onzekerheid

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 5 weken en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje.
Zwanger geworden door clomid (medicijnen die de eisprong opwekken)

Nu heb ik een vraagje. Ik ben helemaal niet misselijk en ik voelde mijn borsten maar ietsiepietsie   pijnlijkerer als anders. (maar alleen als ik er aan voelde) Ben wel moe en heb een bleek gezicht.

Maar eerst voelde ik me een beetje opgeblazen en had steekjes (menustruatiepijn) waarvan de gyn door de telefoon zei dat dat volkomen normaal was (baarmoeder maakt zich klaar)

Maar nu voel ik sinds 2 dagen helemaal niets meer (nog steeds niet misselijk enzo, en voel me niet meer opgeblazen en geen steekjes meer) borsten voelen zachter.

Is dat erg? Ik maak me overal meer zorgen om omdat het zolang heeft geduurd voor we zwanger werden.

Hoi,

Dat is normaal had ik ook.
Vanaf het moment dat ik erachter kwam dat ik zwanger was.
Iedereen van ja je wordt misselijk en gaat overgeven.
Nou eigenlijk niet zo. Misselijk afentoe, overgeven alleen als ik mijn tanden ging poetsen.
En lang heeft het niet geduurt.

Het komt in vlagen, maar zelfs als je verder ben zoals ik 19 weken en 5 dagen.
Blijf je je ongerust maken, over de kleinste dingen.
Ik ga as vrijdag voor mijn 20 weken echo, nou de zenuwen staan hoog bij mij.
Zal alles wel goed zijn..... zien ze niks vreemds....  oh ik heb hem nog niet gevoeld vandaag..... enz enz

Niet te veel zorgen maken hoor, ook al voel je niks.
Geniet ervan, het gaat snel voorbij.

Groetjes Sandra

Hoi! Lekker herkenbaar.....
Ik ben nu 5 weken zwanger en ben af en toe wel misselijk en voel van alles! Of denk ik dat maar......of is het de spanning??? Lastig he, dat wachten. Meer kun je niet doen nu! Op 27 maart gaan we voor het eerst naar de vk en krijgen we een termijnecho en tot die tijd is het maar hopen en duimen dat het goed gaat! Ik ben een heel ongeduldig type in dit soort dingen, maar je doet er niks aan om het te versnellen. Afleiding zoeken en op je lichaam vertrouwen dat het goed gaat......
Veel succes ermee!
Groetjes, Patricia

Hoi dames,

Ik kan me goed voorstellen dat je onzeker wordt van die steeds wisselende reacties van je lichaam!
Maar probeer vooral niet te vergeten dat er geen een zwangerschap gelijk is!
Niet iedereen heeft hele pijnlijke borsten (ik had er ook nauwelijks last van) en niet iedereen is misselijk enz. enz.
Kijk alleen maar is naar 2 zwangerschappen van eenzelfde vrouw; vaak zijn die nog niet eens met elkaar te vergelijken!
Probeer vooral te genieten van deze wereldwondertjes die jullie bij je dragen!

Groetjes Mirjam

maak je maar geen zorgen hoor.ik ben 5 weken en 2 dagen,en geen seconde zwangerschapsverschijnselen!alleen niet ongesteld en 2 strepen op de test.wat ik vaak lees en zelf waarschijnlijk ook wel heb is dat je in de wachtkamer van de verloskundige zit en dan denkt:dalijk ben ik helemaal niet zwanger.maar dat is zo voorbij na een knipperend vlekje op de echo.
helaas gaat er weleens iets mis,maar echt...vaak gaat het goed,dus ga daar nou maar van uit.
geniet er van!
groetjes kari

Lief vrouwtje,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat een wonder is het toch!

Wat mijn voorgangsters al aangeven, elke vrouw en zw.schap is anders en dus kan je nooit met zekerheid zeggen dat je misselijk wordt, of last van andere kwalen krijgt. Dit is mijn 2e zw.schap en ze zijn niet te vergelijken met elkaar! Bij mijn dochter liep ik met borsten rond waar pamela anderson jaloers op zou zijn geweest en was ik niet misselijk. Deze zw.schap heb ik geen mega borsten maar heb ik de eerste 13 weken lopen kotsen.

Mijn advies om de eerste weken zo snel mogelijk door te komen is om afleiding te zoeken in werk en hobby's en proberen( is zooo moeilijk) er niet teveel mee bezig te zijn. Helaas is de natuur niet te sturen en is het beste wat je kan doen, vertrouwen hebben in je lichaam en in de wil van je kindje om er te komen!

Veel sterkte en voor je het weet ben je de omvang van een kamerolifant(geloof mij maar..zo snel gaat het)!

Groetjes Odette(34+6)

P.s. Vanaf het eerste moment dat je weet dat je zwanger bent beginnen de zorgen, dat is heel normaal en ik wil je niet bezorgd maken maar dat wordt alleen maar erger....

Wat een ontzettende lieve reacties!
Dat doet me heel erg goed!

Dankjulliewel!

Iedereen heeeel veeel succes met de zwangerschap!

Liefs vrouwtje 25!

Ps de reactie straks ben ik niet zwanger, had ik vandaag aan de telefoon ook, toen ik moeder voor moeders belde en ze zei ik kom morgen om alles te bespreken en dan doen ook nog een testje...

ooo , wat herkenbaar allemaal. Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger,  heb eigenlijk ook alleen last van me  borsten en samentrekken van me buik en wat moeier als anders, meer niet. Nou had ik gister ook zo ´n dag dat ik eigenlijk bijna niks voelde en dan ga je idd toch denken van ben ik echt wel zwanger of wil ik het allemaal te graag....Maar heb twee testen gedaan waar  twee duidlijke strepen op  te zien waren en ben toch nog steeds niet ongesteld! Dus het is toch echt zo!
Ik probeer idd ook even zoveel mogelijk afleiding te zoeken, maar is wel erg moeilijk af en toe.

Nou iedereen verder veel succes met de zwangerschap en vooral veel sterket met al die onzekerheden!

Terug
Bovenaan