ook 4 voedingen proberen?

Hoi allemaal,

Ik heb een zoontje van 15 weken. Als sinds een paar weken drinkt hij de avond en ochtend fles moeilijk. Op het CB zeiden ze me dat baby's van bijna 7 kilo geen behoefte meer hebben om 5x op een dag melk aangeboden te krijgen (mijn zoontje woog 3 weken terug ruim 6,6 kilo). Ze zeiden dat ik moest wachten tot hij 3,5 maand was (dus nu ongeveer) en dan mag hij naar 4 voedingen. Eerder liever niet, omdat het toch wel erg vroeg was. 's Ochtends moet ik dan rond 7.00 uur beginnen met een fles van 200 - 210 cc, en de laatste fles is rond 20.00 uur 's avonds, en daar mag dan wat rijstebloem doorheen. Ik ga hier binnenkort mee beginnen, ik merk namelijk zelf ook steeds vaker dat hij soms nog helemaal geen honger heeft als ik hem de fles geef.
Bij twee maanden naar 4 voedingen gaan, dat vind ik wel vroeg. Maar ja, je kind zal zelf wel aangeven of hij hier voldoende aan heeft.
Hopelijk slaan de 4 voedingen aan, en wordt hij 's nachts niet weer wakker......

Groetjes!

volgens mij (maar je moet het voor de zekerheid maar eens op de wijk navragen) mogen kindjes pas vanaf de 4 maanden naar 4 flessen. Dit is volgens mij omdat er anders te veel uren tussen de avond en de ochtend fles is en kindjes onder de 4 maanden hun suikerspiegel dan nog niet voldoende op peil kunnen houden.\
Zou het voor de zekerheid toch maar even gaan navragen.

succes groetjes doortje

hoi doortje.
ik had het berichtje al in november geplaatst dus inmiddels is ze al 4 maanden geweest. maar toch bedankt voor je reactie.
gr mfi

Terug
Bovenaan