ooievaar?

hoi allemaal,even een vraagje hebben jullie al wat geregeld voor in de tuin of doet familie dit?wij hadden bij onze eerste de ooiervaar van mijn broer.maar die verwachten nu zelf een derde baby rond de zelfde tijd,dus dat wordt hem niet.daarom heb ik gisteren zelf 1 getekend op hout en mijn man heeft hem uitgezaagd hij moet alleen nog geverfd worden.best goed gelukt al zeg ik het zelf.Ben benieuwd wat jullie doen of geregeld hebben hoor het wel. groetjes patries

wij hebben geen voortuin, dus ik heb zelf slingers gemaakt voor tegen het raam.
niet de standaard hoera een jongen of hoera een meisje dus.
verder hebben we blauwe en roze ballonnen in huis.

ik vind het wel jmmer dat we geen voortuin hebben, maar om nou midden in de winkelstraat een steen uit de straat te halen en een bord te plaatsten.. gaat ook wat ver he!

Wij hebben zo;n ooievaar die door het raam naar binnen vliegt!
Hebben we bij mijn zoontje erge leuke reacties op gehad!
Kun je ook doen als je geen voortuin hebt!

Verder heeft de familie bij Frank nog een bord in de tuin geplaatst!
En de vlag hing uit met balonnen etc!
Zeg er erg feetselijk uit!

Wij hebben deze keer ook zo'n ooievaar die tegen het raam aan zit.
Die komt boven tegen onze slaapkamerraam (slapen aan voorzijde huis)
En dan zetten we de naam van onze zoon/dochter op een bord eronder.

En bij de voordeur komt er een opblaas ooievaar van 1.80 mtr, die vonden we een tijd terug bij de kruidvat voor heel weinig geld..

Ik heb ook slingers gekocht voor in huis.

Bij onze dochter hadden we toen zelf het geboortebord gemaakt. Een kat met een luier aan, en deze stond ook op het zelfgemaakte geboortekaartje.

Onze buurman kwam spontaan met het Nijntjebord van zijn jongste zoon. We moeten alleen nog even de naam vervangen.

Verderop in de straat zag ik ook een mooie ooievaar. Een rieten hangnestje met ooievaar met lampjes eraan. Ik dacht eerst dat ze daar vroeg waren met kerstverlichting buiten te hangen. Maar wel heel leuk die lampjes in de winter.

Hier ook geen slinger met hoera een dochter, maar een zelfgemaakte stoffen slinger (heb er ook een jongensversie van)
Daarnaast zo'n welcome plantenbak met een zelfgemaakt rendier van stof en ook een krans met  zo'n rendierkop voor aan de deur
En boven de naam uitgeborduurd als slinger in roodwit geblokte en gestipte stof

Wij hoeven dat hier zelf niet te regelen. Het is hier gebruikelijk dat de buren komen versieren, manlief mag dan met een kruidenbittertje naar buiten (omdat 't winterperiode is) en daarna komen ze ff binnen om te feliciteren. Daarna komen de buurvrouwen nog een keertje op een middag langs om een krentewegge langs te brengen en zij drinken dan ook koffie/thee met een beschuit met muisjes. Een aantal maanden na de geboorte nodigen we de buurt weer uit om officieel te komen kraamschudden.

Terug
Bovenaan