Ook bij een zeer, zeer dun lijntje (test) een gezonde baby ????

Goedemiddag dames,

Zoals sommigen ondertussen weten, de Kruidvattest en CB gaf een lichte lijn (+ voor CB). Zwanger dus, maar mijn man durft niet te juichen en ik nu ook niet meer.

Mijn man is van mening dat dus bij een dunne lijn, de kans heel groot is dat het mis gaat omdat er dan waarschijnlijk weinig HCG in je urine zit. Volgens mij is dat  geen vergelijkingspunt denk ik, maar nu begin ik ook te twijfelen.

Bij onze kleine hebben wij toen de CB digitale test gebruikt, dus geen (positieve) ervaring bij dunne lijntjes en goede zwangerschappen.. vandaar mijn vraag..

Hebben jullie ervaring met zeer dunne lijntjes en toch een gezonde baby ?? Of is bij jullie  de ervaringen eigenlijk niet zo goed.

Dikke kus
Miran

Hallo,

Ik had bij een DA test een zeeeeeeer dun lijntje, zag eerst niet eens wat maar pas in het daglicht wel, en er kruipt hier nu een gezonde baby van alweer 10 maand.

Gefeliciteerd

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Het lijkt mij eigenlijk ook helemaal niet raar dat de ene vrouw meer HCG heeft dan de andere. Dus dan zou de veronderstelling ook al niet kloppen. Ik denk niet dat het een bewezen iets is, anders dan zouden ze wel meer met deze info doen. Het hangt er daarnaast ook vanaf hoe vroeg je in je zwangerschap test. Je bent zwanger (hoera!) en ik zou proberen er meer vertrouwen in te krijgen, want dit alles is toch gewoon heel erg positief? Laat je niet gek maken hoor! Geniet! (mannen... )

Liefs, Mimi

Ik had twee dagen nadat ik ongesteld had moeten worden een heel dun lijntje...en een week later nog steeds een dun lijntje en inmiddels ben ik 37+4...dus...was trouwens test van de etos

Yvonne

Zo'n lijntje zegt niks...je hebt waarschijnelijk dan nog niet zoveel HCGhormoon.
Maar, even een hele goede tip: doe de digitale test van CB! die zegt gewoon zwanger of niet zwanger, ook wanneer je dus weinig hormoon hebt.
Maar het is echt niet waar dat een dun lijntje zegt dat het mis gaat!

hoi,

ik had een super super super dun lijntje!!!!!
dat ik gewoon bij daglicht moest kijken of er wel wat in stond......
En ik ben nu ook 17 weken zwanger.

groetjes han

De hoeveelheid hormoon verschilt van vrouw tot  vrouw op een vaste testdag (bijvoorbeeld op je NOD). Als je later bevrucht bent dan je denkt (is niet standaard 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie) of als de innesteling (tussen de 5 en 10 dagen na de bevruchting!)  laat heeft plaatsgevonden maak je op je NOD nog relatief weinig hormoon aan.  

Geen zorgen maken. Bij mijn eerste teste ik op mijn NOD en een hele vette streep. Nu ben ik 26 weken zwanger van de tweede waar ik ook op mijn NOD getest heb en een heel mager streepje had. Het kan verschillen dus. Beide kindjes zijn gezond.

Test voor je gevoel nog eens over een week, moet je zien hoe dik die lijn is. De hoeveelheid HCG verdubbelt elke drie dagen in deze periode!

O ja, gefeliciteerd, probeer te genieten van je zwangerschap! Ook een hele dikke streep kan fout gaan!

Ingeborg

Het heeft naar mijn wete niks met de gezondheid van je baby te maken.
Het kan zijn dat je te vroeg getest hebt en nog niet heel veel zwangerschapshormonen in je urine zitten. of dat je niet met je ochtend urine getest hebt.

Terug
Bovenaan