ook dat nog

hey meiden

vanmiddag naar de vk geweest.
nadat ze mn bloeddruk gemeten had (was goed) en ik op die stomme weegschaal had gestaan (van 48 van 66 kilo gegaan, dus al 18 kilo aangekomen!!!!)
ging ze kijken hoe onze uk ligt.

ze ligt dus in een volledige stuit :S

gelijk naar de gyn gebeld. moet morgen daar naar toe.
dan gaan ze een echo maken, als ze de kans zien gelijk ukkie draaien en daarna een ctg.
ben eerlijk gezegd best wel zenuwachtig over dat draaien.
schijnt veel pijn te doen(???)
nou ja, ik laat t allemaal maar over me heen komen morgen. ik zie t wel.
hopelijk lukt het, want hoop toch echt niet dat ik een keizersnede krijg.
maar goed, we zien het dus allemaal morgen wel.

ik hou jullie op de hoogte morgen.

liefs, do

Do,

Wat naar! Het lijkt niet echt mee te zitten, maar het gaat allemaal goed komen meis!

Ik heb geen ervaring met draaien, onze uk lag ook in stuit, maar draaide gelukkig zelf en ik lag tot vlak voor de geboorte ook in stuit.Maar daar heb je allemaal niks aan...

Ik heb wel mensen gehoord die tegen het draaien zijn, iets onnatuurlijks en bang voor de effecten. Maar volg je gevoel meis, ieder mens is anders, iedere zwangerschap is anders en ieder kind is anders. Hoe dan ook het komt goed!!! Veels suc6!

Liefs Lientje

Hoi,

Wat een gedoe he!
Emma lag ook in stuit, maar daar kwamen we pas bij de bevalling achter. Ze is op de gewone manier geboren. Als de baby niet te groot is en goed ligt kan je het natuurlijk proberen, als je dat ziet zitten.
Maar je moet wel rekening houden met een keizersnee. Als de baby maar gezond ter wereld komt!
Succes!

jeetje do
het zit je deze zwangerschap echt niet mee zeg
volg je eigen gevoel en doe wat jij het beste vind
en als t niet anders kan dan toch de ks als de kleine meid maar gezond en veilig ter wereld komt , toch?

liefs maurilla

Hallo Dotjuh,

Ons zoontje lag ook in stuit. Er is bij mij ook gesproken over draaien, maar ik heb er dus voor gekozen dat niet te doen. Zag het echt niet zitten, was inderdaad bang dat schadelijk zou zijn én de kans dat het kindje vervolgens zelf weer terugdraait (de verkeerde kant op) is ook redelijk aanwezig.
Heb daarom direct voor de keizersnede gekozen. Die overigens mij goed is bevallen, maar dat klinkt misschien een beetje raar :), maar ik was echt binnen twee dagen weer goed op de been.

Succes en inderdaad volg je gevoel, dat heb ik ook gedaan en voor mij is het echt goed uitgepakt.

Groetjes,
janneke

Wat vervelend, nou afwachten wat de gyn zegt en vind.
Misschien is het zo gedraaid?
Heb er zelf geen ervaring mee, maar heel veel succes gewenst,

Liefs Marina

Wat een eigenwijze meid heb je daar in je buik zitten, zeg!!! :)
Ik hoop dat kleine uk uit zichzelf gaat draaien!!!
Enne.... 66 kilo zónder zwangerschap zou mij als muziek in de oren klinken, hihi.....
Ik ga voor je duimen dat je kleine meisje snapt dat ze moet omdraaien, het liefst vannacht......

hey meiden

nou, ben dus vanochtend naar t ziekenhuis geweest.
na een uur wachten, mocht ik eindelijk naar binnen.

ze maakte heel snel een echo, ik kon die kleine niet eens zien, zo snel ging het.
t was echt:

oke, haar 1e been ligt in de bekken, de andere net er buiten, haar hoofdje ligt bij de ribben, oke we gaan draaien.
dat was de echo.

en toen gingen ze dus draaien.

de arts onderin mn buik, de gyn boven in mn buik.
jeetjemina wat deed dat pijn zeg!
draaien en duwen en ontzettend hard.
moet heel eerlijk bekennen dat ik toch wel een paar stille tranen heb gelaten.
had t gevoel alsof ze al mn ribben brak, je moet je buikspieren ontspannen. ja leuk, als ze op je buik lopen te duwen, trekken en draaien span je automatisch je buikspieren aan. wat als gevolg had, dat het nog meer pijn deed.
betrapte mezelf erop dat ik ging hyperventileren, dus mezelf toegesproken dat ik rustig aan moet doen, dat ik in een soort trance moest gaan zitten en dat het dan zo gebeurd is.
toen ik dat had gedaan, voelde ik de pijn minder en was het idd zo gebeurd.
ze lag nu met haar hoofdje bij mn heup.
de gyn deed het er voor zei ze.
maar terwijl ze dat zei, schoot ukkie helemaal goed naar beneden.
toen hebben ze haar nog verder naar beneden geduwd, zodat ze echt tegen mn bekken aan lag en de rest (het indalen) zal ukkie toch echt zelf moeten doen.
de gyn was zeer tevreden, dat het was gelukt.

daarna nog even een half uurtje aan de ctg.
ukkie maakte het gelukkig goed. ze was ontzettend actief.

vrijdag moet ik terug om te kijken of ze nog goed ligt.
laten we het hopen!!!! heb geroepen:
ik heb liever 10 bevallingen, dan nog 1 keer dat draaien!

thuis heb ik nathalia in bed gelegd, en ben zelf ook snel mn bedje ingekropen.
had nog steeds best wel veel pijn.

op dit moment valt de pijn mee. heb nu meer een zeurend gevoel.

k doe het lekker rustig aan nu, ga nu heerlijk in bad en daarna op de bank tv kijken.

allemaal bedankt voor jullie reacties.

liefs, do

Terug
Bovenaan