gepland. Maar ben bang dat ik niet zo lang nog kan wachten.. ik wil een echo inplannen voor volgende week, kijken of het allemaal nog goed gaat. Maar is het wel goed om vaak echo’s te doen? Iemand hier ervaring mee?</p><p> </p>

Hey. 
bij mijn zwangerschap van mijn oudste zoon was ik ook enorm onzeker en heb het toen verteld tegen mijn verloskundige. 1ste echo die ik kreeg bleek ik al 9weken te zijn. Ik mocht van haar met 11 weken opnieuw komen om te kijken of alles goed was en klopte ook. Maar ivm andere dingen moest ik bij de gyn lopen en kreeg om de 2 weken een echo. Met de zwangerschap van mijn jongste zoon had ik ook om de 2 weken een echo dus daar was ik niet zo onzeker als bij de eerste. 
Kaart het aan bij je verloskundige. En probeer te genieten! Realistisch gezien kan het tot aan de geboorte misgaan. Geniet ! En nogmaals praat met je verloskundige. Die kan en zal je vast en zeker geruststellen! 
Gefeliciteerd met je Zwangerschap!! ??

Van harte met je zwangerschap!
ik herken je onzekerheid goed, heb zelf 3 miskramen gehad voor ik een goede zwangerschap had (nu 36 weken). 
Ik heb ook bij 6 weken een vroeger echo gehad en daarna nog bij 8 en 11 weken, en bij 14 weken ivm bloedverlies. 
En heb zelf ook nog gekeken tussendoor (op mijn werk). 
Echo’s kunnen geen kwaad voor je kindje, dus als je er rustiger van wordt, bel gewoon je vk. Zij snappen dit goed en meestal is het geen probleem om even extra te komen. 
Succes!

Hey,
Heel herkenbaar je onzekerheid. Ik ben nu 8 weken zwanger en heb hiervoor 2 miskramen gehad. Ik heb amper klachten en al wel veel bloedverlies gehad. Heb hierdoor met 5,5 en 6,5 week een echo gehad, en gelukkig beide keren het hartje zien kloppen!
Ik heb ook 2 januari de termijn echo! Wij hebben volgende week vrijdag nog een echo op eigen verzoek gepland. Wij willen met de feestdagen het nieuws vertellen aan de familie en vinden het dan wel fijn om kort van te voren te weten of nog alles goed is. De vorige keer hebben we het nieuws verteld terwijl achteraf bleek dat het hartje toen al niet meer klopte...
De verloskundige gaf aan dat echo's geen kwaad kunnen, alleen raden zij het niet aan om om de week een echo te plannen. 
Dus doe vooral waar je je goed bij voelt!

Hey,
Heel herkenbaar je onzekerheid. Ik ben nu 8 weken zwanger en heb hiervoor 2 miskramen gehad. Ik heb amper klachten en al wel veel bloedverlies gehad. Heb hierdoor met 5,5 en 6,5 week een echo gehad, en gelukkig beide keren het hartje zien kloppen!
Ik heb ook 2 januari de termijn echo! Wij hebben volgende week vrijdag nog een echo op eigen verzoek gepland. Wij willen met de feestdagen het nieuws vertellen aan de familie en vinden het dan wel fijn om kort van te voren te weten of nog alles goed is. De vorige keer hebben we het nieuws verteld terwijl achteraf bleek dat het hartje toen al niet meer klopte...
De verloskundige gaf aan dat echo's geen kwaad kunnen, alleen raden zij het niet aan om om de week een echo te plannen. 

Hey,

Gefeliciteerd met je zwangerschap en heel herkenbaar! Ik had met 6 weken een echo gehad in het ziekenhuis (ivm eerder BBZ) en daarna met 8 weken bij de verloskundige (intake). Zelf heb ik met 10 weken een pretecho laten doen, omdat ik 4 weken onzekerheid gewoon echt te lang vond ? en daarna heb ik met 12 weken de termijnecho gehad. Met 15 weken heb ik een pretecho laten doen voor de geslachtsbepaling en daarna heb ik steeds om de 5 weken een echo of pretecho gehad. Ik vond het zelf heel fijn, omdat er anders voor me gevoel echt te veel tijd tussen zat. Vond het gewoon intens genieten om steeds mijn baby weer op de echo te zien ?

Hey ik heb zelfde gehad missed abortion ik zit nu in mn 3de zwangerschap heb een zoontje van 2 ik was ook heel bang maar geen eerdere echo gedaan omdat me niet op me gemak zou gaan stellen vanaf 12 ben je uit je miskraam periode en dat stelde mij heel erg gerust ook is de kans heel klein dat na je termijn echo nog wat gebeurt 
ik snap dat je veel angsten hebt die had ik ook maar je moet je proberen te conceteren op de leuke dingen en zou je adviseren echt de termijn echo af te wachten 

liefs 

Terug
Bovenaan