Onzekerheid wel of niet zwanger?

Tijdens het gebruik van de pil heb je geen cyclus zelf meer. Het bloeden in een stopweek is alleen het afstoten van opgebouwd slijmvlies. Maar je hebt geen eisprong. Het kan best zijn dat nu je gestopt bent je lichaam weer even nodig heeft om in zijn eigencyclus te komen. Ik denk dat het even afwachten is. Als je niet zwanger bent komt je menstruatie waarschijnlijk vanzelf. 
 
Hoi Tessa,
Zoals bovenstaand is gezegd: als je de pil slikt heb je een kunstmatige cyclus. Dus eigenlijk kun je niet weten wat jouw eigen cyclus is. Daarnaast reageert ieder lijf weer anders op het ontpillen. Toen ik zelf stopte met de pil bleek ik super onregelmatig ongesteld te zijn. Eerste cyclus van 56 (!!) dagen, daarna 34 en daarna weer 43. Ik voelde mijn eisprong niet eens, dus had géén idee wanneer ik mijn menstruatie moest verwachten. Ook had ik vrijwel elke cyclus ik weet niet hoeveel symptomen van een zwangerschap, gewoon doordat mijn hormonen alle kanten opgingen van het proberen te reguleren.
Na de 3e ronde ben ik wel zwanger geworden, dus vandaar dat ik niet meer kan opschrijven. Zo'n onregelmatige cyclus en geen eisprong vinden bleek voor mij wel de oplossing te zijn om er nuchter mee om te gaan (wat achteraf dus ook geen stress voor het zwanger worden heeft opgeleverd). Toen ik uiteindelijk zwanger bleek te zijn heeft mijn man me moeten overhalen om een zwangerschapstest te doen, omdat ik al een week gewoon droog bleef volhouden dat ik wel ongesteld zou worden... maar dat is toevallig hoe het bij mij uitgevallen is. Iedereen reageert daar weer anders op.
 
Terug
Bovenaan