ook 4 voedingen proberen?

A

Anoniem

Guest
hallo. mijn dochter is nu 2 maandjes oud en krijft 200 cc melk, drinkt ze niet altijd leeg, dus ik dacht omdat ze de laate fles zo slecht drink ga ik 4 voedingen proberen, ze ligt nu te slapen en normaal zou ze om 8 uur weer een fles gehad moeten hebben. ik ga hem nu om 9 uur/half 10 proberen te geven en dan zien hoe het vanacht gaat.
oja ze was 2 weken geleden 5660 gram dus boven gemiddeld, ze zal nu wel op of boven de 6 kg zijn en op de nutrilon pak staat dan dat ze 4 voedingen van 200 cc mag.
zijn er nog meer moeders met een situatie als deze?
groetjes memfanilsa.

Mijn zoon krijgt nog 6 soms 7 voedingen.
Hij is ook twee maanden en mag dus 200 cc maar hij haalt net 120 cc waardoor hij vaker komt.
Ik bied genoeg aan maar hij drinkt het niet leeg.
hij groeit prima zit ruim boven gemiddeld

tot nu toe gaat het goed, ze heeft vanacht doorgeslapen en pas om 8 uur de 1e fles gehad, ze heeft dus geslapen van 2300 tot 0800, knap he!! ik ga vandaag proberen om de flessen wat te rekken tot max 5 uren.
ik hoop wel dat ze genoeg voeding krijgt nu, maar ze drinkt haar flesjes nou tenminste wel leeg.
gr memfanilsa

tot nu toe gaat het goed, ze heeft vanacht doorgeslapen en pas om 8 uur de 1e fles gehad, ze heeft dus geslapen van 2300 tot 0800, knap he!! ik ga vandaag proberen om de flessen wat te rekken tot max 5 uren.
ik hoop wel dat ze genoeg voeding krijgt nu, maar ze drinkt haar flesjes nou tenminste wel leeg.
gr memfanilsa

Hoi,

eens kijken of het lukt om mijn reactie te plaatsen.
Hoe is het gegaan met de fles om 9uur/half 10?
Mijn zoontjes is nu 10 weken en die kwam op een gegeven moment maar 5 keer per dag voor een fles. Toen dronk hij wel redelijk grote flessen weg, maar ook geen 180/200 cc elke keer. En ik ga er vanuit dat hij zelf wel aangeeft hoeveel hij nodig heeft. Ik voed met de fles op verzoek en maak gewoon telkens voldoende klaar. Dat hij trouwens 5 keer per dag kwam voor een fles was vorige week, hij heeft nu alles weer omgegooid en komt nu al een paar dagen 7 keer per dag (en drinkt dan per keer weer minder). Maar het lukt mij ook niet om dat te doorbreken en hem bijvoorbeeld een keertje meer te laten drinken, want vol is vol.
Ik geef zelf ook Nutrilon en op de achterkant van de verpakking staat inderdaad dat als ze 6 kilo of zwaarder zijn dat je dan 4 voedingen van 200cc kunt geven, ik heb ook even bij andere merken gekeken en daar staat dan weer op als ze zwaarder zijn dan 5 kilo (en dat is de laatste die ze aangeven) is het 5 voedingen van 200cc (is 180cc water). Ik hou zelf de stelregel van 150 ml per kilo lichaamsgewicht een beetje in de gaten. Alhoewel onze kleine (weegt 6 kilo) geen 900ml per dag drinkt, ga ik er vanuit dat hij wel een hoeveelheid daar ergens in de buurt per dag nodig heeft. En als jouw kleine meid tevreden is op 4 flessen van 200cc, dan zal het toch wel goed zijn? Ik ga er vanuit dat als het te weinig is zij op een bepaald moment wel weer komt voor extra voeding.

Het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Elise

Bij ons lukt het trouwens niet om de voedingstijden een beetje op te rekken, alhoewel ik dat wel eens zou willen proberen. Maar onze vent begint zo hard te krijsen, loopt rood aan en de tranen lopen uit zijn ogen, dat je wel gelijk die fles gaat maken.

Ik vind het wel erg vroeg om met 2 maanden al over te gaan naar 4 voedingen. Mijn oudste dochter was 5 maanden toen ze 4 voedingen kreeg. Wij zitten nu op 6 voedingen maar binnenkort hopelijk op 5. En wat op de achterkant staat van het nutrilon pak daar geloof ik helemaal niet in. Dan had mijn dochter bij de geboorte al 5 voedingen gemogen...hihi

gr
Mariellle

Hoi,

Mijn kleine is nu tien weken. Vorige week was hij 5760 gram en 60 cm.
Hij slaapt sinds twee weken door en krijgt sinds een week maar vier flessen. Hij bleef op een gegeven moment zelf langer slapen overdag en gaf hiermee dus zelf aan dat 4 keer 200 dus genoeg was. Ik zou me dus geen zorgen maken als ik jou was.

Terug
Bovenaan