Ooievaar is toch geland!!!!

Hey,

Zondag 8 maart is onze dochter Dani geboren. Ik was toen 41+1. Ik moest in het ziekenhuis bevallen omdat bij onze mijn eerst bevalling de placenta operatief verwijderd moest worden. De kans dat dat nu weer zou moeten was een  reden om in het ziekenhuis te bevallen.
Om half 6  's morgens  kwamen we in het ziekenhuis aan. Ik heb toen een spuit voor de pijn gehad omdat het niet leuk meer was. Daar heb ik  een beetje van kunnen doezelen. Wat wel fijn was want ik had de hele nacht al geen oog dicht gedaan.  Rond  kwart voor 1  had ik genoeg ontsluiting en  mocht ik gaan perssen.  Toen begon het pas. Ze raakte de hartslag kwijt en toen het hoofdje er was  bleef ze met haar schoudertje achter het schaambeen "steken". Na veel paniek, mijn benen gingen alle kanten op en een verpleegster die helemaal  op mijn buik hing en duwde werd ons dochtertje geboren. Ze was i.pv. de 7 pond die ze geschat hadden precies 9 pond. Ook dit keer had ik heel veel bloed verloren en kwam de placenta niet vanzelf. Dus ook dit keer maar goed dat ik al in het ziekenhuis was. Ze hebben de placenta operatief verwijderd en daardoor mocht ik niet meteen naar huis en moest ik een nacht in het ziekenhuis blijven. Maandag mocht ik gelukkig naar huis. Dani doet het super en ik ben ook weer redelijk op de been.
Ik hoop dat iedereen inmiddels bevallen is en een gezond kindje heeft.

Groetjes Triesepies

Poeh...dat is allemaal niet niks geweest!
Gelukkig doet jullie kleine meid het goed en fijn dat je zelf ook al op de been bent!

Gefeliciteerd en geniet van deze bijzondere tijd!
Gr. Annemiek.

Nou zeg wat een   verhaal, ze komen er uiteindelijk heus wel uit maar ja, dat wachten hé? maarre, 9 ipv 7 pond? flinke meid hoor! Gelukkig ben je alle narigheid vrijwel meteen weer vergeten als je zo'n hoopje mens op je buik krijgt...  Jij hebt nog lekker je kraamweek voor de boeg en wij zitten weer middenin het gewone leven haha, das dan weer een voordeel van te lang lopen. Ik wens je heel veel geluk met Dani...liefs, Elle

Gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Ik weet wat het is om een flinke te baren, Thomas was 9.5 pond.
En hij bleef ook met zijn schouder een beetje hangen, geen fijn gevoel!

Je kraamtijd is ook voorbij toch?

Elise mv Merel en Thomas

Toch wel heftig zo'n bevalling, dat heb je echt goed gedaan meid! Gelukkig was je idd al in ziekenhuis en konden ze meteen actie ondernemen. Zal wel een verrassing zijn geweest zo'n grote meid! Bij mij was de schatting ook 7-8 pond, maar ze was toch echt 9 pond...

Gefeliciteerd en geniet ervan!

Jullie ook allemaal gefeliciteerd met de kleine.

@ Annemiek, Ik hoop dat de kleine toch wel wat beter en vooral langer gaat slapen. Dan kom jij ook aan je rust.

@ Elle, Hoe heb jij je stortbevalling ervaren, lijkt me wel heel raar om binnen notime een kleine te lanceren.

@ Elise, Wat een mooie foto heb je erop gezet. Met z'n trotse zus. Heb je nog veel last van de hechtingen? Lijkt me een knip toch wat fijner.

@ Karin, Ze hebben net als bij Eveline bij Dani ook  het bleodsuiker geprikt en die was gelukkig wel meteen goed.  Zijn de waardes nu wel elke keer goed of wordt er niet meer op gecontoleerd?  

Iedereen heel veel geluk!!!  

Hoi Triesepies,

Tja, hoe ervaar je een stortbevalling? Mijn eerste bevalling ging in vijf uur dus ook heel snel. Ik weet niet hoe het is om uren achter elkaar weeen te hebben. Maar het kan er maar uit zijn toch? Het is gewoon heel kort maar heel heftig omdat het ineens heel erg snel gaat. Het nadeel vind ik dat je het nauwelijks kunt bevatten allemaal. De eerste nacht heb ik mn bevalling wel  5 keer herbeleeft, ook is een nadeel dat je vaker last hebt van naweeen maar ook dat is me bespaard gebleven. Ik heb een hele fijne bevalling gehad en kijk er met een goed gevoel op terug. Helaas geldt dat niet voor iedereen... Liefs, Elle.

Van harte gefeliciteerd met je dochter! Wow, wat een heftige bevalling. Ik hoop dat je er goed op terug kunt kijken...

Geniet van de kraamtijd en neem de tijd om er bovenop te komen!

Groetjes, Sheila (m.v. Nils).

Terug
Bovenaan