Ook hier een hartje gehoord

Hey ik ben van de juni-club en ik heb dus ook een D-rhesus positief en c-rhesus negatief. En net als jij een vreselijke hekel aan bloedprikken. (ik ga ook vrijwillig liggen) Vorig jaar prikte ze alleen nog maar de d-factor en nu dus ook de c-factor. Ik mag volgende week weer laten prikken. Als je anti-stoffen aanmaakt krijg je met de 30 weken een injectie en na de bevalling nog 1. (na de bevalling maakt het je echt niet uit hahahaha) Leuk is het allemaal niet en ze hebben onderhand elke 4 weken al bloedgeprikt bij me, dus deze keer kan er ook nog wel bij. Er is inderdaad weinig over te vinden, volgens mij omdat ze het nog niet zolang onderzoeken. Gefeliciteerd met de goede echo trouwens!

Hoi ik ben Rhesus A negetief. Er is eigenlijk niet zo veel aan de hand. Ze testen in week 27 ongeveer of je anti stoffen aanmaakt mocht je kleine een positieve bloedgroep hebben en dan krijg je een Anti D injectie. Deze krijg je ook als het goed is na de bevalling zodat je bij de eventuele volgende zwangerschap ook geen anti stoffen aanmaakt. Verder is het zo dat normaal het bloed van jouw niet bij de kleine komt. Als je er meer over wilt weten moet je het gewoon vragen aan je verloskundige of gyn. Wel leuk om te lezen dat je het hartje hebt gehoord daar moet je lekker van gaan genieten en je niet te druk maken over je bloedgroep

@Joyce...ik maak me ook zeker niet druk over bloedgroepen...maar over het prikken...
Klinkt heel mieperig...kweet t...maar ik kan me nu al drukmaken over het extra prikken...
Kan namelijk absoluut niet goed tegen naalden die voor mij bestemd zijn...dan ga ik ff van de wereld af...

Terug
Bovenaan