ooit een tweede?

Hoi Kimberly,
Ik heken je verhaal wel. Ik wilde altijd wel 5 kinderen, m'n man maar 1. Mede door mijn rotbevalling (net zoals Rimke) wil ik het heel graag 'over doen'.  Mijn man maakte gelukkig laatst de opmerking 'nu nog geen 2e',wat wel een opening is! Ik heb mij de afgelopen maanden nmlk erg rot gevoelt omdat ik echt dacht dat het nooit meer zou kunnen omdat hij echt niet wil.
Maar nu ineens slaat de twijfel toe! Onzin eigenlijk, want ik ken genoeg moeders met meerdere kinderen. Maar ineens denk ik; hoe zou ik ooit van een ander kindje kunnen houden als ik zoveel van Reef hou? Hoe moet dat dan met Reef, krijgt hij minder aandacht als daarvoor. Is het wel eerlijk t.o.v. Reef? Haha, allemaal onzin natuulijk, maar ik denk dat hormonen hier iets mee te maken hebben. 9 maanden op en 9 maanden af zeggen ze toch? Misschien doen je hormonen zo om te zorgen dat je je hel erg aan je kindje gaat hechten en er goed voor zorgt ofzo? Dat hou ik mij maar voor, want ergens weet ik dat ik toch echt wel een 2e kindje zou willen! ;-)
Groetjes Nanna  

Hoi!

Ik heb nu 2 zoontjes. De oudste is ander half en de jongste 4 maanden.
Net als Rimke had ik een vreselijke 1e bevalling.
Ondanks dat, werd het verlangen naar  een 2e kindje al snel groot.
Ik was heeeel snel zwanger en hoopte en vertrouwde  op een betere bevalling.
Helaas werd mijn 2e bevalling nog erger dan de 1e....
Ondanks de controle bij de gyn en de afspraken die we samen hadden gemaakt over bijv pijnbestrijding. Uiteindelijk werd het na uren ploeteren en persen een keizersnede.
Maar toch... mijn droom was 3 kindjes. En ondanks mijn vreselijke bevallingen wil ik graag een 3e. (hormonen) Alleen houd de bevalling mij tegen. Ik denk er over, als het zo ver mag komen, nog voordat er sprake is van een zwangerschap, een gesprek aan vraag met de gyn, Maar ik heb geen idee of dat wel kan en of dat vaker voor komt?

Liefs!

Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe topic geopend want wij gaan vanaf deze maand weer beginnen voor een tweede.
Wij willen heel graag de kindjes dicht op elkaar. Onze Nick is nu 5 maanden. Hebben er bij de eerste 9 maanden over gedaan dus we gaan ervan uit dat het nu ook niet direct raak is, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Bij mij kriebelde het eigenlijk al eerder maar dat vonden we wel heel snel....
Er breken dus weer spannende maar ook leuke tijden aan......

Groetjes Mootje
Mama van Nick 17-08-2008

Hoi meiden

Het gevoel dat jullie beschrijven is ook hier heel erg herkenbaar. Nora is nu 5 maanden en is ons tweede kindje. Wij hebben heel bewust er voor gekozen om wat meer tijd tussen de eerste en de tweede te hebben. Rens is alweer bijna 4 en wij hebben het als heerlijk ervaren dat hij heel bewust al heel veel dingen heeft meegemaakt.
Rens was ook al in staat om zich al wat bezig te kunnen houden overdag en ging al naar de peuterspeelzaal toen ik zwanger was van Nora. Ik kreeg dus wel rust.

Onze buren hebben twee kinderen binnen 16 maanden en zij vindt het vreselijk zwaar. Heeft het gevoel dat ze alleen nog maar met de kinderen bezig is en geen tijd meer heeft voor zichzelf. Als de ene in bed lag was de andere weer wakker en andersom. Zij zou het als ze het zou mogen overdoen nooit meer doen.

Wij willen heel graag nog een een derde ronde meedoen, maar ook nu wachten wij weer tot Nora weer wat ouder is. Het gekriebel is er echgt wel, maar ze hebben tegen mij altijd gezegd je bent 9 maanden zwanger en je hebt 9 maanden nodig om te ontzwangeren. Ik neem lekker de tijd om van mijn kinderen te genieten voordat ik weer misselijk in de plee hang, de hele dag moe ben en die buik in de weg gaat zitten als je je kinderen steeds moet tillen.

Voor de rest iedereen succes met de beslissing.

Groetjes Yeppie

Hallo,

Ik wilde even de andere (positieve) kant van 2 kindjes dicht op elkaar belichten. Dit ligt volgens mij aan je persoonlijk en aan je kindjes hoe je dit ervaar. Ik heb nl 2 kindjes binnen 2 maanden gekregen en vind het geweldig.
Ze slapen beide nog veel... de oudste is niet jaloers omdat hij dat besef nog niet heeft... als ze wat ouder zijn bijv 1 en 2 jaar gaan ze mee in elkaars ritme.
Dus kan je lekker dingen ondernemen. Ik ervaar het niet als druk! Mijn zus heeft nu een baby en een zoon van 3. Zij is veel drukker dan ik. Haar oudste is jaloers en slaapt niet meer overdag, merkt dat er minder tijd is voor hem. Haar oudste heeft nu de leeftijd dingen te gaan ondernemen bijv naar de dierentuin. Maar dit gaat moelijk omdat er weer een baby is waar je rekning mee moet houden met slaapjes etc. Zo zie je maar weer dat er aan elk leeftijdsverschil voor en nadelen zitten!

Oeps..binnen 2 maanden moet natuurlijk binnen 15 maanden zijn! Foutje!

Allereerst kimberley herken ik je gedachten. Ik ben mama van een dochter (5-2008) en ben er ook over aan het denken en twijfelen.
@blabla: fijn dat je een concreet voorbeeld geeft, daar heb ik niet bij stil gestaan.

Het stomme is dat ik meestal zoiets had van 1 kind is genoeg. Als het ons echter gegeven is, dan zouden we er nog graag een willen. Vooral omdat in de familie bijna geen leeftijdsgenoten zijn. Het lijkt me zo erg om haar ooit alleen achter te moeten laten.

Zijn er meer mensen die een voorbeeld hebben waarom wel snel achter elkaar of juist niet snel achter elkaar de 2e?

Ik zou indien mogelijk ook het liefst 2 kindjes sneller op elkaar willen. Ik dacht dan ook ivm jaloers zijn.
Maar toch hangt dit ook gewoon af van het karakter van het kind. Want ik ken ook juist kinderen met groter leeftijdsverschil, waarbij de oudste totaal niet jaloers is!

Terug
Bovenaan