Ook even voorstellen

Hallo meiden,

Ik las jullie berichtjes en wilde mezelf ook even voorstellen voordat ik reageer.
Ik ben op 24 oktober bevallen van ons eerste kindje, Floris. Floris is 3 weken te vroeg geboren, maar er waren gelukkig geen complicaties dus na 2 nachtjes in het ziekenhuis mochten we naar huis. Ik geef borstvoeding en heb de eerste 6 weken echt aangeploeterd. Maar ik wilde het zo graag volhouden! Gelukkig hebben de tips van een lactatiekundige me enorm geholpen en bleek het inderdaad een kwestie van veel oefenen.
Ik geef nu nog steeds volledig borstvoeding, alhoewel ik vorig weekend al wel een keer een fruithapje heb gemaakt. Meer voor mijn lol dan voor Floris eerlijk gezegd ;-)
Ik heb ouderschapsverlof opgenomen aansluitend aan mijn bevallingsverlof en zit nu nog hele dagen thuis. 'Bewust thuisblijfmoeder' noemen ze dat tegenwoordig geloof ik.
Ik kan echt genieten van mijn kleine mannetje en wat hij allemaal al kan en uitprobeert. Wat dat betreft ben ik blij dat ik hem (nog) niet naar de kinderopvang hoef te brengen. Alhoewel het thuis zijn ook wel eens eenzaam kan zijn hoor!

Ik hoop op dit forum af en toe eens wat ervaringen uit te wisselen. Jammer dat er niet zoveel meiden actief zijn...

Hoi,

Welkom hier. Van lieverlee komen er steeds meer bij, maar toch blijft het hier erg stil.
Fijn dat je zo geniet van je zoontje. Heerlijk is dat hè.
Jammer dat dat mooie weer van vorige week weer over is. 't Was zo heerlijk om lekker te gaan wandelen. Dat is dan weer het voordel van "bewust thuisblijfmoeder" zijn :)

Groetjes Corina

Hoi,

Welkom hier. Van lieverlee komen er steeds meer bij, maar toch blijft het hier erg stil.
Fijn dat je zo geniet van je zoontje. Heerlijk is dat hè.
Jammer dat dat mooie weer van vorige week weer over is. 't Was zo heerlijk om lekker te gaan wandelen. Dat is dan weer het voordel van "bewust thuisblijfmoeder" zijn :)

Groetjes Corina

Welkom ook namens mij .-)
Er zijn idd niet zo heel veel moeders meer terug gekomen vd okt maand, best jammer maar ook wel begrijpelijk. Iedereen is druk tegenwoordig.
Aangezien ik in mijn zwangerschap hier iedere dag wel n paar keer was en veel tips en ideeen heb gehad vond ik het toch wel leuk om nu te blijven in de hoop dat er meerdere zouden terug keren. Corina is er 1 van, nog 'n trouwe terugkommoeder!
Ja, erg leuk zo om 's wat te horen/lezen van elkaar van hoe het nu gaat. Ik heb na een zeer zware zwangerschap een dochter gekregen op 15 okt, Nienke heet ze. Een schat van een meisje. Zo vrolijk, zo makkelijk! Ik geniet volop van haar en van mijn 2 andere kinderen (meid van 9 en jongen van 7)
Hopelijk is het volgende week weer wandelweer want ik wil er nog 10 kilo af!! (dan pas zit ik weer op mijn oude gewicht...)

groetjes Ingrid

Hee Ingrid,

Fijn dat je zo geniet van Nienke!
Over dat afvallen: heb je de Weight Watchers wel eens geprobeerd?
Ik stond daar altijd heel negatief tegenover, maar via WW@work ben ik in 2008 met het programma begonnen en (binnen 6 maanden) 18 kilo afgevallen!
Ook tijdens mijn zwangerschap heb ik het programma gevolgd (ik mocht dan wel meer 'points' gebruiken) en uiteindelijk ben ik maar 12 kilo aangekomen. 8 kilo daarvan ben ik inmiddels kwijt. Die andere 4 mogen van mij nog even blijven zitten omdat ik nog BV geef.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik kan de Weight Watchers echt aanbevelen!

Groetjes, Betteke

Hé Betteke,

Hier nog een Weight Watchers fan! haha.
Ik doe al 2 jaar met het programma mee. Voor de zwangerschap was ik 12kg afgevallen. Nu na de zwangerschap vind ik het moeilijk om weer " in het programma te komen". Ik ben assistente van de coach, dus moet wel het goede voorbeeld geven hè ;-)
Maar ik vind de WW echt een aanrader. Je mag alles eten, als het maar binnen je pointsdagtotaal blijft. En je hoeft voor jezelf niet apart te koken. Je kunt gewoon met de pot mee-eten.
Dus Ing. join de club haha.

Groetjes Corina

Hé Betteke,

Hier nog een Weight Watchers fan! haha.
Ik doe al 2 jaar met het programma mee. Voor de zwangerschap was ik 12kg afgevallen. Nu na de zwangerschap vind ik het moeilijk om weer " in het programma te komen". Ik ben assistente van de coach, dus moet wel het goede voorbeeld geven hè ;-)
Maar ik vind de WW echt een aanrader. Je mag alles eten, als het maar binnen je pointsdagtotaal blijft. En je hoeft voor jezelf niet apart te koken. Je kunt gewoon met de pot mee-eten.
Dus Ing. join de club haha.

Groetjes Corina

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn 'pointsboekje' tijdelijk even in de wilgen heb gehangen. Tijdens de zwangerschap was het WW programma goed vol te houden, maar na de bevalling merkte ik dat ik toch wat slap werd. De borstvoeding kost ook veel energie. Dus tel ik nu geen punten meer.
Ik heb mezelf voorgenomen om weer te beginnen zodra ik geen borstvoeding meer geef. Hopelijk gaan ook die laatste kilo's er dan snel af.

Terug
Bovenaan