Ook even voorstellen

Hallo zwangere meiden,

Ook ik zou me graag even wil voorstellen en mee willen kletsen in dit forum.
Ben vandaag 15 weken en 1 dag zwanger van de eerste. Gister voor de 2e keer bij de vk geweest en alles is goed. Wat is het toch bijzonder om het hartje te horen kloppen.

Hoe voelen jullie je? Hebben jullie ook veel last van bandenpijn? Moet zeggen dat ik nog niet mag klagen, want dit is eigenlijk het eerste wat ik merk van de zwangerschap. Ben de weken ervoor nog niet ziek geweest.

Hoi Maaike,

Ook welkom hier, kom gezellig meekletsen!
Ik moest vandaag naar de vk en ja dat hartje horen is heel bijzonder. Voor mij is dit de tweede zwangerschap, maar alles blijft toch net zo bijzonder hoor! Alleen gaat alles wel sneller lijkt het.

Fijn dat je verder nergens last van hebt. Ik heb daar ook wel een beetje last van, af en toe een vervelend gevoel.

Wil je weten wat het wordt?

Groetjes

hoi maaike ,
Ben zelf nu 16 weekjes.
En heb bij de vorige echo zo in week 13 het hartje voor het eerst horen kloppen
Bijzonder is dat he om dat hartje te horen kloppen , vond het ook echt super moest even oppasse dat er geen tranen kwamen " haha Lang leve de hormonen".
Bandenpijn begin ik nu ook last van te krijgen ,
Wel geluk dat dat het enige is bij jou klop het maar af , en geniet er lekker van :)

Jeetje wat leuk, heb even alle verhalen die geplaatst zijn wat doorgelezen. Maar je ziet toch dat iedereen weer andere kwaaltjes heeft.

Wij hebben sinds kort zo'n angelsound in huis. Het is even zoeken, maar dan kun je thuis ook luisteren naar het hartje. Aangezien ik de maand wachten voor je na de vk mag zo lang vind duren (en daar ook best onzeker van wordt) is dit een mooi hulpmiddel. Het zegt verder niks over de gezondheid, maar het hartje horen kloppen is toch wel het belangrijkste.

Wil ook volgens mij net als bijna alle andere weten wat het wordt. Afgelopen week konden ze nog niks zien. VK zei ook dat het eigenlijk ook nog te vroeg was, maar omdat de beeb zo bewegelijkw as, kon ze ook niks zien. Volgende keer is bij 19 weken, nou dan ga ik er toch vanuit dat ze iets kunnen zien, en anders een week laten bij de 20 weken echo.

Willen jullie die 20 weken echo ook hebben? Hoor er namelijk best veel verschillende verhalen over. Dat is ook heel ingrijpend is als je te horen krijgt dat het niet goed is. (je gaat er natuurlijk niet vanuit, maar juist daarom de klap zo hard kan zijn)

Verder genieten we iedere dag van die kleine uk!
Jullie ook, toch ;-)???

Hoi maaike ,
Ahh wij zijn er nog over na aan denken om zo'n apparaatje in huis te halen om het hartje te kunnen horen.
Volgende week donderdag heb ik weer een echo hoop zo dat we kunnen zien wta het word ,
Wij hebben namelijk ervoor gekozen geen 20weken echo te nemen , weet niet hebben er ook eigenlijk niet uitgebreid over gepraat met zijn 2 hadden meteen zoiets van nee , maar ken goed begrijpe da sommigen mensen dat wel willen..

Wij genieten ook zoveel mogelijk van dat kleine wondertje
Zo hoort het ook ;)

Wij hebben er dit keer wel voor gekozen om de 20 weken wel te laten doen. Bij de vorige 2 zwangerschappen niet, omdat we van mening waren dat elk kindje hoe dan ook welkom is. Maar ja, we hebben nu ook nog 2 kindjes waar we rekening mee moeten houden. Dus al is het dat je ze kan van te voren kan voorbereiden op eventuele complicaties....

Hallo,

Hmm, zo'n angelsound. Ik weet niet, volgens mij zou ik daar heel onzeker van worden... Maar voor mijn hubbie mss wel leuk, die gaat nooit mee naar de HA voor controles, kan hij het ook eens horen...

Wij doen wel een 20weekse echo. Mede ook omdat wij niet een kindje op aarde willen zetten dat nooit zelf naar de wc zal kunnen of zelf zal kunnen eten (is wel meteen het ergste natuurlijk...). We willen dit zelf ook niet, dus waarom wel een ander dit aandoen.

Greetz

Wij doen wel een 20-weken echo. Wij willen kunnen anticiperen op water eventueel mis mocht zijn. Als je weet dat een kindje niet helemaal gezond is, dan kun je vast info inwinnen, of in het ziekenhuis bevallen met meer medische voorzieningen voor de baby etc.

Wij laten het niet weghalen als het niet gezond is, behalve als het niet levensvatbaar is. maar we hebben in onze vriendenkring gezien dat die grens niet zwart-wit is.

Terug
Bovenaan