ooievaar?

Carina, kraamschudden zo noemen ze hier zeg maar op kraambezoek komen. Wel grappig dat bepaalde dingen die hier gebruikelijk zijn elders weer helemaal niet bekend zijn.

hallo ..   ook wij hoeven dat niet zelf te regelen.. dit doen hier ook de buren/vrienden/familie..   en ook hier inhet verre oosten of terwijl de achterhoek zeggen wij kraamschudden..     ;)

gr suuz 36wk 5dg

En we kennen toch allemaal het kerstverhaal van Herman Finkers? Kroamschudd'n in Mariaparochie?

Wel leuk die streekgebonden tradities. Hier in Limburg heb je dat niet zo rond de geboorte. Tenminste niet waar ik vanaf weet. Behalve dan dat er naast beschuit ook altijd een vlaai te verorberen valt. Maar dat is de Limburgse traditie bij ALLE gelegenheden geloof ik.

Wij hebben zelf eerlijk gezegd ook niets geregeld, niet eens aan gedacht, maar wellicht dat iemand anders daar wel aan denkt.

Ik durf niet te zeggen wat hier in Zeeland de traditie is..........van kraamschudden had ook in nog nooit gehoord.

Groetjes, Pleun

Hoihoi,

Nou  hier nog iets wat hier in Twente gebruikelijk is. Bij ons staat sinds afgelopen zaterdag de landingsplaats voor de ooievaar in de tuin. Dit is een nest op een paal met een pijl erboven waarop staat: Hier landen! Verder hangen er visjes onder voor de ooievaar. Erg leuk en 't wordt nu toch echt spannend. Ik ben nu 38+1 wk zwanger. Onze oudste dochter heeft zoiets van goh wanneer komt die ooievaar nou? Onze jongste kijkt iedere ochtend in het wiegje om te zien of er toch niet stiekem een baby in ligt. Is echt super hoe de meiden meeleven en voor hun mag de baby liever vandaag nog dan morgen geboren worden.

Groetjes!

Terug
Bovenaan